Ευρωπαϊκή Επιτροπή: Ανοιχτοί οι δρόμοι για κινητήρες εσωτερικής καύσης και μετά το 2035
Νέα πνοή για την αυτοκινητοβιομηχανία - Επίτροπος Τζιτζικώστας για τις τεχνολογικές εξελίξεις και την ανταγωνιστικότητα.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή φαίνεται να αφήνει ανοιχτή την πόρτα για την παραγωγή κινητήρων εσωτερικής καύσης και μετά το 2035, έτος που αρχικά είχε οριστεί ως ημερομηνία λήξης για την συγκεκριμένη τεχνολογία στην Ευρώπη. Ο Έλληνας Επίτροπος αρμόδιος για τις Μεταφορές, Απόστολος Τζιτζικώστας, δήλωσε στην Handelsblatt ότι η Επιτροπή είναι «ανοιχτή σε όλες τις τεχνολογίες».
Η δήλωση αυτή έρχεται ως απάντηση σε σχετική επιστολή του καγκελάριου Φρίντριχ Μερτς προς την πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν. Στην επιστολή του, ο κ. Μερτς είχε ζητήσει από την Επιτροπή, κατά την αναθεώρηση των ορίων εκπομπών του στόλου από το 2035 και μετά, να λάβει υπόψη και τους «εξαιρετικά αποδοτικούς» κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Ερωτώμενος αν η ΕΕ θα επιτρέψει όχι μόνο τα υβριδικά αυτοκίνητα, αλλά και τους συμβατικούς κινητήρες καύσης, ο κ. Τζιτζικώστας τόνισε: «Είμαστε ανοιχτοί σε όλες τις τεχνολογίες. Θέλουμε να επιμείνουμε στους στόχους μας, αλλά πρέπει να λάβουμε υπ’ όψιν όλες τις τελευταίες γεωπολιτικές εξελίξεις. Πρέπει να διασφαλίσουμε ότι δεν θα θέσουμε σε κίνδυνο την ανταγωνιστικότητά μας και ότι ταυτόχρονα θα βοηθήσουμε την ευρωπαϊκή βιομηχανία να διατηρήσει το τεχνολογικό της προβάδισμα».
Σύμφωνα με τον Επίτροπο, η Επιτροπή εξετάζει επίσης πώς μπορεί να ενισχύσει την αλυσίδα αξίας της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, πιθανώς μέσω στοχευμένων κριτηρίων προτίμησης της ΕΕ. Η επιστολή του καγκελάριου Μερτς έγινε «πολύ θετικά δεκτή» και η Επιτροπή θα ενσωματώσει «όλες τις τεχνολογικές εξελίξεις» στον νέο κανονισμό, συμπεριλαμβανομένου του ρόλου των καυσίμων μηδενικών και χαμηλών εκπομπών, καθώς και των προηγμένων βιοκαυσίμων.
Αυτή η προσέγγιση είναι κρίσιμη για την επίτευξη μιας «οικονομικά βιώσιμης και κοινωνικά δίκαιης» μετάβασης σε κλιματικά ουδέτερα συστήματα, υπογράμμισε ο κ. Τζιτζικώστας. Σύμφωνα με την Handelsblatt, και άλλοι αξιωματούχοι της Επιτροπής επιβεβαίωσαν την πρόθεση να επιτραπούν οι παραδοσιακοί κινητήρες καύσης, υπό την προϋπόθεση ότι θα χρησιμοποιούν βιοκαύσιμα ή ηλεκτρονικά καύσιμα.