Ενημέρωση με ένα κλικ

Ο χειμώνας και οι παγίδες για τον κινητήρα του αυτοκινήτου σας

Τι πρέπει να προσέχετε για να προστατέψετε το όχημά σας από τις χαμηλές θερμοκρασίες και να αποφύγετε βλάβες.

Οι χαμηλές θερμοκρασίες του χειμώνα δοκιμάζουν σκληρά τον κινητήρα και τα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου. Πολλοί οδηγοί, χωρίς να το αντιληφθούν, προκαλούν ζημιές στις πρώτες πρωινές ώρες ή το βράδυ, όταν οι θερμοκρασίες είναι χαμηλές, υιοθετώντας την παλαιότερη συνήθεια να αφήνουν τον κινητήρα να «ζεσταθεί» στο ρελαντί πριν ξεκινήσουν.

Κατά τη διάρκεια του χειμώνα, οι καιρικές συνθήκες είναι ιδιαίτερα εχθρικές για τα μηχανικά μέρη ενός κινητήρα. Η υγρασία και η παγωνιά επιδεινώνουν την κατάσταση, ενώ συχνά δυσκολεύουν και την εκκίνηση του κινητήρα. Ο κινητήρας χρειάζεται λίγα δευτερόλεπτα μετά την εκκίνηση για να λιπανθεί σωστά. Το λιπαντικό, λόγω των χαμηλών θερμοκρασιών, γίνεται παχύρρευστο και απαιτεί περισσότερο χρόνο για να φτάσει σε όλα τα μηχανικά μέρη. Ως αποτέλεσμα, οι υψηλές στροφές με κρύο λάδι αυξάνουν σημαντικά τη φθορά. Γι’ αυτό, είναι απαραίτητο να αφήνουμε τον κινητήρα να λειτουργεί ήρεμα σε χαμηλές στροφές για τα πρώτα λεπτά της εκκίνησής του.

Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να ξεκινάμε απότομα, πόσο μάλλον σπινιάροντας. Εκτός από τον κινητήρα, χρειάζονται χρόνο και τη σωστή θερμοκρασία για να λειτουργήσουν σωστά τα ελαστικά, ο συμπλέκτης και τα συστήματα μετάδοσης. Αν βιάζεστε, είναι προτιμότερο να οδηγήσετε τα πρώτα χιλιόμετρα με χαμηλές στροφές.

Σύμφωνα με τους μηχανικούς, ο ισχυρισμός ότι ο κινητήρας ζεσταίνεται σωστά στο ρελαντί είναι μύθος. Αντίθετα, η παρατεταμένη λειτουργία στο ρελαντί αυξάνει την κατανάλωση καυσίμου, ρυπαίνει χωρίς να υπάρχει κίνηση και καθυστερεί την αύξηση της θερμοκρασίας του κινητήρα. Ακόμη και μετά από 2-3 χιλιόμετρα οδήγησης, ο κινητήρας μπορεί να παραμένει κρύος, ιδίως στους πετρελαιοκινητήρες. Ο χρυσός κανόνας είναι ο οδηγός να αποφεύγει την έντονη επιτάχυνση μέχρι ο κινητήρας να φτάσει στην ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας.

Επιπλέον, στα σύγχρονα αυτοκίνητα, η παρατεταμένη λειτουργία στο ρελαντί όχι μόνο δεν είναι απαραίτητη, αλλά μπορεί να προκαλέσει ζημιά μακροπρόθεσμα. Όσο περισσότερο παραμένει ο κινητήρας στο ρελαντί, τόσο αυξάνεται η μηχανική καταπόνηση σε κρίσιμα εξαρτήματα, ενώ ταυτόχρονα αυξάνονται οι εκπομπές ρύπων και η κατανάλωση καυσίμου.

Στοιχεία όπως τα θερμαινόμενα καθίσματα, το καλοριφέρ, οι προβολείς και το ραδιόφωνο αντλούν ενέργεια από την μπαταρία. Δεδομένου ότι η μπαταρία καταπονείται ιδιαίτερα τον χειμώνα, είναι σημαντικό να της δώσουμε χρόνο και να ενεργοποιήσουμε τα ηλεκτρικά συστήματα σταδιακά. Η θέρμανση της καμπίνας, πριν καν ζεσταθεί ο κινητήρας, δεν είναι εφικτή, καθώς τα περισσότερα αυτοκίνητα χρησιμοποιούν τη θερμότητα του κινητήρα για αυτόν τον σκοπό. Όταν ο κινητήρας είναι κρύος, ο αέρας που παράγεται είναι κρύος. Η χρήση του κλιματιστικού σε αυτή την περίπτωση απαιτεί περισσότερο χρόνο για να αποδώσει και επιβαρύνει σημαντικά την μπαταρία.

Σφυρίγματα και μεταλλικοί ήχοι μπορεί να υποδηλώνουν πρόβλημα με τους ιμάντες ή τη χρήση λαδιού ακατάλληλου ιξώδους για χαμηλές θερμοκρασίες. Ο χειμώνας δεν συγχωρεί λάθη. Η προσοχή είναι απαραίτητη για τη διατήρηση του κινητήρα σε καλή κατάσταση, την αύξηση της διάρκειας ζωής του, τη μείωση των βλαβών και την εξοικονόμηση καυσίμου.

Τέλος, η σωστή συντήρηση του αυτοκινήτου είναι ζωτικής σημασίας. Τον χειμώνα, ένα καλά συντηρημένο όχημα είναι απαραίτητο. Πάντα πρέπει να δίνουμε στα κινούμενα μέρη τον χρόνο να λειτουργήσουν ομαλά στο κρύο, αποφεύγοντας τις ακρότητες που μπορεί να οδηγήσουν σε μηχανική ζημιά στον κινητήρα.
Πηγή ΑΠΕ

Get real time updates directly on you device, subscribe now.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com