Ενημέρωση με ένα κλικ

Χριστουγεννιάτικες αγορές στη Γερμανία: Οι καταναλωτές σφίγγουν το ζωνάρι, αλλά κρατούν τη γιορτινή διάθεση

Παρά τη συγκράτηση στις δαπάνες για δώρα, οι Γερμανοί αναμένουν με ανυπομονησία την εορταστική περίοδο, ενώ ο λιανικός τομέας ζητά στήριξη από την κυβέρνηση.

Οι φετινές Χριστουγεννιάτικες αγορές στη Γερμανία αναμένεται να χαρακτηριστούν από σημαντική συγκράτηση στις δαπάνες των καταναλωτών για δώρα. Σύμφωνα με έρευνα της Γερμανικής Ομοσπονδίας Λιανικής Πώλησης (HDE), οι καταναλωτές σχεδιάζουν να ξοδέψουν κατά μέσο όρο 263 ευρώ, ποσό μειωμένο κατά 34 ευρώ σε σύγκριση με πέρυσι. Αν και αναμένεται ονομαστική αύξηση πωλήσεων κατά 1,5% για τους μήνες Νοέμβριο και Δεκέμβριο, η αύξηση αυτή, προσαρμοσμένη στον πληθωρισμό, είναι τελικά μηδενική σε σχέση με το 2024.

Η έρευνα της HDE μεταξύ εταιριών λιανικής πώλησης αποκαλύπτει ότι το 80% των επιχειρήσεων αναμένει φέτος πιο συνετούς καταναλωτές, ενώ το 83% προβλέπει ότι οι πελάτες θα είναι πιο προσεκτικοί στις τιμές, δεδομένης της αύξησης κόστους σε πολλά αγαθά.

Παρά τη στροφή προς τη συγκράτηση, η εορταστική διάθεση παραμένει ισχυρή. Μια άλλη έρευνα της HDE δείχνει ότι το 73% των καταναλωτών περιμένει τα Χριστούγεννα με ανυπομονησία. Από αυτούς, το 54% σκοπεύει να δαπανήσει το ίδιο ποσό με πέρυσι για δώρα. Ένα σημαντικό ποσοστό, 11% και 10% αντίστοιχα, δήλωσε ότι θα ξοδέψει «κάπως λιγότερα» ή «σημαντικά λιγότερα», ενώ μόνο το 10% αναφέρει πρόθεση για αύξηση των δαπανών. Τα δημοφιλέστερα δώρα φέτος περιλαμβάνουν δωροεπιταγές, παιχνίδια, βιβλία, καλλυντικά και προϊόντα προσωπικής φροντίδας.

Ο πρόεδρος της HDE, Αλεξάντερ φον Πρέεν, κάλεσε την κυβέρνηση να δημιουργήσει «καλύτερες συνθήκες-πλαίσιο για την εγχώρια οικονομία και τον τομέα του λιανικού εμπορίου». Ειδικότερα, τόνισε την ανάγκη για περιορισμό της γραφειοκρατίας και μείωση του φόρου ηλεκτρικής ενέργειας. Ζήτησε επίσης δίκαιες συνθήκες ανταγωνισμού έναντι κινεζικών εταιριών όπως οι Temu και Shein, καθώς και διατήρηση της ζωντάνιας των κέντρων των πόλεων, κάνοντάς τα «ασφαλή, καθαρά και προσβάσιμα». Ο λιανικός τομέας αποτελεί την τρίτη μεγαλύτερη βιομηχανία στη Γερμανία, με τις εορταστικές πωλήσεις να αντιστοιχούν στο 18,5% του ετήσιου τζίρου.

Get real time updates directly on you device, subscribe now.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com