Ενημέρωση με ένα κλικ

Έφυγε από τη ζωή ο «Μαέστρος» της τηλεόρασης, Μανούσος Μανουσάκης

Θλίψη έχει προκαλέσει στον καλλιτεχνικό κόσμο η είδηση του θανάτου του Μανούσου Μανουσάκη.

Ο Μανούσος Μανουσάκης δεν μπορεί να συνδεθεί με εικόνες όπου τα φώτα είναι σβηστά. Το όνομά του ταυτίστηκε με τη φράση «φώτα, κάμερα, πάμε!».

 

Άλλωστε, ακόμη και για τη δική του μοιραία στιγμή, ήθελε να τη βιώσει μέσα στη δημιουργική του δράση. Όπως είχε δηλώσει σε συνέντευξή του τον Μάρτιο του 2023: «Ιδανικά, θα ήθελα να επέλθει το… μοιραίο την ώρα του γυρίσματος. Την ώρα που λέω “πάμε!”, να τελειώσω. Η τελευταία μέρα της ζωής μου θα ήθελα να είναι στο γύρισμα όταν λέω “μοτέρ ή στοπ”.

 

Να είμαι δυνατός, να είμαι ακμαίος και δραστήριος ακόμη και αυτή τη στιγμή, στο τέλος μου! Αλλά δεν το προσδοκώ και άμεσα…».

 

Ο άνθρωπος που ένωσε τις αντιθέσεις της μυθοπλασίας και δημιούργησε μερικές από τις μεγαλύτερες επιτυχίες, έσβησε τα φώτα της σκηνής για πάντα. Έχοντας διανύσει αμέτρητα χιλιόμετρα στον κόσμο της τηλεοπτικής αφήγησης, ο «Μαέστρος», όπως τον αποκαλούσαν συνεργάτες και γνωστοί, ζούσε μέσα από τη δουλειά του.

 

Στην τελευταία του συνέντευξη στην ΕΡΤ, ο Μανουσάκης, με την ειλικρίνεια που τον χαρακτήριζε, όταν ρωτήθηκε για τον ελεύθερο χρόνο του, απάντησε πως δεν έκανε διάκριση, καθώς ακόμα και τότε συνέχιζε να εργάζεται.

 

Τόνισε πως ήταν τυχερός που ασχολιόταν με κάτι που τον έκανε να νιώθει χαρά, κι όχι κόπωση ή καταναγκασμό. Γι’ αυτό και δεν σταμάτησε ποτέ να διαβάζει και να δημιουργεί.

 

Ο Μανούσος Μανουσάκης: ο «Μαέστρος» της ελληνικής τηλεόρασης, που γεφύρωσε τις αντιθέσεις στη μυθοπλασία και σημείωσε τεράστιες επιτυχίες.

 

Η αγάπη του για τη γνώση ήταν ανεξάντλητη. Περισυλλογισμένος στο γραφείο του, διάβαζε για ώρες, μελετώντας Ιστορία, μυθιστορήματα, δοκίμια και πολλά άλλα. Ως πρωτοπόρος, οι σειρές του βρίσκονταν πάντα ένα βήμα μπροστά, με θεματολογία που προερχόταν από τη δική του έμπνευση και συνοδευόταν από μια μοναδική σκηνοθετική ματιά.

 

 Όταν του ζητούσαν να αφηγηθεί τα πρώτα του βήματα και τη στάση των καναλαρχών προς το έργο του, γινόταν ποταμός στις αφηγήσεις του, με εξομολογητική διάθεση. «Αντιστάσεις στο ξεκίνημά μου δεν βρήκα, ίσα ίσα. Ούτε και για τους “Ψίθυρους Καρδιάς”, που δεν το ήθελαν όλοι. Δεν το ήθελε ο ΑΝΤ1 και πήγα στο Mega και το έκανα.

 

Μου είχαν πει “και ποιος ενδιαφέρεται για τους τσιγγάνους;”. Μόλις το άκουσε αυτό ο Τζώνη Καλημέρης, είπε “αυτό φέρ’ το εδώ τώρα”. Αντίστροφα, όταν πήγα το “Άγγιγμα Ψυχής” στο Mega, είπαν όχι, αλλά όταν το πήγα στον ΑΝΤ1, μου είπαν “φέρ’ το”. Αυτές είναι οι συμπτώσεις», είχε πει πρόσφατα στην εκπομπή «Στούντιο 4».

