Ενημέρωση με ένα κλικ

Νέα Εποχή για τα Θρησκευτικά: Εισάγεται το Μάθημα Ηθικής από το 2026

Το νέο πρόγραμμα σπουδών, που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, θα καλύπτει από το Δημοτικό έως το Λύκειο, εστιάζοντας στις ηθικές διαστάσεις της καθημερινότητας.

Από το σχολικό έτος 2026-2027, οι μαθητές που απαλλάσσονται από το μάθημα των Θρησκευτικών θα παρακολουθούν ένα νέο, υποχρεωτικό μάθημα Ηθικής. Το ανανεωμένο πρόγραμμα σπουδών, που έχει ήδη επικυρωθεί με τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, θα εφαρμοστεί σε όλες τις τάξεις, από το μέσο του Δημοτικού έως και την τρίτη τάξη του Λυκείου, καλύπτοντας έτσι ολόκληρη την υποχρεωτική εκπαίδευση.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), Σπύρο Δουκάκη, η Ηθική θα ενταχθεί στη σχολική εκπαίδευση ως ξεχωριστό γνωστικό αντικείμενο. Η διδασκαλία του θα συνδυάζεται αρμονικά με εργαστήρια δεξιοτήτων, δράσεις ενεργού πολίτη, κοινωνική και πολιτική αγωγή, καθώς και μαθήματα ιστορίας. Η προσέγγιση δεν θα περιορίζεται στην παρουσίαση φιλοσόφων, αλλά θα επικεντρώνεται στην κατανόηση και την αντιμετώπιση των ηθικών διλημμάτων που προκύπτουν στην καθημερινή ζωή.
Ο κ. Δουκάκης αναφέρθηκε επίσης σε ευρύτερα ζητήματα της εκπαιδευτικής πολιτικής, συμπεριλαμβανομένων των αποτελεσμάτων της έκθεσης PISA. Η Ελλάδα, σύμφωνα με την έκθεση, εμφανίζει χαμηλές επιδόσεις σε βασικούς δείκτες: 47% αποτυχία στα μαθηματικά, 30% στην ανάγνωση και 28% στις φυσικές επιστήμες. Παρόλα αυτά, η χώρα διακρίνεται για τη σχεδόν μηδενική σχολική διαρροή, ένα μοναδικό στοιχείο εντός της Ευρώπης.
Ο πρόεδρος του ΙΕΠ απέδωσε τα εκπαιδευτικά προβλήματα κυρίως σε απαρχαιωμένα προγράμματα σπουδών και σε έλλειψη σύγχρονων εκπαιδευτικών υλικών. Για την αντιμετώπιση αυτών των προκλήσεων, υλοποιούνται δράσεις όπως η έκδοση νέων σχολικών βιβλίων και λογοτεχνικών έργων, η ανάπτυξη ειδικών πλατφορμών με τύπου PISA ασκήσεις, η δημιουργία τραπεζών θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας στην Α’ Λυκείου, η εισαγωγή διαδραστικών συστημάτων μάθησης στις τάξεις και η εντατική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στα νέα προγράμματα.
Παρά τις προσπάθειες μεταρρύθμισης, επισημάνθηκαν και επόμενα προβλήματα, όπως η ορθογραφία στο Δημοτικό και η ελλιπής προετοιμασία των μαθητών για τις πανεπιστημιακές σπουδές. Το ΙΕΠ και το Υπουργείο Παιδείας δίνουν έμφαση στη διαφοροποίηση της διδασκαλίας και την ενίσχυση των δεξιοτήτων των μαθητών.
Τέλος, με αφορμή περιστατικά όπως αυτό της καθηγήτριας που κατήγγειλε τον 6χρονο μαθητή, τονίστηκε η σταδιακή βελτίωση των αξιολογήσεων των εκπαιδευτικών. Παρότι η εφαρμογή τους στην πράξη συχνά συναντά αντιδράσεις, οι διοικητικές διαδικασίες για εκπαιδευτικούς που αρνούνται την αξιολόγηση ή δεν ακολουθούν τα προβλεπόμενα μέτρα συνεχίζονται.

Get real time updates directly on you device, subscribe now.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com