Σόλων Τσούνης: Από την επιστροφή στο “Σόι σου” μέχρι την αλήθεια πίσω από τις κάμερες
Ο ταλαντούχος ηθοποιός μιλάει ανοιχτά για την καριέρα του, τις προσωπικές του επιλογές, τις προκλήσεις του επαγγέλματος και όσα τον διαμόρφωσαν.
Ο Σόλων Τσούνης, ένας ηθοποιός που προτιμά να ξεχωρίζει μέσω της τέχνης του παρά μέσω θορύβου, μίλησε στο zappit.gr, εξομολογούμενος για την πορεία του, την προσωπική του ζωή και τις εμπειρίες που τον έχουν διαμορφώσει. Με ειλικρίνεια, ωριμότητα και βαθιά ευαισθησία, ο Τσούνης μοιράζεται τη διαδρομή του, από τη συγκίνηση της επιστροφής του στο “Σόι σου” μέχρι την σκληρή πραγματικότητα του ανταγωνισμού και τις λεπτές ισορροπίες που απαιτεί το επάγγελμα του ηθοποιού.
Η επιστροφή στο “Σόι σου” ήταν μια ιδιαίτερα συγκινητική στιγμή για τον Σόλωνα Τσούνη. «Ήταν πολύ συγκινητικό, από την πρώτη ανάγνωση που κάναμε υπήρχε πολύ μεγάλη χαρά, συγκίνηση. Το πρώτο γύρισμα ήταν λίγο σαν όνειρο, ήταν λίγο σουρεαλιστικό», αναφέρει, περιγράφοντας τις προκλήσεις της αλλαγής σκηνικών και την προσαρμογή σε ένα οικείο, αλλά ταυτόχρονα διαφορετικό περιβάλλον. Η αρχική του στενοχώρια για την απόφαση του καναλιού να σταματήσει η σειρά, παρομοιάζεται με «μικρό πένθος», καθώς η απομάκρυνση από αγαπημένους συναδέλφους αποτελεί αναπόφευκτο κομμάτι της δουλειάς.
Το “Σόι σου” χαρακτηρίζεται από τον ηθοποιό ως μια σειρά «για όλη την οικογένεια», που αγγίζει θεματικές με τις οποίες μπορούν να ταυτιστούν όλοι, από μικρούς έως μεγάλους. Η επιτυχία της σειράς αποδίδεται σε μεγάλο βαθμό στην «χημεία που έχουμε μεταξύ μας», η οποία προσδίδει ρεαλισμό στις ερμηνείες. Σχετικά με την έλλειψη κωμωδιών στην τηλεόραση, ο Τσούνης επισημαίνει τον ρόλο των τηλεθεάσεων και της «μόδας» που διαμορφώνεται από αυτές.
Η εξέλιξη του ρόλου του Διονύση, από ένας 28χρονο σε πατέρα, αντικατοπτρίζει την προσωπική ωρίμανση του ηθοποιού. «Όπως έχω εξελιχθεί και έχω ωριμάσει στη ζωή μου, έτσι αντιμετωπίζω και τον ρόλο μου», δηλώνει, τονίζοντας ότι η προσθήκη ενός παιδιού στον ρόλο του Διονύση έχει αλλάξει αυτόματα την προσέγγισή του.
Ο Τσούνης απορρίπτει κατηγορηματικά την αντίληψη ότι το θέατρο είναι «ένα μεγάλο κρεβάτι», χαρακτηρίζοντάς την «λανθασμένη». «Μάλλον γιατί πουλάει στη δουλειά μας αυτό το πράγμα, αυτή η ερώτηση. Επειδή υπάρχει αυτή η δημοφιλία, η αναγνωρισιμότητα, τα φώτα είναι λίγο πιο ιντριγκαδόρικη ερώτηση. Είναι μια κλειδαρότρυπα, αλλά δεν ισχύει», εξηγεί.
Σχετικά με το κίνημα #metoo, ο ηθοποιός τονίζει τη σημασία του για την επανατοποθέτηση των ορίων στη δουλειά, τονίζοντας την αξιοπρέπεια και τον σεβασμό που πρέπει να επικρατούν. «Το metoo ήταν πάρα πολύ χρήσιμο γιατί επανατοποθέτησε τα όρια που πρέπει να υπάρχουν στη δουλειά», λέει, αναγνωρίζοντας παράλληλα την άκρως ανταγωνιστική φύση του επαγγέλματος και τις «τρικλοποδιές» που έχει αντιμετωπίσει.
