Ενημέρωση με ένα κλικ

Οι πολίτες θα αξιολογούν το Δημόσιο – Παρουσιάζεται σήμερα στο Μαξίμου η πλατφόρμα

Η αξιολόγηση καλύπτει φορείς όπως η ΑΑΔΕ, ο ΕΦΚΑ, η ΔΥΠΑ, το Κτηματολόγιο, οι Υπηρεσίες Αδειών Μεταναστών και οι Αστικές Συγκοινωνίες.

Στο επίκεντρο της σημερινής σύσκεψης στο Μέγαρο Μαξίμου, υπό τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, τίθεται η δημόσια αξιολόγηση των κρατικών υπηρεσιών από τους πολίτες. Στη σύσκεψη συμμετέχουν οι αρμόδιοι υπουργοί Εσωτερικών, Θεόδωρος Λιβάνιος, και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, οι οποίοι θα προχωρήσουν σε περαιτέρω διευκρινίσεις για το νέο σύστημα αξιολόγησης κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου.

 

Η διαδικτυακή πλατφόρμα αξιολόγησης, axiologisi.ypes.gov.gr, τέθηκε ήδη σε λειτουργία από χθες, επιτρέποντας στους πολίτες να συνδεθούν με τους προσωπικούς τους κωδικούς. Περίπου 4 εκατομμύρια εγγεγραμμένοι στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας έχουν πρόσβαση στο νέο σύστημα, μέσω του οποίου μπορούν να βαθμολογήσουν από το 0 έως το 10 διάφορες κρατικές υπηρεσίες και τις παρεχόμενες υπηρεσίες τους.

 

Η αξιολόγηση καλύπτει φορείς όπως η ΑΑΔΕ, ο ΕΦΚΑ, η ΔΥΠΑ, το Κτηματολόγιο, οι Υπηρεσίες Αδειών Μεταναστών και οι Αστικές Συγκοινωνίες, ενώ περιλαμβάνει και ψηφιακές υπηρεσίες όπως το gov.gr, το myHealth, την ηλεκτρονική συνταγογράφηση και τις online λειτουργίες του Κτηματολογίου.

 

Οι πολίτες επίσης καλούνται να εκφέρουν γνώμη για υπηρεσίες του gov.gr, όπως η υπεύθυνη δήλωση, το αντίγραφο ποινικού μητρώου, το ραντεβού για την έκδοση αστυνομικής ταυτότητας, το Gov Gr Wallet και πολλά άλλα. Επίσης, στο μικροσκόπιο τίθενται και οι υπηρεσίες της τοπικής αυτοδιοίκησης, όπως η κατάσταση της καθαριότητας, η κατάσταση του οδικού δικτύου, οι ψηφιακές υπηρεσίες του δήμου, ο ηλεκτροφωτισμός κ.ο.κ.

 

Τέλος, οι πολίτες καλούνται να απαντήσουν βιωματικά ποιες δημόσιες υπηρεσίες έχουν επισκεφθεί ή χρησιμοποιήσει τους τελευταίους 12 μήνες, αλλά και αν έχουν παιδί ή παιδιά σε νηπιαγωγείο ή σε κάποια σχολική βαθμίδα. Ερωτώνται επίσης ποια άλλη υπηρεσία του δημοσίου θα ήθελαν να ψηφιοποιηθεί.

Αξιολόγηση με ανωνυμία

 

Η αξιολόγηση θα γίνεται ανώνυμα, μέσω τακτικού ερωτηματολογίου, το οποίο θα μπορούν να συμπληρώσουν εθελοντικά όσοι ενδιαφέρονται.

 

Η ανάλυση των στοιχείων που θα προκύψουν από τα σχόλια των πολιτών θα γίνεται σε πολλά επίπεδα: ανά φορέα, ανά υπηρεσία, ανά περιφέρεια, περιφερειακή ενότητα, δήμο και δημοτική ενότητα, ακόμα και σε επίπεδο ταχυδρομικού κώδικα.

 

Οι απαντήσεις θα εξετάζονται επίσης με βάση την ηλικιακή ομάδα των συμμετεχόντων.

 

Μέσα από αυτή την πολυεπίπεδη μελέτη των αποτελεσμάτων, ο άμεσος στόχος του νέου συστήματος είναι ο εντοπισμός συγκεκριμένων σημείων όπου παρατηρούνται πρακτικές δυσλειτουργίες και δεν ικανοποιούνται οι προσδοκίες των φορολογουμένων.

 

«Μακροπρόθεσμα οι απαντήσεις των πολιτών θα επιτρέψουν την οικοδόμηση μίας μεγάλης τράπεζας δεδομένων που θα επιτρέπει την αντιμετώπιση συστημικών αδυναμιών του Δημοσίου αλλά και την αναγνώριση επιτυχημένων πρακτικών, που μπορούν να δοκιμαστούν ευρύτερα» δηλώνουν κυβερνητικές πηγές.

 

Στόχος της κυβέρνησης είναι τα δεδομένα που θα προκύψουν να είναι διαθέσιμα σε όλους και να οπτικοποιούνται σε χάρτες.

Αξιολόγηση και με μήνυμα στο κινητό

 

Οι ίδιες πηγές σημειώνουν πως για τις υπηρεσίες όπου η εξυπηρέτηση του πολίτη συνήθως γίνεται πρόσωπο με πρόσωπο (πχ τα ΚΕΠ) σχεδιάζεται μία συμπληρωματική μέθοδος αξιολόγησης, όπου μετά την απομάκρυνση από το γκισέ ο πολίτης θα λαμβάνει στο κινητό του τηλέφωνο ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο, μέσω του οποίου θα μπορεί να αξιολογήσει τόσο την υπηρεσία όσο και τη διαδικασία που ακολουθήθηκε για την κάλυψη των αναγκών του.

Διαβάστε ΕΔΩ περισσότερες ειδήσεις

 

Get real time updates directly on you device, subscribe now.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com