Πρωτοποριακοί AI συμπαίκτες από την Ubisoft: Φωνητικές εντολές και οπτική αντίληψη
Η Ubisoft αναπτύσσει ένα φιλόδοξο project για AI χαρακτήρες που αντιλαμβάνονται το περιβάλλον και επικοινωνούν με φυσική ομιλία.
Η Ubisoft εγκαινιάζει μια νέα εποχή στα βιντεοπαιχνίδια, πειραματιζόμενη με ένα από τα πιο εντυπωσιακά concepts που έχουν παρουσιαστεί πρόσφατα: AI συμπαίκτες ικανούς να αντιλαμβάνονται τον χώρο, να αναγνωρίζουν ό,τι βλέπει ο παίκτης και να ανταποκρίνονται μέσω φυσικής ομιλίας. Το project, ονόματι Teammates, χαρακτηρίζεται από την εταιρεία ως «πειραματική ερευνητική εμπειρία», ωστόσο, βρίσκεται ήδη σε στάδιο κλειστού playtest με εκατοντάδες παίκτες.
Το Teammates αξιοποιεί την τεχνολογία των Neo NPCs, η οποία είχε παρουσιαστεί το 2024 σε συνεργασία με τη Nvidia. Ωστόσο, η παρούσα εκδοχή προχωρά πολύ περισσότερο: οι AI χαρακτήρες όχι μόνο ανταποκρίνονται σε φωνητικές οδηγίες, αλλά κατανοούν άμεσα το περιεχόμενο που απεικονίζεται στην οθόνη.
**Λειτουργία του πρωτοτύπου**
Το παιχνίδι υιοθετεί τη δομή ενός FPS (First-Person Shooter), όπου ο παίκτης ενσαρκώνει ένα μέλος μιας αντίστασης σε ένα δυστοπικό μέλλον. Η αποστολή του είναι να διεισδύσει σε μια εχθρική βάση για να εντοπίσει πέντε αγνοούμενους συντρόφους. Η συνεργασία με τους AI συμπαίκτες αποτελεί κεντρικό πυλώνα του gameplay.
Η Ubisoft έχει αναπτύξει τρεις διακριτούς AI χαρακτήρες:
* **Jaspar:** Ένας ψηφιακός βοηθός με βαθιά γνώση του κόσμου του παιχνιδιού (lore), ικανός να τροποποιεί ρυθμίσεις του παιχνιδιού σε πραγματικό χρόνο.
* **Pablo & Sofia:** Ρομποτικοί σύντροφοι εντός του παιχνιδιού, οι οποίοι αντιδρούν σε εντολές και προσαρμόζουν τις κινήσεις τους ανάλογα με την οπτική γωνία του παίκτη.
Σε βίντεο που κοινοποίησε η Ubisoft, αποδεικνύεται η οπτική αντίληψη των χαρακτήρων. Όταν ο παίκτης έδωσε εντολή στη Sofia «στάσου πίσω από το βαρέλι», εκείνη αναγνώρισε το αντικείμενο μέσω της κάμερας του παίκτη και τοποθετήθηκε σωστά.
Ο Jaspar επιπλέον λειτουργεί ως σύστημα καθοδήγησης (onboarding), βοηθώντας τον παίκτη στα πρώτα του βήματα. Η Ubisoft διερευνά επίσης την ενσωμάτωση διαφορετικών «προσωπικοτήτων» για τους AI συμπαίκτες, όπως η παράξενη επιλογή «Κακό Γατί & Καλό Αγόρι».
**Η άποψη της Ubisoft**
Ο Rémi Labory, Director of Data & AI, τόνισε ότι η τεχνολογία αυτή προσφέρει μια πρωτόγνωρη διάσταση στην αλληλεπίδραση με τους NPCs (Non-Player Characters): «Αυτή η τεχνολογία ανοίγει νέους δρόμους για προσωποποιημένες εμπειρίες. Η αντίδραση των χαρακτήρων διαμορφώνεται σε πραγματικό χρόνο από τις επιλογές του παίκτη, κάτι που η παραδοσιακή ανάπτυξη δεν μπορεί να επιτύχει. Προσφέρουμε μια ολοκληρωμένη εμπειρία, από την αρχική καθοδήγηση έως την ολοκλήρωση της αποστολής, για πρώτη φορά.»
**Τεχνολογία με ευρύτερη εφαρμογή**
Η Ubisoft έχει ήδη αξιοποιήσει τη γενετική τεχνητή νοημοσύνη σε άλλους τομείς, όπως με το Ghostwriter, ένα εργαλείο που παράγει αρχικά προσχέδια διαλόγων. Παράλληλα, παραδέχτηκε πρόσφατα ότι το Anno 117: Pax Romana κυκλοφόρησε με οθόνες φόρτωσης (loading screens) που δημιουργήθηκαν από AI και δεν ελέγχθηκαν επαρκώς.
Το σημαντικότερο όμως είναι ότι η τεχνολογία πίσω από το Teammates είναι ήδη συμβατή με τις μηχανές Snowdrop και Anvil, καθιστώντας την ενσωμάτωσή της σε μελλοντικά project της εταιρείας σχετικά εύκολη.
Προς το παρόν, η Ubisoft συλλέγει σχόλια από το playtest για περαιτέρω ανάπτυξη του project. Είναι σαφές, ωστόσο, ότι η εταιρεία βλέπει τους AI συμπαίκτες που ελέγχονται με φωνητικές εντολές ως ένα πιθανό στοιχείο του μελλοντικού της ρεπερτορίου.