XDefiant: Από Splinter Cell σε Free-to-Play FPS, η απρόσμενη πορεία ενός παιχνιδιού
Αποκαλύψεις για την ταραγμένη πορεία του XDefiant, από την αρχική του σύλληψη ως stealth τίτλος της σειράς Splinter Cell μέχρι τη μεταμόρφωσή του σε free-to-play shooter.
Η ιστορία προέλευσης του XDefiant της Ubisoft αποκαλύπτεται διαφορετική από ό,τι πιστεύαμε, σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg. Το παιχνίδι ξεκίνησε αρχικά ως ένα νέο κεφάλαιο της δημοφιλούς σειράς Splinter Cell, με την ανάπτυξή του να ανατίθεται σε στελέχη που σήμερα βρίσκονται πίσω από το AdHoc Studio, τους δημιουργούς του Dispatch.
Οι Nick Herman, Dennis Lenart και Pierre Shorette, πρώην βασικά στελέχη της Telltale, μεταγράφηκαν στην Ubisoft το 2017 με σκοπό να αναζωογονήσουν τη σειρά Splinter Cell. Ο Herman εκφράζει τον ενθουσιασμό του για την ευκαιρία, δηλώνοντας: «Θέλαμε να αναζωογονήσουμε τη σειρά, να πούμε μια ιστορία που οι fans θα λάτρευαν.» Ωστόσο, η Ubisoft εκείνη την περίοδο στρεφόταν όλο και περισσότερο προς τα μοντέλα “games-as-a-service”, κάτι που το Splinter Cell, με τον πιο “κλειστό” και single-player χαρακτήρα του, δεν ταίριαζε.
Με τον καιρό, το αρχικό project άρχισε να μεταμορφώνεται. Η stealth φύση του Splinter Cell παραχώρησε τη θέση της, οδηγώντας στην τελική του μορφή ως XDefiant, ένα free-to-play FPS. Μετά την κυκλοφορία του, το παιχνίδι έλαβε μέτριες κριτικές και, τελικά, έκλεισε τον Ιούνιο, παρασύροντας στην πορεία δύο στούντιο.
Το τρίο αυτό, μαζί με τον Michael Choung, αποχώρησε από την Ubisoft το 2018 για να ιδρύσει το AdHoc Studio. Εκεί, εργάστηκαν στην πρώιμη μορφή του Dispatch, ενώ ανέλαβαν και το σενάριο του The Wolf Among Us 2, γράφοντας ένα εντυπωσιακό όγκο 800 σελίδων. Η αποχώρησή τους οφειλόταν στην έλλειψη δημιουργικού ελέγχου. Η τελική έκδοση του Dispatch ολοκληρώθηκε μέσω συνεργασιών με εκδότες, γνωστούς ηθοποιούς και μια συμφωνία με το Critical Role.
Για τους fans της σειράς Splinter Cell, η αναμονή συνεχίζεται. Το τελευταίο παιχνίδι κυκλοφόρησε το 2013 (Blacklist), ενώ το remake του πρώτου τίτλου, που ανακοινώθηκε το 2021, παραμένει στο σκοτάδι, με την Ubisoft να τηρεί σιγή, αφήνοντας πολλούς να αναρωτιούνται αν θα δουν ποτέ το φως. Στο μεταξύ, το Dispatch του AdHoc Studio έχει ήδη κερδίσει τις εντυπώσεις των κριτικών, οι οποίοι επαινούν τον κόσμο του ως “χάνεσαι ολοκληρωτικά” και τον πρωταγωνιστή με μια περίπλοκη, γρήγορα εξελισσόμενη ζωή.