Ενημέρωση με ένα κλικ

Ψηφιακή Επανάσταση στην Οδική Ασφάλεια: Νέες Κάμερες και Αυστηρότερος ΚΟΚ

Τεχνητή Νοημοσύνη και Έξυπνα Συστήματα Ελέγχου για Μείωση Ατυχημάτων – Αναλυτικά τα Σημεία Ελέγχου

Η ασφάλεια στους ελληνικούς δρόμους παραμένει κορυφαία προτεραιότητα για την πολιτεία, καθώς η χώρα συνεχίζει να θρηνεί θύματα από τροχαία ατυχήματα σε ανησυχητικά υψηλά επίπεδα. Σε αυτή την κατεύθυνση, οι αρμόδιες αρχές προχωρούν σε στοχευμένες παρεμβάσεις, εστιάζοντας σε δύο βασικούς άξονες: την αυστηροποίηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) και την ευρεία εγκατάσταση νέων, “έξυπνων” καμερών. Τα προηγμένα αυτά συστήματα, αξιοποιώντας την τεχνητή νοημοσύνη, θα επιτρέπουν την αυτόματη ανίχνευση παραβάσεων και την άμεση αποστολή κλήσεων στους παραβάτες οδηγούς μέσω SMS.

Παρόλο που η πλήρης λειτουργία των νέων καμερών δεν έχει ακόμη ξεκινήσει, η Αθήνα διαθέτει ήδη ένα εκτεταμένο δίκτυο συστημάτων επιτήρησης, τα οποία καλύπτουν ποικίλους σκοπούς. Αυτοί περιλαμβάνουν τη διαχείριση της κυκλοφορίας, τον έλεγχο ταχύτητας, αλλά και την παρακολούθηση των λεωφορειολωρίδων.

Οι πρώτες κάμερες, που τοποθετήθηκαν το 2004 ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων, εστιάζουν στην παρακολούθηση και διαχείριση της κυκλοφορίας σε κομβικά σημεία και κεντρικές λεωφόρους της πρωτεύουσας. Τα συγκεκριμένα συστήματα, τα οποία λειτουργούν υπό την αυστηρή εποπτεία της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, δεν επιβάλλουν πρόστιμα ούτε αποθηκεύουν οπτικοακουστικό υλικό, τηρώντας έτσι αυστηρούς περιορισμούς στη χρήση τους.

Πιο εξελιγμένα είναι τα ραντάρ ταχύτητας που συναντώνται στην Αττική Οδό. Αυτά τα συστήματα, πέραν του εντοπισμού και της καταγραφής υπερβάσεων ορίων ταχύτητας, αποστέλλουν αυτόματα τα αντίστοιχα πρόστιμα. Η Αττική Οδός, με το πυκνότερο δίκτυο ραντάρ της χώρας, διαθέτει πάνω από 15 κάμερες σε όλο το μήκος της. Σύμφωνα με τη νομοθεσία, οι οδηγοί ενημερώνονται επαρκώς μέσω σήμανσης για τα σημεία όπου διεξάγονται οι έλεγχοι.

Ειδικότερα, τα σημεία και τα όρια ταχύτητας των καμερών είναι:

* **Προς Μαρκόπουλο:** Ελευσίνα (100 χλμ./ώρα), Ασπρόπυργος (16ο χλμ., 100 χλμ./ώρα), Νέα Λιόσια (20ό χλμ., 100 χλμ./ώρα), Κάντζα (40ό χλμ., 110 χλμ./ώρα).
* **Προς Ελευσίνα:** Κάντζα (110 χλμ./ώρα), Μαρούσι (30ό χλμ., 100 χλμ./ώρα), Άνω Λιόσια (17ο χλμ., 100 χλμ./ώρα), Ασπρόπυργος (10ο χλμ., 120 χλμ./ώρα).
* **Περιφερειακή Υμηττού:** Προς Ραφήνα – Χολαργός (3ο χλμ., 80 χλμ./ώρα) και Γλυκά Νερά (7ο χλμ., 70 χλμ./ώρα).
* **Προς Καισαριανή – Γλυκά Νερά:** (7ο χλμ., 70 χλμ./ώρα), Χολαργός (4ο χλμ., 80 χλμ./ώρα), Παπάγου (1ο χλμ., 70 χλμ./ώρα).

Παράλληλα, από τον Ιούλιο, δέκα κάμερες έχουν τοποθετηθεί σε λεωφορεία, στο πλαίσιο πιλοτικού προγράμματος για την καταγραφή παραβάσεων στις λεωφορειολωρίδες, όπως παράνομη στάθμευση ή κίνηση Ι.Χ. οχημάτων. Το πρόγραμμα, που βρίσκεται σε δοκιμαστική φάση, υλοποιείται από την εταιρεία Hayden AI Technologies Ireland Limited και δεν επιβάλλει ακόμη πρόστιμα.

Πρόσφατα, κάμερες τοποθετήθηκαν επίσης σε φωτεινούς σηματοδότες της Νέας Φιλαδέλφειας, στη λεωφόρο Δεκελείας και στη συμβολή με την οδό Ελευθερίου Βενιζέλου. Αν και δεν επιβάλλουν πρόστιμα, τα συστήματα αυτά παρακολουθούν και αναλύουν την κυκλοφορία, συμβάλλοντας στο έργο «Κατασκευή Πρότυπων Διαβάσεων σε Κόμβους του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας». Μέσω της ανίχνευσης και ταξινόμησης οχημάτων, παρέχουν ακριβή δεδομένα για τη βελτιστοποίηση των σηματοδοτών και την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι από το 2022, λειτουργούν πιλοτικά δύο κάμερες στη Λεωφόρο Ποσειδώνος, οι οποίες εντοπίζουν παραβιάσεις ερυθρού σηματοδότη, χωρίς όμως να αποστέλλουν ακόμη κλήσεις. Αυτές οι κάμερες δεν εντάσσονται στο επερχόμενο δίκτυο των 388 “έξυπνων καμερών”, οι οποίες αναμένεται να σηματοδοτήσουν την πλήρη ψηφιοποίηση της οδικής επιτήρησης στη χώρα.

Get real time updates directly on you device, subscribe now.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com