Κυριάκος Μητσοτάκης: Ομιλία στη Βουλή για τον νέο ΚΟΚ- Αυστηροποίηση ποινών και «ψηφιακά» πρόστιμα
Νομοσχέδιο φέρνει ριζικές αλλαγές με στόχο τη μείωση των θανατηφόρων τροχαίων στους ελληνικούς δρόμους και την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας.
Ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, θα μιλήσει σήμερα στις 13.00 στη Βουλή για το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών «Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας και λοιπές διατάξεις», το οποίο φέρνει ριζικές αλλαγές με στόχο τη μείωση των θανατηφόρων τροχαίων στους ελληνικούς δρόμους και την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας.
Ο νέος ΚΟΚ προβλέπει τσουχτερά πρόστιμα για παραβάσεις που αποτελούν Νο1 αιτία πρόκλησης ατυχήματος αλλά και για όσους οδηγούν χωρίς δίπλωμα, με αυτά να αυστηροποιούνται ακόμη περισσότερο σε περίπτωση υποτροπής.
Σύμφωνα με το νομοσχέδιο, οι παραβάσεις που κρίνονται ως επικίνδυνες , όπως η χρήση κινητού κατά την οδήγηση, η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και η υπερβολική ταχύτητα, επισύρουν πρόστιμα που ξεκινούν από 350 ευρώ και φτάνουν έως και τις 8.000 ευρώ.
Επιπλέον, προβλέπεται αφαίρεση άδειας οδήγησης από δύο μήνες έως και τέσσερα χρόνια, ανάλογα με τη σοβαρότητα και την επαναληπτικότητα της παράβασης.
«Ο νέος ΚΟΚ είναι ένα μέσο προστασίας των οδηγών από τους επικίνδυνους οδηγούς», ανέφερε χαρακτηριστικά χθες στον ΣΚΑΪ ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης και επισήμανε ότι «η αυστηροποίηση έρχεται στην υποτροπή. Δεν έρχεται στην πρώτη ποινή, πλην κάποιων εξαιρέσεων».
Αναφερόμενος στην παραβίαση των ορίων ταχύτητας από τους οδηγούς, δήλωσε ότι τα πρόστιμα θα είναι κλιμακωτά. Για παράδειγμα, αν κάποιος ξεπεράσει το όριο ταχύτητας κατά 50 χλμ. την πρώτη φορά θα πληρώσει πρόστιμο 700 ευρώ και του αφαιρεθεί το δίπλωμα για 60 ημέρες, ενώ την τρίτη φορά που θα υποπέσει στην ίδια παράβαση το πρόστιμο θα φτάσει τις 2.000 ευρώ και η αφαίρεση διπλώματος τα 2 έτη.
Υπενθυμίζεται πως ο νέος ΚΟΚ έχει δημιουργήσει κόντρα της κυβέρνησης με τους οδηγούς ταξί, αφού τους αποκλείει από τις λεωφορειολωρίδες με εξαίρεση, μόνο την επιβίβαση και αποβίβαση όταν δεν παρεμποδίζεται λεωφορείο καθώς και κατά τις νυχτερινές ώρες.
Αναφορικά με τα ταξί και τις λεωφορειολωρίδες ο κ. Κυρανάκης είχε σημειώσει πριν από μερικές ημέρες στο OPEN ότι η εισήγηση του ΟΑΣΑ «είναι να απαγορευτούν πλήρως τα ταξί. Εγώ πρότεινα μια ενδιάμεση λύση: να μη στερήσουμε το έσοδο στους οδηγούς ταξί και άρα να μπορούν να πάρουν επιβάτη αν μπουν για λίγο στη λεωφορειολωρίδα και έχω κάνει και μια υποχώρηση να μπορούν να αφήνουν επιβάτη πίσω από λεωφορεία».
Διαβάστε ΕΔΩ περισσότερες ειδήσεις