Ενημέρωση με ένα κλικ

Συζήτηση στη Βουλή για ασφάλεια σιδηροδρομικών δρομολογίων: Τηλεδιοίκηση ή ανθρώπινο λάθος;

Αντιπαράθεση μεταξύ κυβέρνησης και αντιπολίτευσης για περιστατικό με προαστιακό συρμό, με επίκεντρο την αξιοπιστία του συστήματος τηλεδιοίκησης.

Στη Βουλή των Ελλήνων, ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Κυρανάκης, απάντησε σε επίκαιρη ερώτηση της βουλευτού του ΠΑΣΟΚ, Ευαγγελίας Λιακούλη, σχετικά με ένα περιστατικό που αφορούσε τον προαστιακό σιδηρόδρομο Θεσσαλονίκης-Λάρισας. Το επεισόδιο, κατά το οποίο ένας συρμός φέρεται να κινήθηκε σε λάθος γραμμή, πυροδότησε αντιπαράθεση για την ασφάλεια και την τεχνολογική υποδομή του σιδηροδρομικού δικτύου.

Ο κ. Κυρανάκης υποστήριξε ότι, με την ύπαρξη αυτόματου συστήματος τηλεδιοίκησης, όπως αυτό που λειτουργεί στην περιοχή πέριξ του σταθμού της Σίνδου, η χάραξη της πορείας των τρένων είναι αλάνθαστη. «Όταν χαράσσεται μια πορεία τρένου με αυτόματο σύστημα τηλεδιοίκησης, δεν μπορεί αυτή η γραμμή να είναι λάθος, με την έννοια ότι δεν μπορεί αυτή να καταληφθεί από άλλο τρένο», δήλωσε, τονίζοντας ότι οποιαδήποτε γραμμή επιλεγεί από τον σταθμάρχη ή τον χειριστή κυκλοφορίας, ανήκει αποκλειστικά στο συγκεκριμένο τρένο, καθιστώντας αδύνατη την είσοδο άλλης αμαξοστοιχίας. Σημείωσε ότι η σύμβαση 717 έχει ολοκληρωθεί και η χάραξη των πορειών γίνεται με αυτόματο σύστημα.

Από την πλευρά της, η κ. Λιακούλη εξέφρασε την ανησυχία της, αναφέροντας ότι το τρένο κινήθηκε για σημαντική απόσταση σε λάθος γραμμή, αποδίδοντας το περιστατικό σε «ένα λάθος με το κλειδί». Επέκρινε την κυβέρνηση για την προσπάθεια δικαιολόγησης του συμβάντος, καθώς, όπως ανέφερε, υπήρξε σύγχυση μεταξύ ΟΣΕ και Hellenic Train ως προς την έκταση του προβλήματος. «Παρά το γεγονός ότι υπήρξε νομοσχέδιο τον Ιούλιο 2025, για τον εκσυγχρονισμό των τρένων, την ασφάλεια του σιδηροδρόμου και για όλα αυτά τα μεγαλεπήβολα σχέδια που ακούσαμε, δυστυχώς είχαμε ένα τέτοιο περιστατικό», είπε η κ. Λιακούλη, τονίζοντας ότι τέτοια περιστατικά είναι επικίνδυνα και εξόχως ανησυχητικά για την εμπιστοσύνη του κοινού στα μέσα μεταφοράς.

Ο κ. Κυρανάκης, αντιπαραθέτοντας την άποψη της αντιπολίτευσης, επανέλαβε ότι το σύστημα τηλεδιοίκησης λειτουργεί κανονικά και ότι ο χειρισμός που έγινε στα όρια του σταθμού είναι συνηθισμένος σε ευρωπαϊκούς σιδηροδρόμους. Εξήγησε ότι ο συρμός έπρεπε να αφήσει τους επιβάτες στην αποβάθρα και, λόγω της θέσης των κλειδιών, να κάνει οπισθοπορεία για να εισέλθει στη σωστή γραμμή. Η σύγχυση, κατά τον ίδιο, προκλήθηκε από την έλλειψη ενημέρωσης των επιβατών από το προσωπικό της Hellenic Train.

Η κ. Λιακούλη, εκφράζοντας την αδυναμία της να κατανοήσει πλήρως την τεχνική ορολογία, ζήτησε σαφέστερες εξηγήσεις, ρωτώντας ευθέως αν το τρένο μπήκε σε λάθος γραμμή. «Μας ακούει ο κόσμος. Να είστε πιο κατανοητός, όταν μας μιλάτε. Μπήκε ή δεν μπήκε το τρένο σε λάθος γραμμή; Απλό είναι το ερώτημα. Δώσατε ένα βίντεο, το οποίο παρακολούθησα επανειλημμένα, που έδειχνε ότι το τρένο μπήκε σε λάθος γραμμή», ανέφερε.

Ο αναπληρωτής υπουργός, απαντώντας σε αυτή την τοποθέτηση, διευκρίνισε τη δομή των γραμμών στη Σίνδο και την ανάγκη αλλαγής γραμμής για τα προαστιακά δρομολόγια. Τόνισε ξανά ότι με σύστημα τηλεδιοίκησης, η γραμμή κλειδώνει και είναι αδύνατο να εισέλθει άλλο τρένο. «Αν εσείς λέτε, και πρέπει να το απαντήσετε, ότι με χάραξη τρένου, με αυτόματο σύστημα τηλεδιοίκησης, πάλι υπάρχει περιθώριο λάθους, θέλω, σας παρακαλώ, να το απαντήσετε», προκάλεσε.

Σε άλλη παρέμβαση, ο κ. Κυρανάκης αναφέρθηκε σε ζητήματα διαγωνιστικών διαδικασιών για το συγκοινωνιακό έργο στην περιφέρεια. Απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Γιώργου Καραμέρου, διευκρίνισε ότι η κυβέρνηση προχωρά σε διαγωνισμούς αντί για απευθείας αναθέσεις, τηρώντας ευρωπαϊκούς κανονισμούς. Επεσήμανε ότι η παροχή συγκοινωνιακού έργου σε ιδιώτες, όπως τα ΚΤΕΛ, υφίσταται εδώ και δεκαετίες, αλλά πλέον η διαδικασία γίνεται μέσω διαφανών διαγωνισμών. Διευκρίνισε επίσης ότι η διάθεση ηλεκτρικών λεωφορείων αφορά αστικές μεταφορές σε είκοσι πόλεις, μετά την ολοκλήρωση των διαγωνισμών και τη σύμβαση με τους αναδόχους.

Ο κ. Καραμέρος έθεσε το ερώτημα της σύνδεσης της εναρμόνισης με τους στόχους βιώσιμης κινητικότητας, αναφερόμενος στον εικοσιπενταετή κύκλο ζωής των οχημάτων. Ο κ. Κυρανάκης απάντησε ότι το εθνικό δίκαιο ορίζει ως ανώτατο όριο τα είκοσι επτά έτη, ενώ η κυβέρνηση έχει μειώσει το όριο στα είκοσι πέντε, δίνοντας επιπλέον βαθμολογία σε νεότερης γενιάς λεωφορεία.

Get real time updates directly on you device, subscribe now.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com