Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκινά έρευνα για τη Google λόγω χρήσης περιεχομένου για Τεχνητή Νοημοσύνη
Η Κομισιόν διερευνά αν η Google παραβιάζει τους κανόνες ανταγωνισμού, χρησιμοποιώντας περιεχόμενο από εκδότες και YouTube για την ανάπτυξη μοντέλων τεχνητής νοημοσύνης.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε επίσημα την έναρξη μιας εκτεταμένης αντιμονοπωλιακής έρευνας κατά της Google. Στόχος της έρευνας είναι να διαπιστωθεί εάν η εταιρεία έχει παραβιάσει τους κανόνες ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εστιάζοντας συγκεκριμένα στην πιθανή χρήση περιεχομένου από εκδότες ιστοτόπων και βίντεο από το YouTube για την ανάπτυξη τεχνητής νοημοσύνης. Η εξέταση αφορά κατά πόσο αυτή η πρακτική επηρεάζει τον ανταγωνισμό και επιβαρύνει τους δημιουργούς του αρχικού περιεχομένου.
Η Κομισιόν θα διερευνήσει εάν η Google «παραμορφώνει τον ανταγωνισμό επιβάλλοντας άδικους όρους και προϋποθέσεις στους εκδότες και στους δημιουργούς περιεχομένου, ή εάν προσφέρει στον εαυτό της προνομιακή πρόσβαση σε αυτά τα δεδομένα, περιορίζοντας έτσι τις δυνατότητες των ανταγωνιστικών μοντέλων τεχνητής νοημοσύνης». Η ανησυχία εστιάζεται στο ενδεχόμενο η Google να έχει χρησιμοποιήσει το περιεχόμενο των εκδοτών ιστοσελίδων για να προσφέρει υπηρεσίες τεχνητής νοημοσύνης στις σελίδες αποτελεσμάτων αναζητήσεων, χωρίς να παρέχει την απαραίτητη αποζημίωση στους εκδότες και χωρίς να τους δίνει τη δυνατότητα να απορρίψουν τη χρήση του περιεχομένου τους.
Η έρευνα επεκτείνεται επίσης στην ενδεχόμενη χρήση βίντεο και άλλου περιεχομένου που έχουν αναρτηθεί από χρήστες στο YouTube για την εκπαίδευση των μοντέλων τεχνητής νοημοσύνης της Google. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εκφράζει ανησυχία για το γεγονός ότι η εταιρεία ενδέχεται να μην αποζημιώνει επαρκώς τους δημιουργούς αυτών των περιεχομένων και να μην τους παρέχει την επιλογή να αρνηθούν τη χρήση των δεδομένων τους.
Αυτή η νέα έρευνα έρχεται σε συνέχεια της πρόσφατης κυκλοφορίας των νέων αποτελεσμάτων αναζητήσεων που αξιοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη, η οποία έχει ήδη φανεί να επηρεάζει την επισκεψιμότητα των ειδησεογραφικών ιστοσελίδων, οδηγώντας σε μείωση της κίνησης προς αυτές. Αξίζει να σημειωθεί ότι τον Σεπτέμβριο, η Google είχε ήδη βρεθεί αντιμέτωπη με πρόστιμο σχεδόν 3 δισεκατομμυρίων ευρώ για κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης της στον τομέα της διαδικτυακής διαφήμισης.