Ενημέρωση με ένα κλικ

Τα social media σαρώνουν στην ενημέρωση των Ελλήνων, η τηλεόραση παραμένει ισχυρή

Έρευνα Eurobarometer αποκαλύπτει ραγδαία αλλαγή στις πηγές πληροφόρησης, με τους νέους να στρέφονται όλο και περισσότερο στις ψηφιακές πλατφόρμες.

Οι ενημερωτικές συνήθειες των Ελλήνων έχουν υποστεί ριζικές αλλαγές, όπως καταγράφει η νέα έρευνα Eurobarometer Social Media Survey 2025. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν πλέον αποκτήσει καθοριστικό ρόλο στην πρόσβαση στην πληροφορία, με σύντομες αναρτήσεις και βίντεο να αποτελούν την προτιμώμενη μορφή περιεχομένου, ειδικά για τις νεότερες ηλικίες.

Αν και η τηλεόραση διατηρεί την πρωτοκαθεδρία στην ενημέρωση για κοινωνικά και πολιτικά θέματα, οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης σημειώνουν εκρηκτική αύξηση της χρήσης τους, ιδιαίτερα στις νεαρές ηλικίες. Συγκεκριμένα, οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης χρησιμοποιούνται από το 56% των Ελλήνων, υπερβαίνοντας τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (40%). Ακολουθούν η τηλεόραση (54% έναντι 71% στην ΕΕ), οι μηχανές αναζήτησης (49% έναντι 40%), οι πλατφόρμες βίντεο (41% έναντι 26%), το περιβάλλον φίλων και οικογένειας (39% έναντι 40%) και τα έντυπα ή διαδικτυακά μέσα (34% έναντι 41%).

Η κυριαρχία των social media είναι εμφανής στις νεότερες ηλικίες, με ποσοστό 65% για την ομάδα 15-24 ετών και 57% για την ομάδα 25-39 ετών. Ωστόσο, είναι αξιοσημείωτο ότι και στις ηλικίες άνω των 55 ετών, τα κοινωνικά δίκτυα προτιμώνται από το 62% των χρηστών. Η τηλεόραση διατηρεί ισχυρή παρουσία στην ηλικιακή ομάδα 40-54 ετών (62%).

Όσον αφορά τις θεματικές που απασχολούν περισσότερο τους Ευρωπαίους, η δημόσια υγεία και τα συστήματα περίθαλψης βρίσκονται στην κορυφή (61%), ενώ ακολουθούν ζητήματα δημοκρατίας, μετανάστευσης και κλιματικής αλλαγής.

Στο μέτωπο της παραπληροφόρησης, η έρευνα αποκαλύπτει ότι 16% των Ελλήνων συναντά «πολύ συχνά» fake news, 26% «συχνά» και 32% «μερικές φορές». Μόνο ένα 4% δηλώνει ότι δεν έχει συναντήσει ψευδείς ειδήσεις την τελευταία εβδομάδα, ποσοστό χαμηλότερο από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (7%).

Στους influencers, το 37% των Ελλήνων χρηστών social media ακολουθεί δημιουργούς περιεχομένου, ποσοστό που ισοφαρίζει τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Στην ηλικιακή ομάδα 15-24 ετών, το ποσοστό φτάνει το 64%.

Τέλος, όσον αφορά την εμπιστοσύνη στις πηγές ενημέρωσης, οι πολίτες της ΕΕ εμπιστεύονται περισσότερο φίλους και οικογένεια (45%) και επιστήμονες (45%). Οι δημοσιογράφοι και οι δημόσιοι θεσμοί συγκεντρώνουν χαμηλότερα ποσοστά (13%), ενώ πολιτικοί (5%) και influencers (4%) βρίσκονται στον πάτο της λίστας.

Get real time updates directly on you device, subscribe now.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com