Ο Αμερικανός καλλιτέχνης που «μπερδεύει» τους αρχαιολόγους του μέλλοντος στη Χαλκιδική
Δημιούργησε ένα γιγαντιαίο μπρούτζινο άγαλμα που συνδυάζει τον αρχαίο Δισκόβολο με τον Squidward, βυθίζοντάς το στον βυθό της θάλασσας.
Ένας Αμερικανός καλλιτέχνης, γνωστός για τις επιδέξιες φάρσες του, επέλεξε την Ελλάδα και συγκεκριμένα τη Χαλκιδική, για να υλοποιήσει το τελευταίο του καλλιτεχνικό «χτύπημα». Ο Sunday Nobody, μετά τη δημιουργία εντυπωσιακών γλυπτών του Shrek και άλλων χαρακτήρων, αυτή τη φορά άντλησε έμπνευση από την Αρχαία Ελλάδα και τη δημοφιλή παιδική σειρά «Μπομπ Σφουγγαράκης». Στόχος του; Να δημιουργήσει σύγχυση στους αρχαιολόγους του μέλλοντος.
Με μια επένδυση περίπου 25.000 δολαρίων, ο καλλιτέχνης δημιούργησε ένα μπρούτζινο άγαλμα ύψους τριών μέτρων. Το έργο αποτελεί έναν πρωτότυπο συνδυασμό του Δισκοβόλου, χαμένου από τον 5ο αιώνα π.Χ., με τον χαρακτήρα Squidward από τον «Μπομπ Σφουγγαράκη». Η κατασκευή ανατέθηκε στην κινεζική εταιρεία Cinuo Sculpture Company, η οποία, πέραν του βασικού αγάλματος, παρήγαγε ένα ακόμη πανομοιότυπο σε μέγεθος (διαθέσιμο προς πώληση στο διαδίκτυο με αρχική τιμή 4.000 ευρώ) καθώς και μικρότερα αντίγραφα, τα οποία πωλήθηκαν προς 500 δολάρια το καθένα.
Για να διασφαλίσει την ανθεκτικότητα του γλυπτού στο πέρασμα του χρόνου, ο Nobody συνεργάστηκε με έναν πανεπιστημιακό αρχαιολόγο, εστιάζοντας στην επιλογή υλικών που θα άντεχαν στις περιβαλλοντικές συνθήκες. Τελικά, ο μπρούντζος επιλέχθηκε για την εξαιρετική αντοχή του στη διάβρωση από το θαλασσινό νερό, για χρονικό διάστημα άνω των 1.000 ετών, ενώ παράλληλα έχει χαμηλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα. «Επιδίωξα να δημιουργήσω κάτι που θα επιβίωνε για περισσότερο από εμάς, χωρίς να επιβαρύνει τον ωκεανό», δήλωσε ο καλλιτέχνης στο ντοκιμαντέρ του στο YouTube.
Το εντυπωσιακό αυτό γλυπτό, βάρους 500 κιλών, τοποθετήθηκε σε μια παραλία της Χαλκιδικής. Πλωτό, πάνω σε φουσκωτές σχεδίες, βυθίστηκε σε βάθος περίπου 90 μέτρων. Η διαδικασία καταγράφηκε σε ένα βίντεο που γρήγορα έγινε viral στο διαδίκτυο, κεντρίζοντας το ενδιαφέρον του κοινού. Παρόλο που οι ελληνικές Αρχές δεν έχουν προβεί σε επίσημες δηλώσεις, η ενέργεια αυτή εγείρει σημαντικά ερωτήματα σχετικά με τον αντίκτυπο τέτοιων δημιουργιών στην πραγματική αρχαιολογία και την ηθική των ανασκαφών.