Air India: Νέα στοιχεία για την συντριβή του αεροσκάφους – Ο πιλότος έπασχε από κατάθλιψη
Υπόνοια για εσκεμμένη συντριβή, «Είχε πάρει άδεια τα τελευταία χρόνια για ιατρικούς λόγους.
Νέα τροπή παίρνουν οι έρευνες για την συντριβή του αεροσκάφους της Air India, όπου πλέον τους ιατρικούς φακέλους των πιλότων, καθώς σύμφωνα με ρεπορτάζ της Daily Mail, υπάρχουν υπάρχουν ισχυρισμοί ότι ένας από αυτούς αντιμετώπιζε προβλήματα ψυχικής υγείας και κατάθλιψη, σύμφωνα με το ρεπορτάζ.
Το Boeing 787 Dreamliner συνετρίβη δευτερόλεπτα μετά την απογείωση από το αεροδρόμιο της Αχμενταμπάντ, όταν απενεργοποιήθηκαν δύο διακόπτες καυσίμων με μηχανισμό ασφάλισης – ενέργεια που θεωρείται απίθανο να έγινε κατά λάθος. Το αεροσκάφος έπεσε σε κατοικημένη περιοχή, σκοτώνοντας 241 επιβάτες και 19 ανθρώπους στο έδαφος.
Οι αρχές ερευνούν πλέον εάν η τραγωδία οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος ή σε ηθελημένη ενέργεια από τον πιλότο.
Ο Μόχαν Ρανγκαναθάν, ειδικός στην ασφάλεια πτήσεων στην Ινδία, αποκάλυψε ότι «αρκετοί» πιλότοι της Air India φέρονται να είχαν επισημάνει ότι ο Σαμπαρβάλ αντιμετώπιζε προβλήματα ψυχικής υγείας. Μιλώντας στην εφημερίδα The Daily Telegraph, δήλωσε: «Είχε πάρει άδεια τα τελευταία τρία με τέσσερα χρόνια για ιατρικούς λόγους».
Ο πιλότος είχε επίσης λάβει άδεια πένθους μετά τον θάνατο της μητέρας του, ωστόσο, σύμφωνα με τον Ρανγκαναθάν, η Air India τον είχε θεωρήσει «ιατρικώς ικανό» να επιστρέψει στην εργασία του πριν το μοιραίο δυστύχημα.
Ο κυβερνήτης του μοιραίου αεροσκάφους της Air India, Σουμίτ Σαμπαρβάλ, περιγράφεται από πρώην συνάδελφό του ως «εξαιρετικός», με σκέψεις πρόωρης συνταξιοδότησης για να φροντίσει τον πατέρα του. Μαζί του στο πιλοτήριο ήταν ο 28χρονος συγκυβερνήτης Κλάιβ Κούντερ.
Η προκαταρκτική έκθεση δεν εντόπισε σημαντικά ευρήματα και οι πιλότοι είχαν περάσει ιατρικούς ελέγχους. Ωστόσο, το ηχητικό αρχείο αποκαλύπτει ότι οι δύο διακόπτες καυσίμου απενεργοποιήθηκαν μυστηριωδώς, ενώ ο ένας ρωτά τον άλλον «γιατί έκλεισες τον διακόπτη;».
Η επανεκκίνηση των κινητήρων έγινε πολύ αργά, με το αεροσκάφος να συντρίβεται λίγο μετά την απογείωση.
Στο σημείο της συντριβής, οι διακόπτες καυσίμου βρέθηκαν στη θέση «λειτουργία».
Ο ειδικός Μόχαν Ρανγκαναθάν είχε ήδη εκφράσει την άποψη ότι ενδέχεται η ενέργεια να ήταν εσκεμμένη. Όπως εξήγησε, κάθε μοχλός καυσίμου πρέπει πρώτα να τραβηχτεί προς τα πάνω για να ξεκλειδώσει, πριν μπορέσει να μετακινηθεί, ενώ επιπλέον προστατεύεται από ειδικά μεταλλικά καλύμματα ασφαλείας, ακριβώς για να αποτρέπεται η τυχαία επαφή ή η μετατόπισή του.
Μιλώντας στο NDTV, ο Ρανγκαναθάν ανέφερε: «Οι επιλογείς καυσίμου δεν είναι τύπου συρόμενου διακόπτη. Είναι σταθερά τοποθετημένοι σε υποδοχές. Πρέπει να τους τραβήξεις ή να τους κινήσεις πάνω-κάτω – επομένως το ενδεχόμενο να μετακινηθούν κατά λάθος είναι εξαιρετικά απίθανο. Πρόκειται για σκόπιμη, χειροκίνητη ενέργεια».
Συμπλήρωσε μάλιστα πως «τίποτα άλλο» δεν θα μπορούσε να εξηγήσει πώς και οι δύο διακόπτες μετακινήθηκαν στη θέση «διακοπή» αμέσως μετά την απογείωση, επιμένοντας: «Έγινε σκόπιμα».
Όταν ρωτήθηκε ευθέως αν υπονοεί ότι κάποιος από τους πιλότους «σκόπιμα» έκλεισε τη ροή καυσίμου, γνωρίζοντας τις πιθανές συνέπειες, απάντησε χωρίς δισταγμό: «Απολύτως. Πρόκειται ξεκάθαρα για περίπτωση συντριβής που προκλήθηκε από τον πιλότο».
Από την άλλη πλευρά, συγγενείς των θυμάτων κατηγόρησαν την αεροπορική εταιρεία και την κυβέρνηση της Ινδίας ότι προσπαθούν να ρίξουν την ευθύνη στους πιλότους.
Ο Αμίν Σιντίκι, 28 ετών, του οποίου ο γαμπρός Ακίλ Ναναμπάουα σκοτώθηκε μαζί με τη σύζυγό του και την τετράχρονη κόρη τους, δήλωσε: «Αυτή η έκθεση είναι λάθος. Δεν τη δεχόμαστε».
«Πρόκειται για συγκάλυψη, για να προστατευτεί η Air India και η κυβέρνηση», είπε ο Σιντίκι στην Telegraph, από το Σουράτ, νότια της Αχμενταμπάντ, όπου συνετρίβη το αεροσκάφος. «Θέλουν να κατηγορήσουν πιλότους που είναι νεκροί και δεν μπορούν να υπερασπιστούν τον εαυτό τους. Πώς είναι δυνατόν οι διακόπτες καυσίμου να τέθηκαν εκτός λειτουργίας σε μια τόσο κρίσιμη στιγμή, είτε από ανθρώπινο λάθος είτε από τεχνική βλάβη;»
Διαβάστε ΕΔΩ περισσότερες ειδήσεις