Ενημέρωση με ένα κλικ

Κυριάκος Μητσοτάκης: Η ομιλία του στη Βουλή για τον νέο ΚΟΚ

Οι ρυθμίσεις για τον νέο ΚΟΚ συζητήθηκαν και χαίρομαι που τα κόμματα επί της αρχής τάσσονται υπέρ.

Στην Ολομέλεια της Βουλής μίλησε  ο Κυριάκος Μητσοτάκης, στο πλαίσιο της συζήτησης για το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών «Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας και λοιπές διατάξεις», τονίζοντας ότι το ζήτημα της ασφάλειας στους δρόμους αποτελεί από τις κεντρικές προτεραιότητες της κυβέρνησης.

«Σήμερα θέλω να μιλήσω και με την ιδιότητα του πατέρα και του πολίτη, που αγανακτεί όταν ακούει πως μεθυσμένος οδηγός παρέσυρε πεζούς. Πρόκειται για συχνές ειδήσεις. Έφθασε η ώρα να κοιταχτούμε στον καθρέφτη, είμαστε ανάμεσα στις πρώτες χώρες στα θανατηφόρα τροχαία στην Ευρώπη και δυστυχώς εσχάτως η τάση είναι εκ νέου ανοδική», ανέφερε

«Ακούω ενστάσεις για αντιδημοφιλή μέτρα, όμως η ατολμία ισοδυναμεί με μια κατάσταση που πληγώνει τον κοινωνικό ιστό. Δεν μπορούμε να συνθηκολογήσουμε με το χάος», τόνισε μεταξύ άλλων ο πρωθυπουργός.

«Αυξάνονται τα πρόστιμα και οι ποινές και στόχος είναι να τιμωρούνται οι υπότροποι», επισήμανε ο πρωθυπουργός.

Τα σημαντικότερα σημεία της ομιλίας του πρωθυπουργού:

«Ειδικά στη σημερινή συνεδρίαση, θα ήθελα να μιλήσω όχι μόνο ως πρωθυπουργός, αλλά και ως πατέρας, ως πολίτης που αγανακτεί ακούγοντας σχεδόν κάθε πρωί ένα θανατηφόρο δυστύχημα στην άσφαλτο, κάποιο περιστατικό με θύματα νέους που γύριζαν από βραδινή έξοδο, εργαζόμενους που πήγαιναν στη δουλειά τους. Ηλικιωμένους που βρισκόντουσαν στο δρόμο και ξαφνικά παρασύρθηκαν από έναν μεθυσμένο οδηγό, ο οποίος έτρεχε υπερβολικά έχοντας παραβιάσει και τον κόκκινο σηματοδότη.

Οι ειδήσεις για τα τροχαία δυστυχώς δεν αλλάζουν εδραιωμένες συμπεριφορές. Πόσοι από μας παρασύρονται από καταστροφικές συνήθειες; Έφτασε η ώρα να κοιταχτούμε στον καθρέπτη. Είμαστε πρώτοι στην Ευρώπη σε τροχαία και δυστυχώς η τάση είναι πάλι ανοδική.

Μετά από μακρά διαβούλευση φτάσαμε σε έναν νεο ΚΟΚ με αυστηρότερες κυρώσεις και ποινές που αντιστοιχούν σε επικινδυνότητα. Ακούω ενστάσεις για αντιδημοφιλή μέτρα, όμως η ατολμία ισοδυναμεί με μια κατάσταση που πληγώνει τον κοινωνικό ιστό. Δεν μπορούμε να συνθηκολογήσουμε με το χάος. Τη λογική αυτή εξυπηρετούν τα νέα μέτρα.

Δίνουμε προτεραιότητα στα αστικά λεωφορεία ελευθερώνοντας τις ειδικές λωρίδες από ταξί και προφανώς ΙΧ έχοντας ως εξαίρεση τα οχήματα που μεταφέρουν άτομα με αναπηρία ή τα οχήματα με μηδενικούς ρύπους.

Έτσι θα αυξηθεί η ταχύτητα στις δημόσιες συγκοινωνίες. Παράλληλα, τα δρομολόγια των συγκοινωνιών θα γίνουν συνεπέστερα. Είναι κινήσεις που θα κάνουν καλύτερη την καθημερινότητα εκατομμυρίων πολιτών.

Παράλληλα, τα δρομολόγια των συγκοινωνιών θα γίνουν συνεπέστερα. Είναι κινήσεις που θα κάνουν καλύτερη την καθημερινότητα εκατομμυρίων πολιτών. Έχουμε πάνω από 400 λεωφορεία και το 2026 θα έχουμε πάνω από 1000 και το 2027 θα είναι πλήρως ανανεωμένος ο στόλος.

