Τι αγοράζουν οι Έλληνες καταναλωτές τη Black Friday
Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι τα τεχνολογικά προϊόντα παραμένουν στην κορυφή των προτιμήσεων των Ελλήνων καταναλωτών.
Η Klarna, η κορυφαία υπηρεσία πληρωμών και αγορών που αξιοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη, δημοσίευσε τα αποτελέσματα μιας πρόσφατης έρευνας σχετικά με τις αγοραστικές προτιμήσεις των Ελλήνων κατά τη φετινή Black Friday.
Η έρευνα, που πραγματοποιήθηκε τον Νοέμβριο του 2024 σε συνεργασία με την εταιρεία ερευνών Appinio, περιλάμβανε 1.000 Έλληνες καταναλωτές. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η πλειοψηφία των Ελλήνων (86,7%) σκοπεύει να κάνει αγορές κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων της Black Friday.
Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι τα τεχνολογικά προϊόντα παραμένουν στην κορυφή των προτιμήσεων των Ελλήνων καταναλωτών, με το 38,2% να σκοπεύει να επενδύσει σε αυτή την κατηγορία κατά τη διάρκεια της φετινής Black Friday.
Ακολουθούν τα ρούχα και τα παπούτσια με 33,7%, τα χριστουγεννιάτικα δώρα με 22,1%, τα είδη σπιτιού με 19,1% και τα προϊόντα ομορφιάς με 15,8%. Μόλις το 22,5% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι σκοπεύει να κάνει αγορές, αλλά δεν έχει αποφασίσει ακόμα τι θα αγοράσει.
Αναφορικά με το ποσό που σκοπεύουν να ξοδέψουν οι Έλληνες καταναλωτές, η πλειοψηφία (29,4%) προγραμματίζει να δαπανήσει μεταξύ 101 και 250€, αντανακλώντας μια μετρημένη προσέγγιση παρά τις οικονομικές πιέσεις.
Το 25,3% σχεδιάζει αγορές που θα κυμαίνονται από 51 έως 100€, ενώ το 18,9% εκτιμά ότι θα ξοδέψει από 251 έως 500€. Το 8,9% αναμένει δαπάνες μεταξύ 501 και 1.000€, ενώ λιγότεροι καταναλωτές (2%) προγραμματίζουν να δαπανήσουν από 1.001 έως 2.000€ ή ακόμα και πάνω από 2.000€ (1,2%).
Σχεδόν το 7,2% των συμμετεχόντων δηλώνει ότι θα ξοδέψει λιγότερα από 50€. Παρά τις οικονομικές δυσκολίες, η Black Friday παραμένει ένα σημαντικό καταναλωτικό γεγονός για τους Έλληνες.
Οι ηλεκτρονικές αγορές τη Black Friday
Το ηλεκτρονικό εμπόριο κυριαρχεί κατά τη διάρκεια της Black Friday, με το 58,7% των καταναλωτών να προτιμά να αναζητά και να αγοράζει προϊόντα online. Αυτό ενισχύει τη συνεχιζόμενη στροφή προς το διαδίκτυο για αγορές.
Παράλληλα, το 25% προτιμά να αναζητά προσφορές online, αλλά ολοκληρώνει τις αγορές του σε φυσικά καταστήματα. Μόλις το 12,7% παραμένει πιστό στις παραδοσιακές αγορές αποκλειστικά σε φυσικά καταστήματα.
Όσον αφορά τις απόψεις των Ελλήνων για τη Black Friday, οι καταναλωτές δείχνουν μια ισχυρή ισορροπία μεταξύ προσδοκιών και αμφιβολιών. Το 42,3% σκοπεύει να συγκρίνει τιμές για να βεβαιωθεί για τις πραγματικές εκπτώσεις, ενώ το 34,5% θα αγοράσει μόνο ό,τι μπορεί να αντέξει οικονομικά.
Το 33,9% προτιμά να αγοράσει προϊόντα που θα αγόραζε ούτως ή άλλως, αλλά σε χαμηλότερες τιμές. Παράλληλα, το 20,5% θεωρεί τη Black Friday εξαιρετική ευκαιρία για προσφορές, το 19,7% αναμένει σημαντικές εκπτώσεις, ενώ το 19,5% δήλωσε ότι ανέβαλε αγορές για να επωφεληθεί από τις χαμηλότερες τιμές της ημέρας.
Ωστόσο, υπάρχουν και επιφυλάξεις: Το 32% αμφισβητεί τη γνησιότητα των εκπτώσεων, ενώ το 7,2% ανησυχεί ότι θα ξοδέψει περισσότερα από όσα είχε αρχικά προγραμματίσει.
«Η φετινή έρευνα της Klarna για τη Black Friday αποτυπώνει την αλλαγή στη νοοτροπία των Ελλήνων καταναλωτών, οι οποίοι επιδεικνύουν ισορροπία μεταξύ της αξιοποίησης των προσφορών και της προσοχής στο πόσα θα δαπανήσουν.
Στην Klarna συνεχίζουμε να στηρίζουμε τους καταναλωτές με ευέλικτες λύσεις πληρωμών, όπως οι άτοκες δόσεις, που εξασφαλίζουν μια απρόσκοπτη και ασφαλή αγοραστική εμπειρία και κατά τη Black Friday» δήλωσε ο Ηλίας Πίτσαβος, Επικεφαλής της Klarna στην Ελλάδα.
Διαβάστε ΕΔΩ περισσότερες ειδήσεις