Τι φέρνει το 2022 σε επίπεδο πτήσεων στο αεροδρόμιο «Μακεδονία»
Πτήσεις υπερατλαντικές, σύνδεση με ΗΠΑ
Με το 2021 να συνεχίζει να παρουσιάζει προκλήσεις στον κλάδο της πολιτικής αεροπορίας σε παγκόσμιο επίπεδο λόγω της πανδημίας, παρά την ανάκαμψη συγκριτικά με το 2020, η εικόνα των αεροπορικών συνδέσεων της Θεσσαλονίκης για την τουριστική περίοδο του φετινού καλοκαιριού έχει πια αποτυπωθεί. Οι δε πληροφορίες για το 2022 «αρχίζουν και έρχονται συνδυαστικά με αισιόδοξα μηνύματα», όπως τόνισε μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ- ΜΠΕ, «Πρακτορείο 104,9 FM» ο Δημήτρης Ζοπουνίδης, ερευνητής αεροπορικού κλάδου, ιδρυτής ιστοτόπου σχετικής θεματολογίας.
«Το αεροδρόμιο “Μακεδονία” πλέον, έχει τις κατάλληλες και απαραίτητες υποδομές, ώστε να ενισχύσει το τουριστικό προϊόν της Θεσσαλονίκης, αλλά και τη δυνατότητα να αυξηθούν οι επιβατικές ροές. Η ουσία βρίσκεται στα επιχειρηματικά πλάνα των αεροπορικών εταιρειών, που θα εκτιμήσουν και θα αξιοποιήσουν την αναβάθμισή του αερολιμένος σε πολλαπλά επίπεδα και θα εντάξουν τη Θεσσαλονίκη ως προορισμό στα προγράμματά τους, όπως ήδη είχε αρχίσει να συμβαίνει (πριν την πανδημία)» ανέφερε ο κ.Ζοπουνίδης, που τόνισε πως οι προοπτικές που διανοίγονται για τον αερολιμένα της δεύτερης μεγαλύτερης πόλης της χώρας για το 2022 είναι ευνοϊκές, εφόσον και οι συνθήκες που διαμορφώνονται από την πανδημία το επιτρέψουν.
«Διαφαίνεται αρκετά αισιόδοξη προοπτική, με τις αεροπορικές εταιρείες να δείχνουν εμπιστοσύνη και προτίμηση στο “Μακεδονία”, δρομολόγια και πτήσεις να ξεκινούν και αναλόγως της ζήτησης και της υποστήριξης των εκάστοτε δρομολογίων από το επιβατικό κοινό, να διατηρούνται, να αναπτύσσονται ή να διακόπτονται», προσθέτει.
Αεροπορικές εταιρείες και προορισμοί
«Η Aegean Airlines ανέπτυξε το δίκτυο εξωτερικού της από τη Θεσσαλονίκη και την κατέστησε σημαντικό κόμβο. Οι προορισμοί εξωτερικού, που εξυπηρετήθηκαν από τη Θεσσαλονίκη φέτος, ήταν Λονδίνο, Παρίσι, Βρυξέλλες, Βερολίνο, Μόναχο, Ντίσελντορφ, Φρανκφούρτη, Αμβούργο, Νυρεμβέργη, Στουτγάρδη, Μόσχα, Τελ Αβίβ, Ζυρίχη και Λάρνακα. Από τον Μάρτιο του 2022 ξεκινούν οι απευθείας συνδέσεις μεταξύ Θεσσαλονίκης και Ρώμης, Μιλάνου, και από το καλοκαίρι 2022 αναμένονται θερινές συνδέσεις με Ντουμπρόβνικ, Σμύρνη και Τίρανα» αναφέρει ο κ.Ζοπουνίδης, υπενθυμίζοντας ότι η εταιρία, για πρώτη φορά, συνέδεσε απευθείας για όλο το καλοκαίρι τη Θεσσαλονίκη με το αεροδρόμιο Χίθροου (Heathrow) του Λονδίνου.
Η Olympic Air πραγματοποίησε με αυξημένες συχνότητες δρομολόγια από και προς Θεσσαλονίκη και « Αθήνα, Ηράκλειο, Χανιά, Ρόδο, Μυτιλήνη, Κω, Μύκονο, Πάρο, Σαντορίνη, Σάμο, Χίο, Καλαμάτα, Λήμνο, Ικαρία και Κύθηρα,. Το 2021, εκτός από τα παραδοσιακά δρομολόγια προς τα ελληνικά νησιά Πάρο, Σαντορίνη, Νάξο και Μύκονο, εξυπηρετήθηκε και η γραμμή Θεσσαλονίκη – Κύθηρα…», αναλύει ο κ.Ζοπουνίδης που εξηγεί πως από το 2022 η εν λόγω εταιρία θα συνδέει τη Θεσσαλονίκη με την Κάρπαθο και Κεφαλλονιά.
