Ενημέρωση με ένα κλικ

Μαζικά μποϊκοτάζ σε αλυσίδες σούπερ μάρκετ στα βαλκάνια

Κύμα διαμαρτυρίας για τις αυξήσεις στις τιμές των τροφίμων με την συμμετοχή εκατομμυρίων καταναλωτών.

Αντιδράσεις με μαζικά μποϊκοτάζ των καταναλωτών σε αλυσίδες σούπερ μάρκετ στα βαλκάνια, με τους περισσότερους καταναλωτές να στρέφονται σε μικρά παντοπωλεία.

Οι διοργανωτές της διαμαρτυρίας απαιτούν από τα σούπερ μάρκετ να περιορίσουν τα περιθώρια κέρδους τους στα τρόφιμα σε λιγότερο από 30% και ζητούν από το κοινοβούλιο να ψηφίσει νομοσχέδιο για τη ρύθμιση των τιμών.

Το κίνημα, που ξεκίνησε στην Κροατία στα τέλη Ιανουαρίου, έχει ήδη επεκταθεί σε χώρες όπως η Σλοβενία, η Βόρεια Μακεδονία, το Μαυροβούνιο, η Σερβία, η Βουλγαρία και η Ρουμανία, με τους πολίτες να διαμαρτύρονται για τις αδικαιολόγητες αυξήσεις στις τιμές βασικών προϊόντων.

Στην Κροατία, οι συναλλαγές στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ κατά το πρώτο μποϊκοτάζ μειώθηκαν κατά 44% , ενώ οι συνολικές πωλήσεις την ίδια ημέρα σημείωσαν πτώση της τάξεως του 53%, σύμφωνα με δήλωση των φορολογικών αρχών της χώρας.

Στη Βόρεια Μακεδονία, η Δημόσια Υπηρεσία Εσόδων ανέφερε ότι ο τζίρος στις οκτώ μεγαλύτερες αλυσίδες λιανικής στις 31 Ιανουαρίου , ημέρα του μποϊκοτάζ, μειώθηκε κατά 46,59% σε σύγκριση με την ίδια ημέρα μία εβδομάδα νωρίτερα. Ωστόσο, τα δεδομένα δείχνουν επίσης ότι ο τζίρος αυξήθηκε κατά 11,2% την επόμενη ημέρα του μποϊκοτάζ.

Στο Μαυροβούνιο, τα στοιχεία της Φορολογικής Διοίκησης έδειξαν ότι το μποϊκοτάζ της 31ης Ιανουαρίου ήταν επιτυχημένο, καθώς οι πέντε μεγαλύτερες αλυσίδες λιανικής κατέγραψαν μείωση εσόδων κατά 56,14% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο της προηγούμενης εβδομάδας. Ωστόσο, τα δεδομένα αποκάλυψαν επίσης ότι οι ίδιες αλυσίδες σημείωσαν συνολική αύξηση εσόδων κατά 1,1 εκατομμύριο ευρώ την προηγούμενη και την επόμενη ημέρα του μποϊκοτάζ, σε σύγκριση με τις ίδιες ημέρες την προηγούμενη εβδομάδα.

Αντίστοιχα, στη Σερβία, η φορολογική διοίκηση ανέφερε ότι στις 31 Ιανουαρίου ο συνολικός τζίρος των πέντε στοχευμένων λιανεμπόρων μειώθηκε κατά περίπου ένα τρίτο σε σύγκριση με την προηγούμενη ημέρα.

Oι πολίτες της Βουλγαρίας συνεχίζουν να μποϊκοτάρουν για δεύτερη συνεχόμενη εβδομάδα τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, αντιδρώντας για τις πολύ υψηλές τιμές που βλέπουν καθημερινά στα ράφια τους.

Μέχρι στιγμής το μποϊκοτάζ είχε ως αποτέλεσμα να μειωθεί ο τζίρος των καταστημάτων σχεδόν κατά 30% σύμφωνα με ΜΜΕ της χώρας.

Ο κόσμος πιστεύει ότι η αντίδρασή τους θα καταφέρει να ρίξει τις τιμές.

Οι περισσότεροι καταναλωτές πλέον στρέφονται στα μικρά παντοπωλεία.

Η Ιβάλνια Ιβάνοβα, υπάλληλος ενός συνοικιακού καταστήματος δήλωσε στο euronews ότι «οι περισσότεροι έρχονται για βασικά αγαθά, όπως ζάχαρη, λάδι και γιαούρτι». Η ίδια τονίζει ότι «η συμπεριφορά του μαγαζιού προς τους καταναλωτές, τους κάνει να έρθουν ξανά».

Οι εθνικές αρχές και ορισμένες κρατικές ρυθμιστικές υπηρεσίες λένε ότι έχουν ξεκινήσει ελέγχους.

Παράλληλα, στην Ελλάδα, το Ινστιτούτο Καταναλωτών είχε απευθύνει κάλεσμα στους πολίτες για την Τετάρτη (19/2) να απέχουν από κάθε είδους αγορά.

Διαβάστε ΕΔΩ περισσότερες ειδήσεις

Get real time updates directly on you device, subscribe now.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com