Κ. Κυρανάκης: Έρχεται νέο νομοσχέδιο για την ασφάλεια στον σιδηρόδρομο
Να μπει τέλος στο μπαλάκι ευθυνών στον Σιδηρόδρομο», αναμένεται να κατατεθεί τις επόμενες μέρες.
Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, με φόντο την κατάθεση του νέου νομοσχεδίου για την σιδηροδρομική ασφάλεια , σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, ζήτησε καταγεγραμμένα τα προβλήματα, τις θέσεις και τις προτάσεις όλων των αρμοδίων.
Πρόκειται για το τρίτο νομοσχέδιο που θα ψηφίσει η κυβέρνηση της ΝΔ για τον σιδηρόδρομο μέσα σε τρία χρόνια και με ενδιαφέρον αναμένεται το περιεχόμενό του καθώς τα δύο προηγούμενα, ένα επί υπουργίας Κώστα Καραμανλή και το προαναφερθέν του Δεκεμβρίου του Χρήστου Σταϊκούρα κινούνταν σε ακριβώς αντίθετες κατευθύνσεις μεταξύ τους.
Το νέο νομοσχέδιο επιδιώκει να αποφευχθεί το «μπαλάκι ευθυνών» με άμεσες ενέργειες, όπως αξιοποίηση ψηφιακών εργαλείων που χρησιμοποιούνται ήδη σε άλλες χώρες της ΕΕ και την δημιουργία σαφούς πλαισίου ευθυνών και αρμοδιοτήτων.
Το νέο θεσμικό πλαίσιο, που αναμένεται να κατατεθεί τις επόμενες ημέρες, έχει υποβληθεί στον ERA από τα τέλη Ιανουαρίου. Αποτελεί ένα από τα βήματα του Action Plan, που εφαρμόζει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υπό τη στενή εποπτεία του ERA, προκειμένου να σταματήσει η χώρα μας να τρώει «κόκκινες κάρτες» από την Ευρώπη.
Το πιο πρόσφατο καμπανάκι χτύπησε στα μέσα Δεκεμβρίου, όταν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή απέστειλε προειδοποιητική επιστολή στη χώρα μας, επειδή δεν ευθυγραμμίζεται με τις απαιτήσεις της νομοθεσίας της Ε.Ε. για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων.
Η ΡΑΣ παρότι έχει την αρμοδιότητα πιστοποίησης της ασφάλειας αλλά και ανάκλησης της άδειας ασφάλειας του σιδηροδρόμου, στην επιστολή της, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, «ισχυρίζεται ότι δεν έχει ουσιαστική αρμοδιότητα, κάτι που προκαλεί ερωτήματα». «Τα υπαρκτά ζητήματα που θέτει με γενικό τρόπο περί έλλειψης τηλεδιοίκησης και ETCS σε κομμάτια του σιδηροδρόμου είναι ήδη πολλάκις καταγεγραμμένα και δεν εισφέρουν με ουσιαστικό τρόπο στην επίλυση των προβλημάτων, αναδεικνύοντας γνωστά ζητήματα τα οποία και η προηγούμενη πολιτική ηγεσία είχε επισημάνει» σημειώνουν.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, αναμένεται σύντομα να υπάρξουν και πρωτοβουλίες αναφορικά με την λειτουργία και τη στελέχωση της ΡΑΣ, ώστε η διοίκησή της, της οποίας η θητεία έχει λήξει, να έχει το ρόλο που αρμόζει σε μια ανεξάρτητη αρχή.
Διαβάστε ΕΔΩ περισσότερες ειδήσεις