Όσον αφορά τη SKY Express, ο κ.Ζοπουνίδης επισημαίνει πως η εταιρεία «έχει εστιάσει σε συνολικά 73 πτήσεις την εβδομάδα από το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης σε πέντε προορισμούς εσωτερικού, την Αθήνα, το Ηράκλειο, τη Μυτιλήνη, τη Χίο και τη Σάμο», ενώ προσθέτει δύο απευθείας δρομολόγια από Θεσσαλονίκη προς Αθήνα, «αυξάνοντάς τα σε έξι ημερησίως», κι έχει ξεκινήσει και το Θεσσαλονίκη – Λάρνακα.
Πτήσεις υπερατλαντικές, σύνδεση με ΗΠΑ
«Όσον αφορά τα δρομολόγια προς Αμερική, υπάρχει η βούληση της ελληνικής κυβέρνησης και του υπουργείου Τουρισμού, ώστε να μπορέσει να υπάρχει πτήση από τις Η.Π.Α. και στη Θεσσαλονίκη, εκτός της ήδη υπάρχουσας από Νέα Υόρκη προς Αθήνα», απαντά στο ερώτημα για πιθανά μακρύτερα… φτερά με το νέο έτος της Θεσσαλονίκης ο κ.Ζοπουνίδης.
Σημειώνει μάλιστα πως διάδρομος προσαπογειώσεων 10-28, που ξεκίνησε να λειτουργεί από τον περασμένο Σεπτέμβριο, δίνει πλέον αυτή τη δυνατότητα, καθώς το «Μακεδονία» μπορεί να εξυπηρετεί όλους τους τύπους σύγχρονων αεροσκαφών και να δέχεται απευθείας μακρινές πτήσεις.
Ανέφερε ακόμα πως το 2021 η British Airways εκτέλεσε το Λονδίνο Χίθροου – Θεσσαλονίκη, η Air France εκτέλεσε το Παρίσι Σαρλ Ντε Γκωλ – Θεσσαλονίκη και το Ορλι – Θεσσαλονίκη, η Wizz Air Abu Dhabi (θυγατρική της ουγγρικής Wizz Air στο ‘Αμπου Ντάμπι) ξεκίνησε για πρώτη φορά το Αμπού Ντάμπι – Θεσσαλονίκη (πτήση που σταμάτησε για λίγο και επανήλθε στα μέσα Σεπτεμβρίου και για ένα μήνα»), ενώ από τον Μάρτιο του 2022, η εταιρία θα συνδέει τη Θεσσαλονίκη με το Χάρκοβο της Ουκρανίας.
«Η Θεσσαλονίκη έχασε την Qatar Airways, με την απευθείας σύνδεση από Ντόχα, που είχε ξεκινήσει το 2018 και σταμάτησε πριν την πανδημία. Από την άλλη όμως, η ισπανική Volotea, εκτός από τους κλασικούς προορισμούς που εξυπηρετεί από Θεσσαλονίκη, προσέθεσε φέτος και το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Ζάκυνθος, η Air Serbia εκτέλεσε το δρομολόγιο Κράλιεβο και τη Θεσσαλονίκη (εκτός από το Θεσσαλονίκη – Βελιγράδι), ενώ σε ό,τι αφορά την Ryanair, σύμφωνα με το σύστημα κρατήσεων, εξυπηρετήθηκαν 30 προορισμοί εξωτερικού» προσθέτει.
Το 2021 όμως έδωσε και περαιτέρω επιλογές για το αεροδρόμιο «Μακεδονία» αφού, σύμφωνα με την ανάλυση του κ.Ζοπουνίδη, μέσω του αεροδρομίου της Θεσσαλονίκης η Luxair πέταξε για Λουξεμβούργο, η Lufthansa έδωσε νέο τακτικό δρομολόγιο από το Μόναχο, η εταιρία Ryanair νέα διεθνή δρομολόγια από Βερολίνο, Βιέννη, Βενετία και Βεέτσε (Ντίσελντορφ), η S7 Airlines ξεκίνησε ήδη από τις 24/3 απευθείας πτήσεις από τη Μόσχα, η Jet2.com έδωσε επιλογή νέου δρομολογίου από το Μπρίστολ με την πολωνική LOT «…να διατηρεί τους καλοκαιρινούς μήνες δυνατή τη συνδεσιμότητα μεταξύ Ελλάδας και Πολωνίας».
«Το 2022 είναι κοντά και παρά τις εξελίξεις στο επίπεδο της πανδημίας, ο κλάδος δείχνει πως πια “πετάει” με προσεκτικές κινήσεις μεν, μεγαλύτερη αισιοδοξία δε και η Θεσσαλονίκη είναι και μπορεί να είναι σε πολλά νέα πλάνα των εταιριών» καταλήγει ο Έλληνας ειδικός στην πολιτική αεροπορία.