Κυκλοφοριακό της Αττικής: Ο Νίκος Ανδρουλάκης καταγγέλλει αναξιοπιστία και αδράνεια της κυβέρνησης
Ο αρχηγός του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής άσκησε δριμεία κριτική στην κυβέρνηση για την διαχείριση του κυκλοφοριακού προβλήματος της Αττικής, προτείνοντας παράλληλα ένα νέο, ολιστικό σχέδιο.
Ο Νίκος Ανδρουλάκης, πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, άσκησε σφοδρή κριτική στον πρωθυπουργό και την κυβέρνηση για την αναξιοπιστία, την αδράνεια και την προχειρότητα που επιδεικνύουν στις απαιτούμενες παρεμβάσεις για το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αττικής. Κατά την παρέμβασή του στη Βουλή, στο πλαίσιο σχετικής επερώτησης του κόμματός του, ο κ. Ανδρουλάκης τόνισε πως η αναξιοπιστία του πρωθυπουργού είναι «παροιμιώδης», υπενθυμίζοντας παλαιότερες εξαγγελίες για «νέα πολιτική αστικής βιώσιμης κινητικότητας» που παραμένουν κενό γράμμα.
«Πέρασαν, όμως, κυρίες και κύριοι, δύο ολόκληρα χρόνια, χωρίς σχεδιασμό και χωρίς παρεμβάσεις», ανέφερε ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης, καταθέτοντας στα πρακτικά την Έκθεση Κινδύνου για τον σχεδιαζόμενο κόμβο του Σκαραμαγκά. Κατηγόρησε το Υπουργείο Υποδομών για προχειρότητα και καθυστερήσεις στις απαλλοτριώσεις, οι οποίες συνεπάγονται «αποζημιώσεις, αποζημιώσεις και ξανά αποζημιώσεις», φτάνοντας στο παράδειγμα του ΒΟΑΚ, όπου δόθηκαν 124,5 εκατομμύρια για αποζημιώσεις σε ένα μικρό τμήμα.
Ο κ. Ανδρουλάκης επισήμανε ότι το ΠΑΣΟΚ, μετά από διάλογο με την επιστημονική κοινότητα, την κοινωνία των πολιτών και την αυτοδιοίκηση, κατέθεσε ένα ολιστικό σχέδιο για το κυκλοφοριακό, με επίκεντρο τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων του Λεκανοπεδίου. Σχολιάζοντας την κυβερνητική πολιτική, κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι επί έξι χρόνια σπατάλησε ευκαιρίες, όπως αυτή του Ταμείου Ανάκαμψης, αποτυγχάνοντας να εκκινήσει εγκαίρως την ωρίμανση κρίσιμων έργων, μελέτες, αδειοδοτήσεις και χρηματοδοτικές πηγές. Αναφέρθηκε συγκεκριμένα σε έργα που «σέρνονται», όπως η Αστική Σήραγγα Ηλιούπολης, ο οδικός άξονας Ελευσίνα-Οινόφυτα, οι παρεμβάσεις στον Κηφισό, η επέκταση της λεωφόρου Κύμης και οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού.
Ως εικόνα της αποτυχίας, ο κ. Ανδρουλάκης παρέθεσε τη δήλωση του κ. Κυρανάκη ότι «δεν χωράμε άλλοι στην Αθήνα», ερμηνεύοντάς την ως απόδοση ευθυνών στους πολίτες αντί της έλλειψης σχεδίου και υποδομών. Τόνισε ότι το 2024 χάθηκαν 500.000 δρομολόγια λεωφορείων και το Μετρό λειτουργεί στο μισό της δυναμικής του.
Παρουσιάζοντας τις προτάσεις του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής για το μεγάλο ζήτημα του Κηφισού, ο κ. Ανδρουλάκης πρότεινε την εγκατάσταση έξυπνων συστημάτων διαχείρισης της κυκλοφορίας, την εφαρμογή δυναμικών ορίων ταχύτητας και τη δημιουργία ενός μηχανισμού ταχείας απομάκρυνσης ακινητοποιημένων οχημάτων. Υπογράμμισε ότι το κυκλοφοριακό δεν λύνεται με αποσπασματικές κινήσεις, αλλά απαιτεί την άμεση ωρίμανση μεγάλων έργων υποδομών, σοβαρές μελέτες και χρηματοδότηση. Επίσης, πρότεινε την ίδρυση ενός μητροπολιτικού φορέα για την αντιμετώπιση των κυκλοφοριακών προβλημάτων, ο οποίος θα αναδιαρθρώσει το δίκτυο των λεωφορειακών γραμμών σε συνεργασία με τα μέσα σταθερής τροχιάς.
Σχετικά με την κίνηση των βαρέων οχημάτων, ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής τόνισε την ανάγκη ίδρυσης εμπορευματικών κέντρων, υποστηρίζοντας ότι οι εξαγγελίες για απαγόρευση κίνησης φορτηγών είναι «επικοινωνιακά πυροτεχνήματα» χωρίς στρατηγικό σχεδιασμό. Πρότεινε επίσης ένα νέο μοντέλο στάθμευσης με περιφερειακά πάρκινγκ και άμεση προσβασιμότητα στη δημόσια συγκοινωνία.
Τέλος, ο κ. Ανδρουλάκης πρότεινε την μεταφορά δημόσιων οργανισμών και υπουργείων εκτός Αττικής, καθώς και την παροχή κινήτρων σε επιχειρήσεις για μετακίνηση στην περιφέρεια, χαρακτηρίζοντας το σχέδιο αυτό ως «Ελλάδα για Όλους», που βάζει τον άνθρωπο στο επίκεντρο. «Ήρθε η ώρα η Ελλάδα να αποκτήσει κυβέρνηση που σχεδιάζει, που προετοιμάζει και υλοποιεί αποτελεσματικά», κατέληξε.