Ενημέρωση με ένα κλικ

Νέο πλαίσιο για την οδική ασφάλεια: Κάμερες, ψηφιακές διαδικασίες και προστασία προσωπικών δεδομένων

Ψηφίστηκε από τη Βουλή το νομοσχέδιο για τον εκσυγχρονισμό της καταγραφής και είσπραξης τροχονομικών παραβάσεων, με στόχο τη μείωση ατυχημάτων και την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας.

Η Ολομέλεια της Βουλής υπερψήφισε το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, με τίτλο «Ψηφιακή ενίσχυση της οδικής ασφάλειας και λοιπές διατάξεις». Το νέο νομοθετικό πλαίσιο αποσκοπεί στον εκσυγχρονισμό της διαδικασίας καταγραφής, βεβαίωσης και είσπραξης των τροχονομικών παραβάσεων, υιοθετώντας αξιόπιστες και διαφανείς ψηφιακές μεθόδους. Μέσω ενός εξελιγμένου πληροφοριακού συστήματος και της εγκατάστασης καμερών σε σημεία υψηλού κινδύνου, επιδιώκεται η συνολική ενίσχυση της οδικής ασφάλειας, η προώθηση πιο υπεύθυνης οδηγικής συμπεριφοράς και, κατά συνέπεια, η μείωση των παραβάσεων και των τροχαίων ατυχημάτων.

Ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, κατά την τοποθέτησή του, υπογράμμισε τη σοβαρότητα του ζητήματος της οδικής ασφάλειας και το πραγματικό ανθρώπινο κόστος, υπενθυμίζοντας ότι καθημερινά χάνονται σχεδόν δύο ζωές στους δρόμους. Παρότι η κατάσταση έχει βελτιωθεί φέτος χάρη στα μέτρα που έχουν ληφθεί και τους νέους οδικούς άξονες, επισήμανε ότι η προσπάθεια δεν πρέπει να σταματήσει εφόσον χάνεται έστω και ένας άνθρωπος.

Ο Υπουργός εξήγησε ότι η εγκατάσταση καμερών σε σημεία όπου έχουν σημειωθεί ή είναι πιθανό να σημειωθούν ατυχήματα, καθώς και η δημιουργία του «Ενιαίου Ηλεκτρονικού Συστήματος Καταγραφής και Διαχείρισης Παραβάσεων», δεν αποτελούν απλώς τεχνολογικό εκσυγχρονισμό, αλλά μια ουσιαστική παρέμβαση για την προστασία της ανθρώπινης ζωής. Ανέφερε ότι αιτίες όπως η χρήση κινητού τηλεφώνου, η παραβίαση προτεραιότητας, η υπερβολική ταχύτητα, η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και η μη χρήση κράνους, καθιστούν επιτακτική την ανάγκη λήψης τεχνικών μέτρων. «Η κοινωνία θέλει ασφάλεια από κάμερες που θα είναι εκεί έξω και θα λειτουργούν», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Ειδική αναφορά έγινε στα ζητήματα προστασίας προσωπικών δεδομένων, με τον Υπουργό να τονίζει τη συμβατότητα του νέου πλαισίου με το ευρωπαϊκό και εθνικό δίκαιο. Διευκρίνισε ότι η τελική ευθύνη για τη βεβαίωση της παράβασης ανήκει πάντα σε άνθρωπο, ενώ η τεχνολογία λειτουργεί υποστηρικτικά. Όλες οι τεχνικές προδιαγραφές των καμερών θα υποβληθούν στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα για την πλήρη συμμόρφωση με τη νομοθεσία.

Ο Δημήτρης Παπαστεργίου περιέγραψε τις σημαντικές βελτιώσεις σε σχέση με το παλαιό σύστημα, το οποίο βασιζόταν σε ξεπερασμένο εξοπλισμό και κατακερματισμένες διαδικασίες, οδηγώντας σε καθυστερήσεις έως και δέκα ετών για την είσπραξη των προστίμων. Με το νέο σύστημα, η ειδοποίηση για παράβαση γίνεται άμεσα και ψηφιακά, η διαδικασία ένστασης απλοποιείται και η πληρωμή της κλήσης πραγματοποιείται ηλεκτρονικά. «Δεν είναι ένα εισπρακτικό μέτρο. Οι κάμερες θα είναι εμφανείς, εμφανέστατες. Το θέμα είναι να αντιληφθούν οι πολίτες ότι οι κάμερες είναι εκεί και δουλεύουν, προκειμένου να μην περάσουν με κόκκινο ή να οδηγούν μιλώντας στο κινητό», ανέφερε.

Επιπλέον, ο Υπουργός επεσήμανε ότι τα έσοδα των δήμων παραμένουν «απολύτως ακέραια και πλέον θα εισπράττονται πραγματικά», βελτιώνοντας την εισπραξιμότητα που σήμερα είναι κάτω από 10% κατά τον πρώτο χρόνο.

Δόθηκε έμφαση στη διαφάνεια και τη λογοδοσία, με το νέο πληροφοριακό σύστημα να διαθέτει ανοικτά, ανωνυμοποιημένα δεδομένα. Αυτό θα επιτρέψει σε φορείς, ερευνητές και την Τοπική Αυτοδιοίκηση να έχουν πρόσβαση σε κρίσιμη πληροφόρηση για τον σχεδιασμό πολιτικών οδικής ασφάλειας, καθώς «είναι κρίσιμο να γνωρίζουμε πού γίνονται οι παραβάσεις και υπό ποιες συνθήκες, ώστε να μπορούμε όλοι να δράσουμε αποτελεσματικά».

Ο Δημήτρης Παπαστεργίου χαρακτήρισε τη μεταρρύθμιση αυτή ως απάντηση σε μια ουσιαστική κοινωνική ανάγκη: τη μείωση των συγκρούσεων, τη διάσωση ζωών και την αποφυγή απωλειών στην άσφαλτο. Τόνισε τη στενή συνεργασία με τα Υπουργεία Υποδομών και Μεταφορών και Προστασίας του Πολίτη για τη δημιουργία ενός «ολοκληρωμένου και απολύτως λειτουργικού εργαλείου» που θα αλλάξει την οδηγική συμπεριφορά και θα μειώσει τα τροχαία ατυχήματα.

Σχετικά με την εναρμόνιση των ορίων εκπομπής ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας με τα ευρωπαϊκά πρότυπα, ο Υπουργός τόνισε την ανάγκη τεκμηριωμένης επιστημονικής συζήτησης. Επισήμανε ότι οι κεραίες κινητής τηλεφωνίας εκπέμπουν πολλαπλάσια χαμηλότερη ακτινοβολία σε σύγκριση με τα κινητά τηλέφωνα, ειδικά όταν το σήμα δεν είναι ισχυρό. Κατέληξε αναφέροντας ότι η δεκαετιών τεχνοφοβία δεν ανταποκρίνεται στα επιστημονικά πορίσματα, και η εναρμόνιση με τον ευρωπαϊκό κανονισμό είναι απαραίτητη για την ποιότητα των επικοινωνιών και την κάλυψη των αυξανόμενων αναγκών συνδεσιμότητας.

Get real time updates directly on you device, subscribe now.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com