Ενημέρωση με ένα κλικ

Κίνα: Στο «Τέλος» των Δαπανών η «11/11» – Αλλαγή Στρατηγικής στις Online Αγορές

Η Ημέρα των Εργένηδων φέτος αναμένεται διαφορετική, με τους καταναλωτές να είναι πιο συγκρατημένοι λόγω οικονομικής αβεβαιότητας, παρά τις εκτεταμένες προσφορές.

Η Κίνα ετοιμάζεται για το καθιερωμένο, ετήσιο γεγονός των online αγορών, γνωστό ως “διπλό 11” (11/11), ή αλλιώς Ημέρα των Εργένηδων (Singles’ Day). Η ημέρα αυτή, που καθιερώθηκε από τον κολοσσό του ηλεκτρονικού εμπορίου Alibaba, αποτελεί πλέον θεσμό, αναδεικνύοντας τη δύναμη της ψηφιακής κατανάλωσης. Ωστόσο, φέτος, το σκηνικό αναμένεται να είναι αισθητά διαφορετικό.

Παρά τις εκτεταμένες εκπτώσεις που ξεκίνησαν από τον Οκτώβριο, η κινεζική αγορά πλήττεται από ένα σύνθετο πλέγμα οικονομικών προκλήσεων. Η αυξανόμενη ανεργία των νέων, η παρατεταμένη κρίση στον τομέα των ακινήτων, το υψηλό δημόσιο χρέος και ο συνεχιζόμενος εμπορικός πόλεμος με τις Ηνωμένες Πολιτείες, ωθούν τους καταναλωτές σε πιο προσεκτικές αγοραστικές συνήθειες. Αυτή η τάση, που ξεκίνησε από την πανδημία του Covid-19, ενισχύεται από τον αποπληθωρισμό που αντιμετωπίζει η χώρα.

Οι καταναλωτές, όπως η 29χρονη Άλις Ζανγκ από την Γκουανγκζού, μειώνουν δραστικά τις δαπάνες τους. Η ίδια δήλωσε ότι φέτος ξόδεψε περίπου τα μισά χρήματα σε σύγκριση με πέρυσι, επιλέγοντας φθηνότερα προϊόντα και εγκαταλείποντας αγορές, όπως αυτή παπουτσιών, λόγω μείωσης του μισθού της κατά 20%. Αυτό το φαινόμενο, σύμφωνα με αναλυτές, χαρακτηρίζει την παρατεταμένη περίοδο εκπτώσεων, η οποία λειτουργεί ως το κινεζικό αντίστοιχο της “Black Friday”.

Η επιβράδυνση στις δαπάνες έχει ιδιαίτερα επηρεάσει τους εμπόρους ειδών πολυτελείας. Εταιρείες όπως η Louis Vuitton και η Burberry έχουν ήδη καταγράψει πτώση στις πωλήσεις τους στην Κίνα, μια αγορά που αποτελεί περίπου το ένα τρίτο των παγκόσμιων πωλήσεων ειδών πολυτελείας. Ωστόσο, υπάρχει μια αισιοδοξία στους επενδυτές, καθώς μετοχές εταιρειών όπως η LVMH και η Moncler σημείωσαν άνοδο, τροφοδοτούμενες από ενδείξεις βελτίωσης της ζήτησης.

Η κινεζική κυβέρνηση, παρά τις προσπάθειες μέσω επιδοτήσεων και αυξήσεων μισθών, αδυνατεί να δει τις λιανικές πωλήσεις να φτάνουν τις προσδοκίες. Η στροφή των καταναλωτών σε πιο ορθολογικές αγορές και η προσπάθεια εξοικονόμησης, διαμορφώνουν ένα νέο τοπίο για το φετινό “διπλό 11”.

Get real time updates directly on you device, subscribe now.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com