Ενημέρωση με ένα κλικ

Σούπερ μάρκετ: Άλμα πωλήσεων 4,38% το 2024, φτάνοντας τα 13,06 δισ. ευρώ

Ο κλάδος σημειώνει ισχυρή χρηματοοικονομική ανάκαμψη παρά τις προκλήσεις, με τη Σκλαβενίτης στην κορυφή.

Οι πωλήσεις των ελληνικών σούπερ μάρκετ εκτοξεύτηκαν το 2024, φτάνοντας το αστρονομικό ποσό των 13,06 δισεκατομμυρίων ευρώ. Αυτή η αύξηση, που μεταφράζεται σε 548.356 ευρώ επιπλέον σε σχέση με το 2023, αντιστοιχεί σε ποσοστό 4,38%, όπως αποκαλύπτει η 29η έκδοση του «Πανοράματος των Ελληνικών Σούπερ Μάρκετ» από την Boussias Media.

Τα συγκεντρωτικά στοιχεία προέρχονται από τους ισολογισμούς 43 μεγάλων εταιρειών του κλάδου (εξαιρουμένης της Lidl Hellas, η οποία δεν δημοσιεύει ισολογισμό) και σκιαγραφούν μια ιδιαίτερα θετική χρηματοοικονομική χρονιά. Παρά την πίεση από αυξημένα λειτουργικά κόστη, μισθούς και πληθωριστικές τάσεις, η οργανική ανάπτυξη και η συνετή διαχείριση εξασφάλισαν επαρκή κερδοφορία για τον κλάδο. Ωστόσο, οι εταιρείες καλούνται να αντιμετωπίσουν προκλήσεις αποδοτικότητας τα επόμενα χρόνια, εστιάζοντας στη βελτιστοποίηση κόστους, από δανεισμού και διαχείρισης αποθεμάτων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι δέκα μεγαλύτερες επιχειρήσεις του κλάδου, ως προς τον κύκλο εργασιών, παρουσίασαν την ίδια ακριβώς ποσοστιαία αύξηση πωλήσεων (4,38%), φτάνοντας τα 11,99 δισ. ευρώ, που αντιστοιχεί στο 91,81% του συνόλου.

Στην κορυφή της λίστας, με τις υψηλότερες πωλήσεις και τη μεγαλύτερη αύξηση σε αξία, βρέθηκε η «Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης», με τζίρο 4,65 δισ. ευρώ, αυξημένο κατά 7,79% (336,21 εκατ. ευρώ) σε σχέση με το 2023. Τη δεύτερη θέση καταλαμβάνει η «Αλφα Βήτα Βασιλόπουλος» με 1,94 δισ. ευρώ, παρουσιάζοντας μια μικρή μείωση 1,75% συγκριτικά με το προηγούμενο έτος. Την τρίτη θέση κατέχει η «Μετρό» με αύξηση 2,00% και κύκλο εργασιών 1,62 δισ. ευρώ.

Ακολουθούν οι «Δ. Μασούτης» με άνοδο 5,94% (1,14 δισ. ευρώ), η «ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός» με εντυπωσιακή αύξηση 10,78% (επιπλέον 75,71 εκατ. ευρώ), η «Πέντε» με μείωση 3,99% (514,29 εκατ. ευρώ), ενώ τη δεκάδα συμπληρώνουν οι «Market In» (418,61 εκατ. ευρώ), «Bazaar» (248,39 εκατ. ευρώ) και «Χαλκιαδάκης» (239,8 εκατ. ευρώ).

Σε επίπεδο μικτών αποτελεσμάτων εκμετάλλευσης, οι 43 επιχειρήσεις του δείγματος κατέγραψαν αύξηση 5,39% (161,26 εκατ. ευρώ), φτάνοντας συνολικά τα 3,15 δισ. ευρώ, ποσοστό που αντανακλά την αύξηση των κλαδικών πωλήσεων. Ωστόσο, ο δείκτης EBIT παρουσίασε μια μικρή μείωση, από 3,70% το 2023 σε 3,21% το 2024, με τα λειτουργικά κέρδη να υποχωρούν από 463,41 εκατ. σε 421,31 εκατ. ευρώ, λόγω της μεγαλύτερης αύξησης των λειτουργικών δαπανών (6,84%) σε σχέση με το κόστος πωληθέντων (4,07%) και τις πωλήσεις (4,38%).

Τα καθαρά αποτελέσματα προ φόρων παρουσιάζονται μειωμένα κατά 6,66%, από 230,55 εκατ. ευρώ σε 215,20 εκατ. ευρώ, με το καθαρό περιθώριο κέρδους να διαμορφώνεται στο 1,51%. Αυτό το ποσοστό είναι σχεδόν μία μονάδα χαμηλότερα από το υψηλό του 2,22% που καταγράφηκε το 2021. Εννέα από τις δέκα μεγαλύτερες εταιρείες είχαν καθαρά κέρδη το 2024, αλλά μόνο δύο κατάφεραν να τα αυξήσουν.

Το συνολικό λειτουργικό κόστος για τις 43 αλυσίδες ανήλθε στα 3,08 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 6,84% σε σχέση με το 2023, ποσοστό που αντιστοιχεί στο 23,61% των πωλήσεών τους (έναντι 23,07% το 2023). Οι 36 από τις 43 εταιρείες εμφάνισαν αύξηση λειτουργικών εξόδων, ενώ επτά κατέγραψαν μείωση, γεγονός που υποδηλώνει ότι η αύξηση των δαπανών σε πολλές περιπτώσεις υπολειπόταν της αύξησης των πωλήσεων.

Get real time updates directly on you device, subscribe now.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com