 

Η σειρά αυτή άγγιξε σε τηλεθέαση το 76,1%, στις 9 Φεβρουαρίου του 1998 με 3,5 εκατομμύρια τηλεθεατές, το οποίο δεν ξεπεράστηκε και δεν θα ξεπεραστεί και τα 33 επεισόδια που χρειάστηκαν για να αποτυπωθεί ο έρωτας του αρχιτέκτονα Αντώνη Μαυράκη (Απόστολος Γκλέτσος) και της Τσιγγάνας Ερατούς και να καθηλωθεί το τηλεοπτικό κοινό.

 

Για όλα υπήρχαν περιπέτειες μέχρι να αγαπηθούν. Ακόμα και για το «Τμήμα Ηθών» που ενθουσίασε τον Μίνωα Κυριακού. «Μόλις του περιέγραψα την ιδέα, που ήθελα να κάνουμε, μου είπε “αύριο το πρωί αρχίζεις γυρίσματα”».

 

Και ακολούθησαν κι άλλα πολλά «Το “Η αγάπη ήρθε από μακριά” ήταν μια πρόταση του Θοδωρή Κυριακού, που εγώ όμως το φοβήθηκα. Του είχα πει “είναι λίγο νωρίς ακόμα”, γιατί τότε, ήταν πολύ ηλεκτρισμένες οι σχέσεις και μόλις είχε έρθει το προσφυγικό στην Ελλάδα. Υπήρχε μια ένταση, δεν ήταν κάτι απλό. Επέμενε όμως, ο Κυριακού να το κάνουμε και τελικά, είχε δίκιο».

 

Πάντα υπήρχε τρόπος να ξεπεραστούν τα εμπόδια. «Δεν είχαμε κανένα πρόβλημα με την εκκλησία όταν κάναμε το Άγγιγμα Ψυχής. Δεν θέλαμε να δείξουμε έναν πάπα, ο οποίος τρέχει πίσω από τον ποδόγυρο.

  Το θέμα ήταν ένας άνθρωπος που υποκύπτει στον πειρασμό και επιστρέφει σε αυτό που πιστεύει, όχι το σκάνδαλο. Στα Γιάννενα και στα Ζαγοροχώρια οργάνωναν εκδρομές στα μέρη που είχαμε κάνει γυρίσματα για το Άγγιγμα Ψυχής. Το πιο δύσκολο γύρισμα ήταν η ερωτική σκηνή».

 

Για το «Μη μου λες αντίο», αποκάλυψε: «Διάβασα πολλές φορές το κοράνι όταν κάναμε το “Μη μου λες αντίο”. Είχαμε θρησκευτική σύμβουλο στα γυρίσματα. Θυμάμαι τη σκηνή που ο πρωταγωνιστής, Μέμος Μπεγνής, πλένεται με μανία μετά την ερωτική επαφή».

 

Τελευταία μεγάλη του επιτυχία το «Κόκκινο ποτάμι» στο Open το οποίο σάρωσε σε τηλεθέαση. Και τότε περιέγραφε την όποια δυσκολία για ένα απαιτητικό γύρισμα σαν απλό ερέθισμα: Για μένα τίποτα δεν είναι δύσκολο, όλα είναι προκλήσεις που σου δημιουργούν ιδέες, σε ωθούν να προχωρήσεις και να μάθεις καινούργια πράγματα.

 

Η δυσκολία σε κρατάει με δεμένα χέρα. Η αλήθεια είναι πως είναι μεγάλη πρόκληση να βρούμε χώρους ειδικά σε μια χώρα που έχει κατεδαφίσει όλη τη σύγχρονη αρχιτεκτονική της κληρονομία.

 

Πρόσφατα στην ΕΡΤ άρχισε να προβάλλεται το «Δίχτυ» τα γυρίσματα του οποίου επρόκειτο να συνεχιστούν την επόμενη εβδομάδα….

 

 

Διαβάστε ΕΔΩ περισσότερες ειδήσεις

Get real time updates directly on you device, subscribe now.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com