Ενημέρωση με ένα κλικ

Ελλάδα στο Δικαστήριο της ΕΕ για τον εκσυγχρονισμό της εναέριας κυκλοφορίας

Η Κομισιόν παραπέμπει τη χώρα για μη συμμόρφωση με κανονισμούς πλοήγησης βάσει επιδόσεων στα αεροδρόμια.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προχωρά σε παραπομπή της Ελλάδας στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς η χώρα δεν έχει λάβει τα απαραίτητα μέτρα για την κατάρτιση και δημοσίευση διαδικασιών πλοήγησης βάσει επιδόσεων (Performance Based Navigation – PBN) στα ελληνικά αεροδρόμια, όπως ορίζει ο σχετικός ευρωπαϊκός κανονισμός.

Η εφαρμογή του κανονισμού PBN αποτελεί θεμελιώδη λίθο της σύγχρονης διαχείρισης της εναέριας κυκλοφορίας, προσφέροντας ουσιαστικά οφέλη στην ασφάλεια των πτήσεων, στην χωρητικότητα του εναέριου χώρου, στο περιβάλλον και στην οικονομική αποδοτικότητα. Η χρήση προηγμένων τεχνολογιών παρέχει στους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας και στους χειριστές βελτιωμένα εργαλεία. Αυτό αναμένεται να αυξήσει τη χωρητικότητα στον ελληνικό εναέριο χώρο και στα ελληνικά αεροδρόμια, με αποτέλεσμα λιγότερες καθυστερήσεις και ενίσχυση της ασφάλειας, ιδιαίτερα σε συνθήκες μειωμένης ορατότητας.

Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η Ελλάδα δεν έχει δημοσιεύσει τις απαιτούμενες διαδικασίες προσέγγισης PBN σε 44 άκρα διαδρόμων, οι οποίες έπρεπε να είχαν δημοσιευτεί έως τον Δεκέμβριο του 2020. Επιπλέον, οι απαντήσεις των ελληνικών αρχών στην προειδοποιητική επιστολή της Επιτροπής (Απρίλιος 2024) και στην αιτιολογημένη γνώμη (Δεκέμβριος 2024) δεν παρείχαν επαρκή αποδεικτικά στοιχεία για την εφαρμογή των διαδικασιών προσέγγισης PBN στους ελληνικούς αερολιμένες, ούτε για την εφαρμογή των διορθωτικών μέτρων που θα έπρεπε να είχαν υιοθετηθεί.

«Παρόλο που η Επιτροπή αναγνωρίζει τις προσπάθειες των ελληνικών αρχών για τη λήψη των απαραίτητων μέτρων, στο παρόν στάδιο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κρίνει ότι η πρόοδος ήταν ανεπαρκής και, ως εκ τούτου, παραπέμπει την Ελλάδα στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης», αναφέρεται στην ανακοίνωση.

Ο κανονισμός PBN στοχεύει στη βελτιστοποίηση των διαδρομών υπηρεσίας εναέριας κυκλοφορίας και των διαδικασιών προσέγγισης, με σκοπό την ενίσχυση της ασφάλειας, της χωρητικότητας και της αποδοτικότητας. Η εφαρμογή των διαδικασιών προσέγγισης PBN επιτρέπει στους χειριστές να προσγειώνονται με κατακόρυφη καθοδήγηση, βελτιώνοντας περαιτέρω την ασφάλεια και την προσβασιμότητα των αερολιμένων, ιδίως σε συνθήκες χαμηλής ορατότητας.

Πηγές από τις Βρυξέλλες διευκρίνισαν ότι οι πτήσεις στην Ελλάδα παραμένουν ασφαλείς και εκτελούνται βάσει των κοινών κανόνων της ΕΕ για την ασφάλεια της αεροπορίας, υπό την εποπτεία της Ελληνικής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) και με την υποστήριξη του Οργανισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την Ασφάλεια της Αεροπορίας (EASA). Ωστόσο, υπάρχει προβληματισμός διότι η Ελλάδα δεν έχει ακόμη εγκαταστήσει πλήρως τα προηγμένα ραντάρ που θα αντικαταστήσουν τα παρωχημένης τεχνολογίας, και δεν έχει εφαρμόσει όλες τις απαιτούμενες διαδικασίες πλοήγησης βάσει επιδόσεων (PBN). Η αντιμετώπιση αυτών των κενών επειγόντως θα ενίσχυε περαιτέρω την ασφάλεια.

Σχετικά με την «πρόοδο» των ελληνικών αρχών, σημειώθηκε ότι το Ελληνικό Υπουργείο Μεταφορών έχει υποβάλει στην Επιτροπή ένα σχέδιο δράσης για τη συμμόρφωση με τους κανονισμούς της ΕΕ σχετικά με τη διαχείριση της εναέριας κυκλοφορίας. Μέσω αυτού του σχεδίου, η ΥΠΑ θα ενσωματώσει σταδιακά τις νέες τεχνολογίες και θα δημοσιεύσει τις απαιτούμενες διαδικασίες. Η ΥΠΑ υποβάλλει τακτικά εκθέσεις προόδου, επιτρέποντας στην Επιτροπή να παρακολουθεί την εφαρμογή του σχεδίου και να αξιολογεί τους κινδύνους και τα διορθωτικά μέτρα για τυχόν καθυστερήσεις. Η Επιτροπή θα συνεχίσει να παρακολουθεί στενά την κατάσταση στην Ελλάδα, σε συνεργασία με την EASA και τον EUROCONTROL.

Get real time updates directly on you device, subscribe now.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com