Κλείσιμο καταστημάτων ΕΛΤΑ: Η κριτική του ΣΥΡΙΖΑ για την κυβερνητική “προχειρότητα”
Ο Κώστας Ζαχαριάδης κατηγορεί την κυβέρνηση για αδιαφάνεια και απαξίωση του δημόσιου ταχυδρομικού φορέα, επικαλούμενος ευρωπαϊκά παραδείγματα.
Ο εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Κώστας Ζαχαριάδης, εξαπέλυσε δριμεία κριτική κατά της κυβέρνησης για τον τρόπο διαχείρισης του ζητήματος του κλεισίματος 204 καταστημάτων των Ελληνικών Ταχυδρομείων (ΕΛΤΑ). Με εκτενή ανάρτησή του, ο βουλευτής κατήγγειλε την “απίστευτη επιπολαιότητα και προχειρότητα” με την οποία αντιμετωπίζονται τα θέματα, τονίζοντας την έλλειψη διαβούλευσης και τη δημιουργία κλίματος φόβου για “ολικό κλείσιμο” του οργανισμού.
Σύμφωνα με τον κ. Ζαχαριάδη, οι βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας προέβαλαν το δίλημμα του κλεισίματος 204 καταστημάτων ή της χρεοκοπίας του φορέα, αποκλείοντας την ενίσχυση από την κυβέρνηση επικαλούμενοι την Ευρωπαϊκή Ένωση. Η αντίδραση του κόσμου, της αντιπολίτευσης και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, καθώς και η ανάδειξη του θέματος στη Βουλή από τον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, οδήγησαν σε αναπροσαρμογή της κυβερνητικής στάσης.
Ο εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ έθεσε το ερώτημα γιατί κλείνουν ακόμη και κερδοφόρα καταστήματα, υπονοώντας πιθανή εξυπηρέτηση συμφερόντων ιδιωτών ανταγωνιστών. Τόνισε δε, ότι εφόσον η κυβέρνηση δεν έχει διαψεύσει την πιθανότητα στήριξης των ΕΛΤΑ με εναλλακτικούς τρόπους, πέραν της άμεσης χρηματοδότησης, τότε η τεχνική προετοιμασία και η διεκδίκηση πόρων από την Ευρώπη μπορούν να διασφαλίσουν τη βιωσιμότητα του οργανισμού.
Ο κ. Ζαχαριάδης υπενθύμισε ότι τα ΕΛΤΑ αποτελούν “σπουδαίο πυλώνα για την κοινωνία και τη χώρα”, κατηγορώντας την κυβέρνηση ότι τα λειτούργησε ως “κουμπαρά” για απευθείας αναθέσεις και παχυλούς μισθούς σε ανώτατα στελέχη, όπως στην περίπτωση του κ. Πάτση.
Επικαλούμενος ευρωπαϊκές οδηγίες και νομοθεσία, υπογράμμισε ότι η παροχή καθολικής ταχυδρομικής υπηρεσίας είναι νομική υποχρέωση όλων των κρατών-μελών. Όταν αυτή η υποχρέωση προκαλεί ζημία, το κράτος οφείλει να αποζημιώσει τον πάροχο, χωρίς αυτό να συνιστά ασύμβατη κρατική ενίσχυση, εφόσον υπάρχει πράξη ανάθεσης και μετρήσιμο κόστος.
Παραδείγματα από Γαλλία (La Poste), Βέλγιο (bpost), Ισπανία (Correos) και Τσεχία (Česká pošta) αποδεικνύουν ότι άλλες χώρες έχουν διασφαλίσει τη βιωσιμότητα των ταχυδρομείων τους με τεκμηριωμένους φακέλους, διαφάνεια και έγκαιρη κοινοποίηση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Αντίθετα, για τα ΕΛΤΑ, η διαδικασία παραμένει εκκρεμής, με απουσία σαφούς ενημέρωσης για την προετοιμασία της κυβέρνησης. Η “μάχη συνεχίζεται”, κατέληξε ο κ. Ζαχαριάδης.