Το Google αποκαλύπτει: Οι αναζητήσεις που καθόρισαν την Ελλάδα το 2025
Από τον σεισμό και τη φορολογία έως τις viral τάσεις και την ψυχαγωγία, η ετήσια ανασκόπηση του Year in Search 2025 φωτίζει τις ανησυχίες και τα ενδιαφέροντα των Ελλήνων.
Την Πέμπτη 4 Δεκεμβρίου, η Google έδωσε στη δημοσιότητα το “Year in Search 2025”, την ετήσια έκθεση που αποκαλύπτει τις αναζητήσεις με την εντονότερη αύξηση ενδιαφέροντος στην Ελλάδα. Η φετινή ανασκόπηση παρουσιάζει μια εικόνα των τάσεων που διαμόρφωσαν τις προτιμήσεις του κοινού, τονίζοντας δύο βασικούς πυλώνες: την ανάγκη για έγκαιρη ενημέρωση, με τον σεισμό και τη φορολογία να βρίσκονται στο επίκεντρο, και το έντονο ενδιαφέρον για την ψυχαγωγία.
Στην κατηγορία των Γενικών Αναζητήσεων, η ενημέρωση και η καθημερινότητα κυριάρχησαν. Όροι όπως «Σεισμός τώρα», «Κοινωνικός Τουρισμός 2025», «Προσωπικός Αριθμός» και «ΕΝΦΙΑ 2025» υπογραμμίζουν την αναζήτηση άμεσης πληροφόρησης. Ταυτόχρονα, αναζητήσεις όπως «Βάσεις 2025» και «Labubu» καταδεικνύουν το αυξημένο ενδιαφέρον τόσο για τις Πανελλήνιες εξετάσεις όσο και για τις viral τάσεις που σημάδεψαν τη χρονιά.
Η κατηγορία “Πρόσωπα” εστίασε σε δημοφιλείς καλλιτέχνες και πρόσωπα της επικαιρότητας, συμπεριλαμβανομένων της Κλαυδίας, της Χρυσής Βαρδινογιάννη και του Γιώργου Μαζωνάκη, αλλά και προσωπικοτήτων από τον χώρο της μουσικής και του αθλητισμού, όπως ο Λεξ και ο Γιόνας Βαλαντσιούνας. Στην κατηγορία “Εκλιπούσες Διασημότητες”, το ενδιαφέρον στράφηκε σε διεθνείς προσωπικότητες όπως ο Ozzy Osbourne και ο David Lynch, καθώς και σε εμβληματικές ελληνικές μορφές όπως η Καίτη Γκρέυ και ο Μίμης Δομάζος.
Τα Αθλητικά Γεγονότα παρέμειναν ένας δυναμικός τομέας ενδιαφέροντος. Από το Eurobasket μέχρι σημαντικές αναμετρήσεις ελληνικού μπάσκετ και ποδοσφαίρου, όπως ΑΕΚ-Ολυμπιακός, Ολυμπιακός-Παναθηναϊκός και Ελλάδα-Τουρκία, οι φίλαθλοι αξιοποίησαν την Αναζήτηση Google για να ενημερωθούν.
Στις κατηγορίες “Σειρές / Ριάλιτι” και “Ταινίες”, τόσο ελληνικές όσο και διεθνείς παραγωγές κέντρισαν το ενδιαφέρον. Σειρές όπως «Να με λες μαμά», «Άγιος Έρωτας» και η παγκόσμια επιτυχία “Squid Game” συγκέντρωσαν έντονο ενδιαφέρον, ενώ στις ταινίες, παραγωγές όπως “Nosferatu”, “Anora” και “The Brutalist” βρέθηκαν στις κορυφαίες θέσεις των αναζητήσεων.
Οι συνταγές είχαν επίσης ιδιαίτερη παρουσία, αποτυπώνοντας την ελληνική παράδοση συνδυασμού παραδοσιακών πιάτων, όπως μαγειρίτσα, τζιγεροσαρμάδες και σουτζουκάκια, με σύγχρονες ή διεθνείς επιλογές, όπως cinnamon rolls, γουακαμόλε και sour cream.
Η περιέργεια των χρηστών εκφράστηκε επίσης μέσα από τις αναζητήσεις τύπου «Τι σημαίνει», με όρους όπως «ίντερσεξ», «νεποτισμός», «φλεξάρω» και «λάθε βιώσας» να αποδεικνύουν πώς η γλώσσα, η κοινωνική συζήτηση και η επικαιρότητα διαμορφώνουν το online λεξιλόγιο της χρονιάς.
Τέλος, στην κατηγορία «Ποια είναι», οι χρήστες αναζήτησαν απαντήσεις σε θέματα που εκτείνονταν από την ιστορία και τη γεωγραφία έως την pop culture, με ερωτήματα από την «πρώτη Ελληνίδα φεμινίστρια» έως την ερώτηση «ποια είναι η IP μου».
Το “Year in Search 2025” της Google προσέφερε μια μοναδική καταγραφή του παλμού της χρονιάς στην Ελλάδα, αντικατοπτρίζοντας μέσα από τις αναζητήσεις των χρηστών τις ανησυχίες, τις απορίες, τις στιγμές ψυχαγωγίας και τα viral trends που καθόρισαν το 2025.