Ενημέρωση με ένα κλικ

Οδικός Άξονας Ιωάννινα-Κακαβιά: Η Ήπειρος συνδέεται με τα Δυτικά Βαλκάνια

Ξεκινά η αντίστροφη μέτρηση για την κατασκευή του νέου αυτοκινητόδρομου, προϋπολογισμού 380 εκατ. ευρώ, που θα αλλάξει την εικόνα της περιοχής.

Η αντίστροφη μέτρηση για την υλοποίηση ενός εμβληματικού έργου υποδομής στην Ήπειρο έχει ήδη ξεκινήσει. Ο νέος οδικός άξονας «Ιωάννινα – Κακαβιά», συνολικού μήκους 70 χιλιομέτρων, είναι έτοιμος να δώσει νέα πνοή στην περιοχή, συνδέοντας στρατηγικά την Ιόνια Οδό με την Εγνατία Οδό και, κατ’ επέκταση, τη Δυτική Ελλάδα με τα Δυτικά Βαλκάνια.

Μετά από ενδελεχείς προεργασίες, που περιέλαβαν την επίλυση σύνθετων ζητημάτων όπως οι εγκρίσεις μελετών, η διασφάλιση ποιότητας και οι αποζημιώσεις, ο μηχανισμός του Ομίλου ΑΒΑΞ, αναδόχου του έργου, βρίσκεται σε πλήρη ετοιμότητα για την εκκίνηση των εργασιών. Ο άξονας αυτός, που αποτελεί τμήμα του Δυτικού Οδικού Άξονα, θα επεκτείνει την Ιόνια Οδό από τα Ιωάννινα προς τα ελληνοαλβανικά σύνορα, διασχίζοντας τον νομό Ιωαννίνων.

Οι αναμενόμενες βελτιώσεις στις κυκλοφοριακές συνθήκες εντός της πόλης των Ιωαννίνων είναι σημαντικές, καθώς ο νέος δρόμος θα αποσυμφορήσει την Περιφερειακή Οδό από τους υπερτοπικούς φόρτους. Παράλληλα, η σύνδεση με τη Βιομηχανική Περιοχή θα διευκολύνει τη ροή της βαριάς κυκλοφορίας προς το αυτοκινητιστικό δίκτυο.

Το έργο θα υλοποιηθεί σε δύο βασικά τμήματα:
* **Γιάννενα – Καλπάκι:** Ένα νέο τμήμα 46,4 χιλιομέτρων, με έξι σύγχρονους ανισόπεδους κόμβους (Κοσμηράς, Ασβεστοχωρίου, Γραμμενοχωρίων, Πασαένας, Ζίτσας και Καρυών).
* **Καλπάκι – Κακαβιά:** Ένα τμήμα 23,1 χιλιομέτρων, που περιλαμβάνει την αναβάθμιση της υφιστάμενης οδού μέχρι τον μεθοριακό σταθμό της Κακαβιάς.

Η δημιουργία αυτού του άξονα αναμένεται να προσφέρει στην περιοχή της Κόνιτσας άμεση πρόσβαση στην Ιόνια Οδό, επεκτείνοντας τις συνδέσεις προς Φλώρινα και Καστοριά. Τα οφέλη δεν σταματούν εδώ. Ο νέος δρόμος θα εξυπηρετήσει αποτελεσματικότερα το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων, καθώς και τον κύριο όγκο της κυκλοφορίας μεταξύ Ελλάδας και Αλβανίας, διευκολύνοντας τις μετακινήσεις προς τις παραλιακές περιοχές της Αλβανίας και τα Τίρανα, αλλά και την σύνδεση με τη Δυτική Πελοπόννησο μέσω της Ιόνιας Οδού.

Παρά το έντονο ορεινό ανάγλυφο της περιοχής, που συνιστά τεχνική πρόκληση για τους μηχανικούς της ΑΒΑΞ, ο οδικός άξονας «Ιωάννινα – Κακαβιά» εντάσσεται στο κεντρικό Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών, ενισχύοντας τη θέση του ως ο δυτικότερος κάθετος άξονας της Εγνατίας Οδού.

Με προϋπολογισμό περίπου 380 εκατομμυρίων ευρώ, το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί σε περίπου 4,5 χρόνια. Θα διαθέτει δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, πλάτους 3,50μ. και 3,75μ. αντίστοιχα, και μία λωρίδα έκτακτης ανάγκης πλάτους 2,30μ., με σχεδιασμένη ταχύτητα τα 100 χιλιόμετρα την ώρα.

Get real time updates directly on you device, subscribe now.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com