Ενημέρωση με ένα κλικ

Ανοίγει αρχές Ιουλίου η πλατφόρμα απογραφής των ανελκυστήρων

Η απογραφή θα είναι υποχρεωτική.

Στη νομοθέτηση και δημιουργία Μητρώου Απογραφής Ανελκυστήρων προχωρά το υπουργείο Ανάπτυξης, αναγνωρίζοντας την ανάγκη καταγραφής και πιστοποίησης των ανελκυστήρων σε ολόκληρη τη χώρα.
Όπως γνωστοποίησε το υπουργείο Ανάπτυξης με ανακοίνωσή του, η σχετική πλατφόρμα δήλωσης θα λειτουργήσει από τις αρχές Ιουλίου έως τις 30 Νοεμβρίου 2025, στη διεύθυνση https://elevator.mindev.gov.gr, με στόχο την απογραφή όλων των ανελκυστήρων ανεξαρτήτως σταδίου πιστοποίησης.
Στη συνέχεια, και με βάση τα δεδομένα που θα έχουν συγκεντρωθεί, θα αποφασιστεί το χρονοδιάγραμμα για τα επόμενα βήματα, ώστε να διασφαλιστεί ο εκσυγχρονισμός και η αναβάθμιση των ανελκυστήρων, για τους οποίους θα κριθεί απαραίτητη αυτή η διαδικασία, με σκοπό να πιστοποιηθούν για την ασφαλή λειτουργία τους.

Δεν υφίσταται θέμα προστίμων, τόνισε ο κ. Θεοδωρικάκος εξηγώντας ότι μέχρι τώρα η διαδικασία απογραφής ήταν μία «κατακερματισμένη διαδικασία στους Δήμους, με διαφορετικά συστήματα και καθεστώς που δεν δούλευε επομένως δεν θα μπορούσε η διαδικασία να έχει ολοκληρωθεί ως τις 30 Ιουνίου και να επιβληθούν πρόστιμα σε αυτή την βάση».

«Για να είναι ασφαλές ασανσέρ πρέπει να υπάρχει πιστοποίηση της ποιότητάς του. Αυτό το κάνουν συγκεκριμένες εταιρείες που είναι διαπιστευμένες από το Εθνικό Σύστημα Διαπίστευσης. Όμως αυτό δεν υπήρχε περίπτωση να ολοκληρωθεί μέχρι τις 30 Ιουνίου. Πήραμε λοιπόν μια απλή απόφαση, η οποία για να υλοποιηθεί θα χρειαστεί τη στήριξη και τη συμμετοχή όλων των πολιτών. Αοίγουμε μέσα στο πρώτο δεκαπενθήμερο του Ιουλίου την ψηφιακή πλατφόρμα με προθεσμία υποβολής ως τις 30 Νοεμβρίου», ανέφερε χαρακτηριστικά o υπουργός

Ανοίγει αρχές Ιουλίου η πλατφόρμα απογραφής των ανελκυστήρων - REPORTAZ NET

Η σχετική ανακοίνωση του Υπουργείου αναφέρει:

«Η εύρυθμη λειτουργία των ανελκυστήρων αποτελεί σημαντικό θέμα ασφάλειας, αλλά και ποιότητας ζωής για τους πολίτες, τόσο σε ιδιωτικά όσο και σε δημόσια κτίρια. Ειδικά σε μία σεισμογενή χώρα, όπως είναι η Ελλάδα. 

Είναι προφανής, συνεπώς, η ανάγκη καταγραφής και πιστοποίησης των ανελκυστήρων σε ολόκληρη τη χώρα. Η επιτυχία της διαδικασίας καταγραφής και πιστοποίησης προϋποθέτει τη συνεργασία και την ενεργό συμμετοχή όλων των πολιτών.

Για το σκοπό αυτό το Υπουργείο Ανάπτυξης προχωρά στη νομοθέτηση και δημιουργία Μητρώου Απογραφής Ανελκυστήρων.

Η σχετική πλατφόρμα δήλωσης θα λειτουργήσει για χρονικό διάστημα από αρχές Ιουλίου (αμέσως μετά την ψήφιση του σχετικού νόμου) έως τις 30 Νοεμβρίου 2025, στη διεύθυνση https://elevator.mindev.gov.gr, με στόχο την απογραφή όλων των ανελκυστήρων ανεξαρτήτως σταδίου πιστοποίησης.

Στη συνέχεια -και με βάση τα δεδομένα που θα έχουν συγκεντρωθεί- θα αποφασιστεί το χρονοδιάγραμμα για τα επόμενα βήματα, ώστε να διασφαλιστεί ο εκσυγχρονισμός και η αναβάθμιση των ανελκυστήρων, για τους οποίους θα κριθεί απαραίτητη αυτή η διαδικασία με σκοπό να πιστοποιηθούν για την ασφαλή λειτουργία τους.

Η σύνδεση στην πλατφόρμα θα γίνεται με τους κωδικούς gov/taxis και η διαδικασία θα ολοκληρώνεται σε ελάχιστα λεπτά, καθώς έχει ληφθεί κάθε δυνατή πρόνοια ώστε να είναι ιδιαίτερα απλή για τη διευκόλυνση των πολιτών. 

Η διαδικασία είναι υποχρεωτική και μπορεί να γίνει από οποιονδήποτε κάτοικο ενός σπιτιού, μιας πολυκατοικίας –ιδιοκτήτη ή διαχειριστή – και τον υπεύθυνο λειτουργίας ενός δημόσιου κτιρίου. Επίσης, η διαδικασία καταχώρησης μπορεί να γίνει και από τους υπεύθυνους συντηρητές ή εγκαταστάτες.  
 
Τι θα περιλαμβάνει η απογραφή

Η απογραφή θα περιλαμβάνει 7 υποχρεωτικά πεδία, που αποτελούν κοινή γνώση για τους υπόχρεους στην υποβολή της δήλωσης, τα οποία θα συμβάλλουν στην στατιστική επεξεργασία των δεδομένων από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου.

1. Διεύθυνση και τοποθεσία εγκατάστασης – KAEK Ακινήτου (θα γίνεται αυτόματη συμπλήρωση των στοιχείων μέσω διαλειτουργικότητας ή χειροκίνητη εισαγωγή όπου δεν υπάρχει ΚΑΕΚ).
2. Αριθμός ανελκυστήρων στην οικοδομή
3. Έτος τοποθέτησης ανελκυστήρα.
4. Αριθμός στάσεων ανελκυστήρα.
5. Αν έχει σήμανση CE.
6. Αν υπάρχει ενεργή ή παλαιότερη πιστοποίηση και η χρονική στιγμή αυτής.
7. Στοιχεία Ιδιοκτήτη-Διαχειριστή/στοιχεία συντηρητή-εγκαταστάτη (τα οποία θα προκύπτουν από τη διαδικασία ταυτοποίησης).

Οι διοικητικές κυρώσεις που προβλέπονταν από την ΚΥΑ 28425/2008 για μη καταχώριση παύουν να ισχύουν, προκειμένου να διευκολυνθεί η καθολική συμμετοχή.

Η ασφάλεια των χρηστών και η αξιοπιστία των τεχνικών εγκαταστάσεων είναι ευθύνη όλων μας.

Περισσότερες λεπτομέρειες θα υπάρξουν στο σχέδιο νόμου για την Εθνική Πολιτική Ποιότητας που θα κατατεθεί στη Βουλή τις ερχόμενες ημέρες».

Διαβάστε ΕΔΩ περισσότερες ειδήσεις

Get real time updates directly on you device, subscribe now.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com