Ο Σόλων Τσούνης μοιράζεται αστείες στιγμές από τα γυρίσματα, όπως η περιπέτεια με τη στολή σαλαμιού, που προκάλεσε ανεξέλεγκτα γέλια. Επιπλέον, αναφέρεται σε μια πρόταση που είχε λάβει για μια εκπομπή που συνδύαζε ταξίδια στην Ελλάδα με την τέχνη, μια ιδέα που τον είχε ενθουσιάσει, αλλά ακυρώθηκε λόγω της πανδημίας COVID-19.
Η ζωγραφική παραμένει ένα σημαντικό κομμάτι της ζωής του, με στόχο τη δημιουργία υλικού για μια ατομική έκθεση. Ο Τσούνης επισημαίνει ότι η ζωγραφική, ως τέχνη που απαιτεί χρόνο, γίνεται κυρίως σε περιόδους παύσης από την υποκριτική.
Σε ό,τι αφορά την τηλεόραση, ο ηθοποιός δηλώνει ότι δεν θα δεχόταν να παρουσιάσει ένα reality show όπως το Big Brother ή να συμμετάσχει σε κάποιο άλλο, καθώς τέτοιες προτάσεις δεν του ταιριάζουν. «Δεν θα ήθελα να με δει κάποιος πώς θα είμαι όταν πεινάω και δεν έχω ενέργεια ή πώς θα ξυπνήσω ενώ έχω κοιμηθεί ας πούμε, μέσα στην υγρασία, μέσα στο κρύο», εξηγεί.
Ο Σόλων Τσούνης θεωρεί ότι δεν χρειάζεται να εκθέτει την προσωπική του ζωή, καθώς πιστεύει ότι αυτό «απομακρύνει από την ουσία». Προτιμά τη μοναχικότητα, την οποία βρίσκει στην τέχνη της ζωγραφικής και της κεραμικής, ενώ θεωρεί το φλερτ στα social media «απρόσωπο, μη αληθινό» και αδιάφορο.
Αντίθετα, του αρέσει το φλερτ στην πραγματική ζωή, το οποίο περιγράφει ως «κάτι πολύ όμορφο, πολύ αγνό, πολύ υγιές». Αν και έχει σκεφτεί το θέμα του γάμου και της οικογένειας, δεν έχει φτάσει ακόμα κοντά σε αυτό, αν και η ιδέα μιας δεμένης, μεγάλης οικογένειας του είναι οικεία. Ωστόσο, τον απασχολεί η ανασφάλεια της δουλειάς του και το πώς ένας ελεύθερος επαγγελματίας μπορεί να κάνει οικογένεια σε αυτή τη χώρα.
Ο θάνατος του πατέρα του αποτέλεσε σημείο καμπής, οδηγώντας τον στην ωρίμανση. «Για τους άντρες που χάνουν τους πατεράδες τους είναι το σημείο, είναι η στιγμή που πραγματικά ανδρώνεσαι. Πατάς στα πόδια σου, γίνεσαι άντρας», αναφέρει, τονίζοντας πώς τον έκανε να νιώθει πιο ώριμος, σοβαρός και λογικός.
Η πορεία του στο επάγγελμα του ηθοποιού, αν και αρχικά φανταζόταν ως κάτι «πολύ όμορφο», στην πράξη αποδείχθηκε πιο δύσκολη και λιγότερο δημιουργική από ότι περίμενε, ειδικά μετά την οικονομική κρίση. «Μέχρι να βρεις δουλειά σου φεύγει η ψυχή», παραδέχεται, συγκρίνοντας την κατάσταση με την προ κρίσης εποχή, όπου μετά την αποφοίτηση έλαβε αμέσως πολλαπλές προτάσεις.
Τέλος, ο Σόλων Τσούνης εκφράζει την επιθυμία του να συνδυάζει την αστική ζωή με την αγάπη του για τη φύση και το χωριό του, το Αγρίνιο. «Θέλω να είναι κάπου στη μέση τα πράγματα. Θέλω να μπορώ να τα συνδυάζω. Να έχω την άνεση να πηγαίνω και στο χωριό. Να κάθομαι στα πλατάνια. Να πηγαίνω στο ποτάμι, στη λίμνη. Να ηρε