Ενημέρωση με ένα κλικ

Εφαρμογή MyHealthApp: Ο Προσωπικός Βοηθός Υγείας σας είναι πλέον πραγματικότητα

Μια νέα ψηφιακή εποχή για την υγεία ανοίγει με την ενσωμάτωση του Προσωπικού Βοηθού Υγείας Πολίτη στον ηλεκτρονικό φάκελο, προσφέροντας άμεση πρόσβαση σε κρίσιμες πληροφορίες και ενισχύοντας την πρόληψη.

Ξεκίνησε η λειτουργία του Προσωπικού Βοηθού Υγείας Πολίτη, μιας καινοτόμου εφαρμογής που ενσωματώνεται πλέον στον ηλεκτρονικό φάκελο υγείας. Η εφαρμογή MyHealthApp δίνει τη δυνατότητα στους πολίτες να ανακτούν άμεσα σημαντικά ιατρικά δεδομένα, όπως αποτελέσματα παλαιότερων εξετάσεων σακχάρου, στοιχεία εμβολιασμών, χορηγηθέντα φάρμακα, καθώς και υπενθυμίσεις για προσυμπτωματικούς ελέγχους.

Όπως δήλωσε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Προσωπικός Βοηθός Υγείας Πολίτη δεν παρέχει ιατρικές συμβουλές – οι οποίες παραμένουν αρμοδιότητα των γιατρών. Τα δεδομένα είναι αυστηρά προσβάσιμα μόνο από τους θεράποντες ιατρούς του ασθενούς, με πλήρη καταγραφή κάθε πρόσβασης για λόγους διαφάνειας και ασφάλειας.

Η πρωτοβουλία, αποτέλεσμα στενής συνεργασίας των υπουργείων Υγείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης με την ΗΔΙΚΑ, στοχεύει στην άμεση, εύκολη και ασφαλή πρόσβαση στα προσωπικά δεδομένα υγείας, δίνοντας έμφαση στην πρόληψη και στη διευκόλυνση της καθημερινότητας των πολιτών.

Στην κοινή συνέντευξη τύπου που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 11 Δεκεμβρίου 2025, ο υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης, χαρακτήριρισε την πρωτοβουλία ως «χριστουγεννιάτικο δώρο» για όλους τους Έλληνες, ένα ουσιαστικό βήμα που «πηγαίνει την υγεία μπροστά» και σηματοδοτεί μια νέα εποχή με επίκεντρο την πρόληψη. Ο κ. Γεωργιάδης μοιράστηκε και προσωπική του εμπειρία, αναδεικνύοντας την αμεσότητα με την οποία οι πολίτες μπορούν να ανακτήσουν πληροφορίες, όπως τα επίπεδα χοληστερίνης τους, μέσω του Ψηφιακού Βοηθού.

Ο υπουργός κάλεσε τους πολίτες να κατεβάσουν την εφαρμογή MyHealthApp, τονίζοντας ότι ο Ψηφιακός Βοηθός ενώνει όλες τις υπηρεσίες υγείας, καθιστώντας πρακτικά προσβάσιμο και αναζητήσιμο ό,τι υπάρχει στον ψηφιακό φάκελο του πολίτη. Η εφαρμογή, σχεδιασμένη με φιλικό προς τον χρήστη τρόπο, υποστηρίζει και φωνητικές εντολές, με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας ζωής, την παροχή καλύτερων υπηρεσιών υγείας, την εξοικονόμηση πόρων και την προώθηση της πρόληψης.

Ο κ. Παπαστεργίου, από την πλευρά του, επαίνεσε την άψογη συνεργασία μεταξύ των δύο υπουργείων και της ΗΔΙΚΑ, η οποία, όπως επισήμανε, επιτρέπει την ταχεία διάθεση ψηφιακών εφαρμογών υγείας. Τόνισε την ασφάλεια των δεδομένων, καθώς η πλατφόρμα έχει υλοποιηθεί σε υποδομές της Oracle (OCI) και λειτουργεί ως ένα «εξαιρετικά κλειστό, ασφαλές μοντέλο».

Διευκρινίστηκε ότι ο Ψηφιακός Βοηθός είναι ένα συμπληρωματικό εργαλείο που διευκολύνει τη ζωή, οργανώνει το ιατρικό ιστορικό και παρέχει πληροφορίες, χωρίς να υποκαθιστά τον γιατρό ή να δίνει ιατρικές συμβουλές. Αναφέρθηκε επίσης η προηγηθείσα εφαρμογή του Βοηθού για τους ιατρούς, για ταχύτερη και αποτελεσματικότερη διάγνωση.

Μεταξύ των πληροφοριών που είναι διαθέσιμες μέσω του Ψηφιακού Βοηθού αναφέρονται το ιστορικό εμβολίων, οι διαγνώσεις, οι συνταγογραφημένες φαρμακευτικές αγωγές, τα αποτελέσματα εξετάσεων και οι προγραμματισμένες εξετάσεις.

Η πρόεδρος του ΔΣ και Διευθύνουσα Σύμβουλος της ΗΔΙΚΑ, Νίκη Τσούμα, υπογράμμισε ότι η πληροφορική υπηρετεί τον πολίτη, παρέχοντας συστήματα που διευκολύνουν την πρόσβαση σε πληροφορίες. Η εφαρμογή MyHealthApp εμπλουτίζεται συνεχώς, καθιστώντας τον φάκελο υγείας ολοκληρωμένο. Αν και τα αποτελέσματα εξετάσεων είναι άμεσα διαθέσιμα, οι απεικονίσεις (π.χ. μαγνητικές τομογραφίες) μπορούν να αναζητηθούν μέσω της web εφαρμογής λόγω του μεγάλου όγκου δεδομένων. Η κ. Τσούμα κατέληξε λέγοντας ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη (AI), όταν εφαρμόζεται σωστά, προσφέρει τα αναμενόμενα αποτελέσματα.

Get real time updates directly on you device, subscribe now.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com