Σχολεία: Επιτυχημένο κρίνεται το άνοιγμα
Μια εβδομάδα μετά το άνοιγμα των σχολείων, έπειτα από τις διακοπές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, η επιστροφή στις τάξεις αποδεικνύεται ασφαλής και επιβεβλημένη. Πέρα από το τεράστιο ψυχοσυναισθηματικό όφελος για τους μαθητές, τα κρούσματα και η διασπορά δείχνουν την επιτυχία του αυξημένου testing.
Τις πρώτες δύο μέρες επαναλειτουργίας, βρέθηκαν 25.000 θετικά κρούσματα, ενώ αυτή την Τρίτη βρέθηκαν 8.278 κρούσματα, έπεσαν δηλαδή στο 1/3.
Οι συνδικαλιστικές οργανώσεις και αντιπολιτευτικές φωνές κραύγαζαν για την επικινδυνότητα του ανοίγματος με 50.000 κρούσματα, καθώς -κατά τη γνώμη τους- θα ήταν ασφαλέστερο τα σχολεία να παραμείνουν κλειστά, έστω και προσωρινά. Ωστόσο, οι μαθητές με αυτόν τον τρόπο θα μετέδιδαν τον ιό και θα τον διοχετεύανε στις υπόλοιπες κοινωνικές δραστηριότητες καθώς χωρίς τα υποχρεωτικά τεστ, το πιθανότερο είναι να μην γνώριζαν ότι νοσούν.
Το άνοιγμα των σχολείων δεν αύξησε την διασπορά, απλώς εντόπισε τα κρούσματα. Αναμφισβήτητα η διασπορά στην κοινότητα ήταν τεράστια μετά τις γιορτές, και το ποσοστό των κρουσμάτων αναμενόταν υψηλό και στα σχολεία. Πέρα από το ότι κατά την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας των σχολείων εντοπίστηκαν λιγότεροι θετικοί μαθητές σε σχέση με την τελευταία εβδομάδα των διακοπών των Χριστουγέννων. Παράλληλα, η πτώση των κρουσμάτων την δεύτερη εβδομάδα λειτουργίας τους κάθε άλλο παρά επιβεβαίωσε την κινδυνολογία. Τα σχολεία λειτούργησαν με τα απαραίτητα μέτρα, και τα τεστ έκαναν την δουλειά τους: εντόπισαν τους θετικούς.
Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, τα σχολεία πρέπει να είναι τα τελευταία που κλείνουν, και τα πρώτα που πρέπει να ανοίγουν, σε περίπτωση που είναι αναγκαίο να επιβληθούν περιορισμοί για την αναχαίτηση της διασποράς. «Με λίγα λόγια, η διακοπή της εκπαίδευσης των παιδιών θα πρέπει να είναι το έσχατο μέτρο». Είναι σαφές λοιπόν, ότι όταν το μεγαλύτερο μέρος της οικονομίας μένει ανοιχτό, όταν ο εμβολιασμός έχει προχωρήσει και η νέα μετάλλαξη προκαλεί μικρότερη νοσηρότητα, βρισκόμαστε πολύ μακριά από αυτό το έσχατο σημείο.
Το άλλο επιχείρημα που προτάθηκε ήταν και η ασφάλεια των καθηγητών: είναι πολύ μεγαλύτερης ηλικίας και κινδυνεύουν περισσότερο. Ενδεχομένως να ίσχυε, πριν από την έλευση του εμβολίου, όμως αυτή τη στιγμή και η ενισχυτική δόση είναι διαθέσιμη για όλους.
Όσον αφορά την ψυχολογία των μαθητών, το άνοιγμα των σχολείων επιβάλλεται για την σταθερότητα που χρειάζονται τα παιδιά μετά από 2 χρόνια πανδημίας. Η αστάθεια του ‘’άνοιξε’’-΄’’κλείσε’’ και η όλη ανασφάλεια λόγω των υγειονομικών συνθηκών αναμφισβήτητα τα επηρέασε. Τα παιδιά είναι τα πρώτα που πρέπει να επανέλθουν σε μια κανονικότητα και το σχολείο αποτελεί τον τόπο που πρέπει να βρίσκεται κάθε παιδί: εκεί μαθαίνει, κοινωνικοποιείται, αναπτύσσεται. Το στερήθηκε για κάποιο διάστημα, καλό θα ήταν να μην το ξαναστερηθεί.
Ωστόσο, πράγματι πέρα από τους μαθητές, πολλοί καθηγητές νοσούν, δημιουργώντας έτσι μεγάλες ελλείψεις στα σχολεία και διακόπτοντας το εκπαιδευτικό έργο. Αναμενόμενο και αυτό, καθώς λόγω της μεγάλης μεταδοτικότητας της νόσου, το φαινόμενο έχει παρατηρηθεί σε πολλούς εργασιακούς τομείς. Απάντηση σε αυτή την αρρυθμία δίνεται με την ενίσχυση του εκπαιδευτικού προσωπικού μέσω προσλήψεων αλλά και αναδιατάξεις του δυναμικού μέσα στις ίδιες τις μονάδες.