Σύγκρουση αεροσκάφους με μετεωρολογικό μπαλόνι: Θύματα οι πιλότοι, φθάνει τα 36.000 πόδια η περιπέτεια
Θραύσματα γυαλιού χτύπησαν τους πιλότους μετά την πρόσκρουση του Boeing 737 MAX με μπαλόνι στη Γιούτα, ενώ το αεροσκάφος πραγματοποίησε αναγκαστική προσγείωση.
Περιπέτεια για 134 επιβάτες και εξαμελές πλήρωμα πτήσης της United Airlines, καθώς το αεροσκάφος τους, ένα Boeing 737 MAX, συγκρούστηκε με μετεωρολογικό μπαλόνι σε ύψος 36.000 ποδών, πάνω από τη Γιούτα. Το περιστατικό, που σημειώθηκε στις 16 Οκτωβρίου, είχε ως αποτέλεσμα οι δύο πιλότοι να χτυπηθούν από θραύσματα γυαλιού, ενώ το αεροπλάνο χρειάστηκε να πραγματοποιήσει αναγκαστική προσγείωση στο Σολτ Λέικ Σίτι.
Σύμφωνα με το Εθνικό Συμβούλιο για την Ασφάλεια των Μεταφορών (NTSB), το ίχνος του μετεωρολογικού μπαλονιού στο ραντάρ ενισχύει την εκδοχή της σύγκρουσης. Το NTSB αναφέρει ότι η πρόσκρουση προκάλεσε τη θραύση του παρμπρίζ του αεροπλάνου, με τον κυβερνήτη να υφίσταται πολλαπλές εκδορές στο δεξί του χέρι, ενώ ο συγκυβερνήτης δεν τραυματίστηκε.
Το NTSB διερευνά το συμβάν, τονίζοντας ότι θα μπορούσε να αποβεί καταστροφικό υπό ορισμένες συνθήκες. Τα παρμπρίζ των αεροσκαφών είναι σχεδιασμένα με πολλαπλά στρώματα γυαλιού για να αποτρέπουν την απώλεια πίεσης στην καμπίνα σε περίπτωση ζημιάς.
Η εταιρεία Windborne Systems, η οποία πιστεύεται ότι διαχειριζόταν το μπαλόνι, έχει αναλάβει την ευθύνη. Η εταιρεία έχει πραγματοποιήσει πάνω από 4.000 αποστολές μπαλονιών, ενημερώνοντας πάντα την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (FAA). «Συνεργαζόμαστε στενά με την FAA επί του θέματος», δήλωσε η εταιρεία, η οποία έχει ήδη προχωρήσει σε αλλαγές για να ελαχιστοποιήσει τον χρόνο παραμονής των μπαλονιών σε ύψη όπου κινούνται τα επιβατικά αεροσκάφη. Επιπλέον, η Windborne Systems σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει δεδομένα πτήσεων σε πραγματικό χρόνο και να επανεξετάσει τα υλικά κατασκευής για να μειώσει τον κίνδυνο σε μελλοντικές συγκρούσεις.