Το Supervive κλείνει τις πύλες του, επιβεβαιώνοντας την σκληρή πραγματικότητα των MOBA
Μόλις επτά μήνες μετά την κυκλοφορία του, το MOBA που αναπτύχθηκε από πρώην developers της Riot Games ανακοινώνει το τέλος του, υπογραμμίζοντας τους λόγους για τους οποίους το είδος γίνεται όλο και πιο δύσκολο για νέα projects.
Το δημοφιλές είδος των MOBA (Multiplayer Online Battle Arena) αντιμετωπίζει μια νέα απώλεια. Το Supervive, ένα παιχνίδι που αναπτύχθηκε από πρώην developers της Riot Games, ανακοίνωσε επίσημα ότι θα τερματίσει τη λειτουργία του τον Φεβρουάριο, μόλις επτά μήνες μετά την κυκλοφορία του. Αυτή η εξέλιξη επιβεβαιώνει τις ανησυχίες που υπήρχαν εδώ και καιρό: η αγορά των MOBA έχει γίνει εξαιρετικά ανταγωνιστική, ακόμα και για ομάδες με εμπειρία από κορυφαία projects.
Το Supervive είχε παρουσιαστεί ως μια καινοτόμος προσέγγιση στο είδος, με έμφαση στην έντονη δράση, τους γρήγορους αγώνες και μια πιο arcade φιλοσοφία σε σύγκριση με τα παραδοσιακά MOBA. Παρά το αρχικό ενδιαφέρον που δημιούργησε και το ισχυρό υπόβαθρο της ομάδας ανάπτυξης, το παιχνίδι δεν κατάφερε να δημιουργήσει τη σταθερή βάση παικτών που απαιτείται για την επιβίωση ενός live-service παιχνιδιού.
**Γιατί δεν κατάφερε να επιβιώσει**
Σύμφωνα με τις διαθέσιμες πληροφορίες, το κύριο πρόβλημα δεν ήταν η ποιότητα του παιχνιδιού, αλλά ένας συνδυασμός παραγόντων:
* **Κυριαρχία των «γιγάντων»:** Η αγορά των MOBA κυριαρχείται από παιχνίδια όπως το League of Legends και το Dota 2, αφήνοντας πολύ μικρό περιθώριο για νέους ανταγωνιστές.
* **«Κλειστό» κοινό:** Το κοινό των MOBA είναι πλέον ιδιαίτερα πιστό στα παιχνίδια στα οποία έχει επενδύσει χρόνο και χρήμα, και δύσκολα μετακινείται.
* **Απαιτήσεις live-service:** Τα live-service μοντέλα απαιτούν συνεχή χρηματοδότηση, τακτικές ενημερώσεις περιεχομένου και έντονο marketing, κάτι που γίνεται ολοένα και πιο δύσκολο χωρίς την υποστήριξη ενός μεγάλου εκδότη.
Ακόμα και το γεγονός ότι το Supervive δημιουργήθηκε από πρώην στελέχη της Riot Games δεν αποδείχθηκε αρκετό για να εξασφαλίσει τη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητά του.
**Τι σημαίνει αυτό για το είδος των MOBA**
Το κλείσιμο του Supervive αποτελεί ένα ακόμη σημάδι ότι η «χρυσή εποχή» των MOBA μπορεί να έχει περάσει. Αυτό δεν σημαίνει ότι το είδος «πεθαίνει», αλλά ότι έχει ωριμάσει σε τέτοιο βαθμό που δεν συγχωρεί εύκολα νέα εγχειρήματα.
Για να επιβιώσει ένα νέο MOBA σήμερα, δεν αρκεί απλώς να είναι καλό. Χρειάζεται:
* Ξεκάθαρη ταυτότητα
* Ισχυρό community από την πρώτη στιγμή
* Και, κυρίως, υπομονή και σημαντικούς πόρους.
Χωρίς αυτά τα στοιχεία, ακόμη και τα πιο φιλόδοξα projects κινδυνεύουν να έχουν την ίδια κατάληξη.
Το Supervive θα παραμείνει online για λίγους ακόμη μήνες, δίνοντας στους εναπομείναντες παίκτες την ευκαιρία να αποχαιρετήσουν το παιχνίδι. Για την ομάδα ανάπτυξης, το τέλος αυτό είναι πικρό, αλλά όχι ασυνήθιστο στη σημερινή βιομηχανία. Σε μια εποχή όπου το live-service μοντέλο δοκιμάζεται σκληρά, το Supervive προστίθεται στη λίστα των παιχνιδιών που μας υπενθυμίζουν ότι η επιτυχία στο gaming δεν είναι δεδομένη, ακόμη και όταν προέρχεσαι από τα μεγαλύτερα στούντιο του κόσμου.