Ενημέρωση με ένα κλικ

Αντιδρούν οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες στην τηλεκπαίδευση λόγω καιρού

Τηλεκπαίδευση «εξπρές» και αιφνιδιασμός από το Υπουργείο Παιδείας προκαλούν την αντίδραση ΔΟΕ και ΟΛΜΕ, που κάνουν λόγο για «ψευδή εικόνα ομαλότητας» και αδιαφορία για τις δυσκολίες.

Τις έντονες αντιρρήσεις τους για την εφαρμογή της τηλεκπαίδευσης ως απάντηση στα καιρικά φαινόμενα, εκφράζουν η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας (ΔΟΕ) για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ) για τη Δευτεροβάθμια. Οι δύο μεγάλες εκπαιδευτικές ομοσπονδίες κάνουν λόγο για μια πολιτική που δημιουργεί «ψευδή εικόνα ομαλότητας», αγνοώντας τις πραγματικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τόσο οι εκπαιδευτικοί όσο και οι μαθητές.

Η ΔΟΕ, σε ανακοίνωσή της, υπενθυμίζει ότι έχει επανειλημμένα εκφράσει τη θέση της για την τηλεκπαίδευση, τονίζοντας ότι κατά την περίοδο της πανδημίας και των κλειστών σχολείων, αξιοποιήθηκε ως μέσο διατήρησης της επαφής με τη σχολική ζωή. Ωστόσο, καταγγέλλει ότι η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων (Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.) δεν έχει δημιουργήσει τις απαραίτητες προϋποθέσεις για ισότιμη συμμετοχή όλων των μαθητών στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Αντίθετα, η ΔΟΕ κατηγορεί το Υπουργείο ότι χρησιμοποιεί την τηλεκπαίδευση για «καθαρά επικοινωνιακούς λόγους», με αιφνιδιαστικές οδηγίες μέσω email αργά το απόγευμα, ώστε τα σχολεία να «λειτουργήσουν» την επόμενη μέρα με τηλεκπαίδευση, παρά τις προειδοποιήσεις για κακοκαιρία.

Σύμφωνα με τη ΔΟΕ, δεν λαμβάνονται υπόψη κρίσιμα ζητήματα όπως:
* Η προβληματική σύνδεση στο διαδίκτυο σε ορισμένες περιοχές, που καθιστά αδύνατη τη μετάδοση του μαθήματος.
* Η έλλειψη δυνατότητας των εκπαιδευτικών να πραγματοποιήσουν τηλεκπαίδευση με ίδια μέσα ή να έχουν πρόσβαση στις σχολικές τους μονάδες, ειδικά όταν η Πολιτική Προστασία συστήνει αποφυγή μετακινήσεων.
* Οι δυσκολίες για τους εκπαιδευτικούς γονείς που καλούνται να φροντίσουν ταυτόχρονα τα πολύ μικρής ηλικίας παιδιά τους.
* Η αδυναμία προετοιμασίας του εκπαιδευτικού υλικού και του σχεδίου μαθήματος για εξ αποστάσεως διδασκαλία μέσα σε μία νύχτα.
* Το γεγονός ότι η τηλεκπαίδευση δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία, όπως άλλωστε αποδείχθηκε και την περίοδο της πανδημίας.

Η ΔΟΕ καλεί την πολιτική ηγεσία να αποσύρει νομοθετικές διατάξεις που γενικεύουν την τηλεκπαίδευση εκτός πανδημίας και τις εντολές για υποχρεωτική τηλεκπαίδευση σε σχολεία που κλείνουν λόγω καιρού. Τέλος, τονίζει ότι η έλλειψη ή η αδυναμία χρήσης τεχνολογικών προσωπικών μέσων δεν πρέπει να οδηγεί σε καμία μορφή «κυρώσεων» για τους εκπαιδευτικούς.

Παρόμοια κριτική ασκεί και η ΟΛΜΕ, η οποία σε ανακοίνωσή της χαρακτηρίζει την τακτική του Υπουργείου να ενημερώνει την προηγούμενη μέρα για τηλεκπαίδευση «γελοιότητα». Η Ομοσπονδία υπογραμμίζει ότι η προετοιμασία εκπαιδευτικού υλικού για εξ αποστάσεως διδασκαλία μέσα σε μία νύχτα είναι αδύνατη, πόσο μάλλον όταν οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί και οι οικογένειές τους έχουν πληγεί από τα καιρικά φαινόμενα (κατεστραμμένα σπίτια, διακοπές ρεύματος, προβλήματα σύνδεσης στο Internet).

Η ΟΛΜΕ επισημαίνει επιπλέον ότι οι εκπαιδευτικοί δεν υποχρεούνται να εργάζονται από το σπίτι τους, καθώς αυτό δεν αποτελεί χώρο εργασίας, ούτε να παρέχουν τηλεκπαίδευση εφόσον το σχολείο είναι κλειστό ή να χρησιμοποιούν προσωπικά μέσα για εργασία από απόσταση. Τονίζεται δε, ότι η ασφάλεια των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των οικογενειών τους αποτελεί προτεραιότητα, ειδικά σε συνθήκες που καθιστούν επικίνδυνη τη μετάβαση στις σχολικές μονάδες.

Get real time updates directly on you device, subscribe now.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com