Ενημέρωση με ένα κλικ

Ένοπλη ληστεία στη Βραζιλία: Αφαιρέθηκαν έργα των Ματίς και Πορτινάρι

Κλοπή σπάνιων γκραβούρων και έργων τέχνης από βιβλιοθήκη στο Σάο Πάολο, λίγο πριν την ολοκλήρωση έκθεσης.

Σοκ προκαλεί η είδηση από τη Βραζιλία, όπου δύο ένοπλοι άνδρες εισέβαλαν χθες Κυριακή σε βιβλιοθήκη και αφαίρεσαν οκτώ γκραβούρες του αναγνωρισμένου Γάλλου καλλιτέχνη Ανρί Ματίς και πέντε έργα του Βραζιλιάνου ομοτέχνου του, Κάντιντου Πορτινάρι. Η κλοπή σημειώθηκε κατά τη διάρκεια έκθεσης στη βραζιλιάνικη μεγαλούπολη, η οποία βρισκόταν στο τελικό της στάδιο.

Σύμφωνα με την αστυνομία, οι δράστες απείλησαν έναν φρουρό και ένα ηλικιωμένο ζευγάρι που επισκεπτόταν την έκθεση. Στη συνέχεια, κατευθύνθηκαν προς μια γυάλινη βιτρίνα όπου εκτίθεντο τα έργα και τα τοποθέτησαν σε μια τσάντα από καμβά, προτού εξέλθουν από την κεντρική είσοδο. Ο δήμος επιβεβαίωσε το περιστατικό στην βιβλιοθήκη Μάριου τζ’ Αντράτζι, στο κέντρο της μητρόπολης.

Οι αρχές, που ερευνούν τον εντοπισμό των δραστών, αναγνώρισαν τους δράστες χάρη σε κάμερες παρακολούθησης, όπως αναφέρει ο ειδησεογραφικός ιστότοπος G1. Λεπτομέρειες για τα συγκεκριμένα έργα των Ανρί Ματίς (1869-1954) και Κάντιντου Πορτινάρι (1903-1962) που εκλάπησαν δεν έχουν δοθεί στη δημοσιότητα.

Οι γκραβούρες παρουσιάζονταν στο πλαίσιο της έκθεσης «Από το βιβλίο στο μουσείο», μια συνεργασία της βιβλιοθήκης με το μουσείο σύγχρονης τέχνης στο Σαν Πάολο, το MAM. Η έκθεση, η οποία εγκαινιάστηκε τον Οκτώβριο, περιλάμβανε σπάνια βιβλία και έργα τέχνης από την περίοδο 1940-1950 και ολοκληρώθηκε χθες. Σύμφωνα με ανακοίνωση του δήμου, τα έργα ανήκαν στη συλλογή του MAM, χωρίς όμως να διευκρινίζεται ποια ακριβώς.

Αναφορές από την εφημερίδα Folha de São Paulo κάνουν λόγο για κλοπή κολλάζ από το άλμπουμ Jazz του Ματίς, που εκδόθηκε στη Γαλλία το 1947 και για το οποίο υπάρχουν μόλις 300 αντίτυπα παγκοσμίως. Ο κριτικός τέχνης και συντηρητής έργων τέχνης, Ταντέου Κιαρέλι, χαρακτήρισε την πολιτισμική και καλλιτεχνική αξία των έργων «ανεκτίμητη» και εξέφρασε τη θλίψη του για την κλοπή. Το άλμπουμ Jazz περιγράφεται ως ένα από τα «σπάνια», «θεμελιώδη» βιβλία, που τοποθετούνταν σε αντιπαραβολή με «Βραζιλιάνους καλλιτέχνες και ερευνητές του ευρωπαϊκού μοντερνισμού», όπως αναφέρουν οι επιμελητές της έκθεσης.

Get real time updates directly on you device, subscribe now.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com