Μαργαρίτα Θεοδωράκη: “Το χρήμα δεν είναι σκοπός, η ζωή μας θέλω να είναι απλή”
Η κόρη του Μίκη Θεοδωράκη μιλάει για τη φιλοσοφία ζωής της, τα πνευματικά δικαιώματα και τη διαθήκη του πατέρα της.
Η Μαργαρίτα Θεοδωράκη, κληρονόμος και κόρη του αείμνηστου Μίκη Θεοδωράκη, βρέθηκε καλεσμένη στην εκπομπή “Buongiorno” της Φαίης Σκορδά, όπου έριξε φως σε θέματα που απασχολούν την επικαιρότητα, όπως τα πνευματικά δικαιώματα και η χρηματική αξία στη ζωή.
«Το χρήμα δεν είναι αυτοσκοπός για να είμαστε πλούσιοι. Δεν μ’ αρέσει αυτό», τόνισε η κ. Θεοδωράκη, εξηγώντας πως η οικονομική ευμάρεια έχει νόημα μόνο «για να μπορούμε να ζήσουμε καλά». Ωστόσο, προσδιόρισε το «καλά» όχι με πολυτέλειες, εξωτικά ταξίδια ή επίδειξη πλούτου. «Δεν σημαίνει να πηγαίνεις τα Σαββατοκύριακα στο εξωτερικό… αυτά είναι υπερβολικά. Ούτε τα λούσα, τα αυτοκίνητα, αυτά με τίποτα. Θέλω η ζωή μας να είναι απλή, ήσυχη», δήλωσε χαρακτηριστικά. Αποκάλυψε μάλιστα πως το μεγαλύτερο έξοδο στη ζωή της αφορά «τα… τα δέσποτα», χαρακτηρίζοντας το ως «τεράστιο έξοδο».
Σχετικά με τα πνευματικά δικαιώματα και την κληρονομιά της μουσικής του πατέρα της, η Μαργαρίτα Θεοδωράκη αναφέρθηκε στη διαθήκη του. «Στη διαθήκη ο πατέρας μου έγραψε “απαγορεύεται το απαγορεύεται”», ανέφερε, διευκρινίζοντας πως αυτό δεν αφορούσε μόνο τη μουσική του, αλλά αποτελούσε μια γενικότερη στάση ζωής απέναντι στους ανθρώπους.
Αναφερόμενη στην πρόσφατη διαμάχη σχετικά με τις συναυλίες στο εξωτερικό, που αφορούσε την υπόθεση Χατζιδάκι, εξέφρασε την αντίθεσή της σε εξώδικα που υποστήριζαν ότι οι ερμηνείες των καλλιτεχνών δεν ταίριαζαν με τα τραγούδια του Μάνου Χατζιδάκι, αλλά ούτε και ότι τα τραγούδια του Μάνου δεν ταίριαζαν με τα τραγούδια του Μίκη. «Αυτά δεν είναι ωραία, είναι αστεία», σχολίασε. Η κ. Θεοδωράκη αποκάλυψε ότι είχε ζητήσει από τον κληρονόμο να συνεργαστούν, υπενθυμίζοντας τη θεατρική παράσταση «Η Μαγική Πόλη» που είχαν δημιουργήσει ο Μίκης Θεοδωράκης και ο Μάνος Χατζιδάκης τη δεκαετία του ’60. «Αστεία πράγματα», σχολίασε εκ νέου, αναφερόμενη στην καθυστέρηση απάντησης από τη Λίνα Νικολακοπούλου για το σενάριο της παράστασης που προοριζόταν για το 2024-25.