Το YouTube πειραματίζεται με προσωπικές ροές περιεχομένου
Νέα λειτουργία δίνει στον χρήστη τον έλεγχο των προτάσεων, μακριά από τα αδιάφορα βίντεο.
Το YouTube αντιλαμβάνεται ένα από τα πιο συχνά παράπονα των χρηστών: την πληθώρα άσχετων βίντεο στην αρχική σελίδα, τα οποία δεν αντικατοπτρίζουν τα πραγματικά τους ενδιαφέροντα. Ως απάντηση, η πλατφόρμα δοκιμάζει μια καινοτόμο λύση.
Η νέα πειραματική λειτουργία, ονόματι «Your Custom Feed», δίνει μεγαλύτερη δύναμη στα χέρια του χρήστη, αντί να βασίζεται αποκλειστικά στους αλγόριθμους αυτόματων προτάσεων. Για τους συμμετέχοντες στη δοκιμή, το «Your Custom Feed» εμφανίζεται δίπλα στο κλασικό κουμπί «Αρχική». Με ένα απλό κλικ, οι χρήστες μπορούν να εισάγουν συγκεκριμένες οδηγίες (prompts), κατευθύνοντας έτσι το YouTube στο είδος περιεχομένου που επιθυμούν να παρακολουθούν περισσότερο.
Εάν, για παράδειγμα, κάποιος επιθυμεί να βλέπει περισσότερα βίντεο μαγειρικής, απλώς το δηλώνει. Το YouTube θα χρησιμοποιήσει αυτή την πληροφορία για να προσαρμόσει τις προτάσεις του, προσφέροντας μια πιο άμεση και αποτελεσματική λύση σε σύγκριση με τη χρήση των κουμπιών «Δεν με ενδιαφέρει» ή «Μην προτείνεις αυτό το κανάλι» σε ακατάλληλα βίντεο.
Η ανάγκη για τέτοιου είδους λειτουργία είναι εμφανής, καθώς το σύστημα προτάσεων του YouTube έχει κατηγορηθεί στο παρελθόν ότι παρερμηνεύει τα ενδιαφέροντα των χρηστών. Η παρακολούθηση μόλις 2-3 βίντεο μιας συγκεκριμένης θεματολογίας μπορεί να οδηγήσει στην υπερβολική εμφάνιση παρόμοιου περιεχομένου στην αρχική σελίδα.
Το YouTube δεν είναι η μοναδική πλατφόρμα που στρέφεται προς πιο προσαρμόσιμες ροές περιεχομένου. Το Threads δοκιμάζει επίσης παρόμοια εργαλεία για την τροποποίηση του αλγορίθμου, ενώ το X (πρώην Twitter) πειραματίζεται με ροές που μπορούν να παραμετροποιηθούν μέσω του AI bot Grok.
Παρόλο που μένει να φανεί αν το «Your Custom Feed» θα γίνει μόνιμο χαρακτηριστικό, η κίνηση αυτή υποδεικνύει μια προσπάθεια του YouTube να προσφέρει στους χρήστες μεγαλύτερο έλεγχο στο περιεχόμενο που καταναλώνουν.