MEGA ΜΟΥ, το τηλεκοντρόλ στο χέρι του τηλεθεατή
Γράφει o ειδικός συνεργάτης
Ζούμε ύστερα από καιρό την όλη προσπάθεια που καταβάλει μια άλλη dream team να επαναλανσάρει τον τηλεοπτικό σταθμό MEGA.
Πριν μερικά χρόνια η κυρία Γιάννα Δασκαλάκη Αγγελοπούλου αγόρασε την εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος», επένδυσε ένα τεράστιο ποσό για έντυπο, προσέλαβε τους καλύτερους και πλέον αναγνωρίσιμους συντάκτες, τους στέγασε σε μεγαλοπρεπές κτήριο εξοπλισμένο με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, βραβεύτηκε ο σχεδιασμός της εφημερίδας σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, πραγματοποίησε μια εντυπωσιακή και πολυδάπανη διαφημιστική καμπάνια και στο τέλος απέτυχε παταγωδώς.
Το γεγονός αποτελεί key study σε σχολές μάρκετινγκ και δημοσιογραφίας.
Τότε είχαν ερωτηθεί πολλοί επαγγελματίες του χώρου της επικοινωνίας, της διαφήμισης και των μέσων μαζικής επικοινωνίας για το μέλλον της εφημερίδας.
Ένας μεταξύ των άλλων είχε επισημάνει ότι μάλλον το όλον εγχείρημα θα αποτύγχανε διότι έλειπαν δύο συστατικά, η αγάπη του πραγματικού εκδότη για το έντυπο, και η συνοχή στην εφημερίδα.
Με άλλα λόγια η εφημερίδα δεν γραφόταν από μια dream team, που ο καθένας είχε το δικό του όνειρο και όχι ένα κοινό όραμα.
Ζούμε ύστερα από καιρό την όλη προσπάθεια που καταβάλει μια άλλη dream team να επαναλανσάρει τον τηλεοπτικό σταθμό MEGA.
Οι καιροί έχουν αλλάξει και σήμερα ένας εκδότης ή καναλάρχης όση ρευστότητα και να διαθέτει ΔΕΝ τη χαραμίζει σε παιγνίδια άσκησης εξουσίας.
Το κακό με τα τηλεοπτικά κανάλια είναι ότι για να έχεις μια ώρα πρόγραμμα του κεντρικού δελτίου ειδήσεων, ώστε να είσαι υπολογίσιμος στα λοιπά άλλα κέντρα εξουσίας, πρέπει να γεμίσεις και άλλες είκοσι τρείς ώρες και αυτό κοστίζει πολύ.
Έχεις όμως μια σπουδαία ταινιοθήκη και μια σπουδαία σηριαλοθήκη και την αξιοποιείς. Άρα προβάλεις σωρηδόν αρχαία (ο χρόνος για τις εξελίξεις στα τηλεοπτικά εκφράζεται με εκθέτη) σήριαλ, αλλά ωιμέ και ιδέες.
Χρησιμοποιείς τα ίδια πρόσωπα λες και ο χρόνος σταμάτησε και οι σχολές δημοσιογραφίας δεν δημιούργησαν νέους επαγγελματίες.
Παλιά λοιπόν η συνταγή αλλά με μπαγιάτικα υλικά και όχι παλιά η συνταγή με φρέσκα υλικά.
Βέβαια πάντα η τελική επιλογή είναι στο χέρι του τηλεθεατή ο οποίος κρατά και το τηλεκοντρόλ.