Black Friday: Τα ρούχα και η τεχνολογία παραμένουν στις προτιμήσεις των Ελλήνων καταναλωτών
Έρευνα της Klarna αποκαλύπτει τις αγοραστικές τάσεις, τις δαπάνες και τις προτιμήσεις πληρωμής εν όψει της περιόδου εκπτώσεων
Σύμφωνα με τα πρόσφατα αποτελέσματα έρευνας, η πλειοψηφία των Ελλήνων καταναλωτών, συγκεκριμένα το 37,7%, αναμένεται να προχωρήσει σε αγορές ειδών ένδυσης κατά την επερχόμενη περίοδο, ενώ το 35,3% σκοπεύει να επενδύσει σε προϊόντα τεχνολογίας. Αυτές οι κατηγορίες κατείχαν και πέρυσι τις υψηλότερες θέσεις στις προτιμήσεις, αν και η τεχνολογία είχε καταγράψει ελαφρώς υψηλότερο ποσοστό (38,2%) την προηγούμενη χρονιά.
Επιπλέον, μια σημαντική μερίδα ερωτηθέντων (22,7%) σχεδιάζει να εκμεταλλευτεί τις προσφορές της Black Friday για την αγορά χριστουγεννιάτικων δώρων, ενώ το 20,3% εστιάζει σε είδη οικιακής χρήσης. Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από έρευνα της Klarna, κορυφαίας ψηφιακής τράπεζας και παρόχου ευέλικτων λύσεων πληρωμών, η οποία διεξήχθη σε συνεργασία με την εταιρεία ερευνών Appinio τον Νοέμβριο του 2025. Η έρευνα, που κάλυψε 1.000 καταναλωτές ηλικίας 18-77 ετών, αποκαλύπτει ότι το 87,9% των συμμετεχόντων σκοπεύει να πραγματοποιήσει αγορές κατά τη διάρκεια της Black Friday, με τα είδη μόδας και τεχνολογίας να βρίσκονται στην κορυφή των προτιμήσεών τους. Μάλιστα, το 25,5% των καταναλωτών έχει προγραμματίσει αγορές, αλλά δεν έχει ακόμη αποφασίσει το είδος των προϊόντων, καθώς η έρευνα ολοκληρώθηκε μία εβδομάδα πριν την έναρξη της Black Friday.
Η στροφή προς το ηλεκτρονικό εμπόριο επιβεβαιώνεται εμφατικά και στην περίοδο της Black Friday. Σχεδόν έξι στους δέκα καταναλωτές (58%) δήλωσαν ότι θα πραγματοποιήσουν αναζήτηση και αγορές online, επιλογή που επικράτησε σε όλες τις ηλικιακές ομάδες. Μόνο το 16,8% προτίθεται να αναζητήσει και να αγοράσει προϊόντα σε φυσικό κατάστημα.
Όσον αφορά τις δαπάνες, το 31,1% των καταναλωτών σκοπεύει να ξοδέψει μεταξύ 101€ και 250€, ενώ το 26,3% θα διαθέσει 51€-100€. Ένα μικρότερο ποσοστό, 19%, θα δαπανήσει 251€-500€.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το 41,2% των καταναλωτών δηλώνει ότι θα ελέγξει τις τιμές πριν από τις εκπτώσεις, προκειμένου να διασφαλίσει ότι θα επωφεληθεί πραγματικά από τις προσφορές. Παράλληλα, το 34,3% θα αγοράσει μόνο ό,τι μπορεί να αντέξει οικονομικά, γεγονός που υπογραμμίζει την προσεκτική προσέγγιση των Ελλήνων καταναλωτών στον προϋπολογισμό τους. Ωστόσο, το 25,3% εκφράζει αμφιβολίες σχετικά με τη γνησιότητα των εκπτώσεων της Black Friday, ποσοστό που παρουσιάζει μια μικρή πτώση σε σύγκριση με πέρυσι (32%), δείχνοντας αυξημένη εμπιστοσύνη, αλλά διατηρώντας μια επιφυλακτικότητα.
Τέλος, αναφορικά με τους τρόπους πληρωμής, η χρεωστική κάρτα προτιμάται από το 54,9% των καταναλωτών, ακολουθεί η πιστωτική κάρτα με 19,9% και τα μετρητά με 18,9%. Η τάση για ευέλικτες, άτοκες επιλογές πληρωμής, όπως το “Pay Later”, καταγράφει σημαντική άνοδο, με αύξηση 28,89% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Η Klarna, μέσω των υπηρεσιών της που επιτρέπουν την πληρωμή σε 3 άτοκες δόσεις, σε 30 ημέρες ή την πλήρη εξόφληση, διευκολύνει τους καταναλωτές να αξιοποιήσουν τις προσφορές της Black Friday με μεγαλύτερη ευελιξία και ασφάλεια.