Το Μετρό στην Αθήνα προχωρά και η βελτίωση των συγκοινωνιών είναι κοινωνικό αίτημα.

Προχωράμε σε πιλοτική 24ωρη λειτουργία τραμ και μετρό τα Σαββατοκύριακα.

Οι έλεγχοι αλκοτεστ συνεχίζονται με γοργούς ρυθμούς και έχουν καταγραφεί αυξήσεις 70% στις παραβάσεις. Ένας στους 4 θανάτους συνδέεται με τη χρήση αλκοόλ. Τα γραπτά μηνύματα αυξάνουν ως και 24 φορές τον κίνδυνο. Στόχος μας είναι οι καθημερινές μετακινήσεις να γίνονται ολοένα και πιο ασφαλείς. Αυτή τη λογική υπηρετούν τα υψηλότερα πρόστιμα και η οριστική αφαίρεση του διπλώματος σε ακραίες ή επαναλαμβανόμενες παραβάσεις. Στην ίδια ακριβώς κατεύθυνση κινούνται τα αυστηρά όρια ταχυτήτων και την κατανάλωση αλκοόλ.

Για το κράνος, τα στοιχεία κάνουν λόγο για δυσανάλογα ατυχήματα. Το 40% των νεκρών στα τροχαία είναι κυρίως νέοι σε μηχανή, ενώ το 25% δεν φορούσε ζώνη

Οι ρυθμίσεις για τον νέο ΚΟΚ συζητήθηκαν και χαίρομαι που τα κόμματα επί της αρχής τάσσονται υπέρ.

Οι βασικές παραβάσεις όπως υπερβολική ταχύτητα, παράβαση κόκκινου σηματοδότη και αλκοόλ δημιουργούν την αίσθηση σε οδηγούς πως μπορούν να κάνουν τα πάντα. Αυξάνονται τα πρόστιμα και οι ποινές και στόχος είναι να τιμωρούνται οι υπότροποι.

Η μη χρήση ζώνης και κράνους θα έχουν υψηλά πρόστιμα.

Η στατιστική αίματος και πόνου είναι η καλύτερη απάντηση σε όσους χαρακτηρίζουν σκληρά τα μέτρα. Όμως, ο κόμπος έφτασε στο χτένι. Να γίνει η υποτροπή ένας μοχλός αποτροπής.

Στους μεγάλους οδικούς άξονες θα ισχύουν τα ίδια όρια και στην πόλη θα μειωθεί στα 30 χιλιόμετρα.

Αν κινηθείτε με 50 χλμ στον περιφερειακό Λυκαβηττού, θα δειτε πως η ταχύτητα είναι οριακή. Οι παρεμβάσεις θα σώσουν ζωές, η διαφορά αφορά το βράδυ στις ταχύτητες μες στην πόλη. Άρα μιλάμε για αλλαγή συνήθειας με πολλαπλό όφελος.

Θα εγκατασταθούν οι πρώτες 90 κάμερες και στόχος να φτάσουμε τις 1500. Σύντομα με τις κάμερες στις λεωφορειολωρίδες θα έρχονται στο gov.gr στον παραβάτη.

Σκοπός μας δεν είναι να μαζέψουμε χρήματα από κλήσεις αλλά να κάνουμε πιο ασφαλείς τους δρόμους.

Προχωράμε σε παρεμβάσεις σε οδικούς άξονες που υπάρχουν προβλήματα, όπως στην Κρήτη και στον Πατρών – Πύργου. Δεν αρκεί ένας νέος ΚΟΚ αλλά μια συνολική αλλαγή κουλτούρας. Δεν θα λύσει το πρόβλημα οδικής συμπεριφοράς, απαιτείται καλύτερη εκπαίδευση στα σχολεία και στις άδειες οδήγησης, αλλά και να στρέψουμε τον κόσμο στα ΜΜΜ.

Χρειαζόμαστε περισσότερα λεωφορεία και οδηγούς. Μόνο αν οι κάτοικοι της Αθήνας πειστούν πως είναι αξιόπιστα τα ΜΜΜ, θα έχουμε κάνει σημαντικό βήμα για την ασφάλεια.

Ευχαριστώ τα κόμματα της αντιπολίτευσης για το συναινετικό κλίμα παρά το πολωτικό κλίμα. Οφείλουμε στους συμπολίτες, ένα καλύτερο νομοσχέδιο.

Εμείς θα κριθούμε από το πόσο θα μειωθούν τα ατυχήματα και οι θάνατοι στην άσφαλτο».

Διαβάστε ΕΔΩ περισσότερες ειδήσεις

 

Get real time updates directly on you device, subscribe now.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com