Δραματική μείωση κερδών σε ναυτιλιακές λόγω κορωνοϊού
Η έξαρση του κορωνοϊού, επηρεάζει τον χώρο της κρουαζιέρας
Παρά την αρχική ψυχραιμία που επέδειξε η ναυτιλιακή βιομηχανία και πιο συγκεκριμένα ο τομέας των κρουαζιέρων, όσον αφορά την έξαρση του κορωνοϊού, πλέον τα οικονομικά στοιχεία αρχίζουν να τρομάζουν τους ιθύνοντες των εταιριών.
Οι ζημιές υπολογίζεται ότι σύμφωνα με τη σημερινή εικόνα θα ξεπεράσουν τα 12 δισεκατομμύρια δολάρια με ανοδική τάση αφού πολλά κρουαζιερόπλοια είναι μεγάλα με ημερήσιο λειτουργικό κόστος 300.000 δολαρια.
Η παρούσα κατάσταση προβληματίζει τις Ευρωπαϊκές ναυτιλιακές εταιρίες με τα δρομολόγια τους, να ξεκινούν τον Απρίλιο, την ίδια στιγμή που μεγάλος ναυτιλιακός όμιλος φέρεται να έχει δέσει πάνω από 10 πλοία του.
Το πλήγμα που θα δεχτεί η ελληνική οικονομία, αναμένεται να το επωμιστούν κυρίως οι τοπικές οικονομίες θα δεχθούν πλήγμα. Παρά τις διαβεβαιώσεις των εταιριών περί μέτρων ασφαλείας το επιβατικό κοινό παραμ΄νει επιφυλακτικό.
Παρά την αρχική αισιοδοξία των ναυτιλιακών εταιριών για τόνωση της Μεσογείου, η παγκοσμιοποίηση του κορωνοϊού τις ανάγκασε να προχωρήσουν σε ανασχεδιασμούς.
Πολλά κρουαζιερόπλοια χρησιμοποιούν την Γαλλία ως βάση, καθώς η Ιταλία αποτελεί εστία κρουσμάτων. Κάποιες από τις εταιρίες ενδέχεται να χρησιμοποιήσουν την Ελλάδα ως ορμητήριο τους, ξεκινώντας από δω τις κρουαζιέρες.
Ήδη η Norwegian Cruise Line, με το πλοίο «Norwegian Spirit» θα χρησιμοποιήσει τον Πειραιά ως homeport για πρώτη φορά, με τα δρομολόγια να ξεκινούν στις 19 Απριλίου και να ολοκληρώνονται στις 15 Νοεμβρίου, ενώ, συνολικά θα πραγματοποιηθούν 31 κρουαζιέρες.
«Η μείωση των κρατήσεων θα συνεχίσει να επιδεινώνεται έως ότου τα περιστατικά Covid-19 περιοριστούν (…) είναι αφελές να πιστεύουν ότι δεν έχουν πρόβλημα», επισημαίνουν αναλυτές
«Όλα θα εξαρτηθούν από το χρονικό διάστημα και την εξάπλωση του ιού. Όσον αφορά τα προγραμματισμένα πλοία για την τουριστική περίοδο, οι εταιρείες έχουν αναφέρει αριθμό ακυρώσεων επιβατών διαφόρων εθνικοτήτων, αλλά μεγάλο αριθμό Κινέζων επιβατών» επισημαίνει ο Θεόδωρος Κόντες, πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας:
«Οι διάφοροι επίσημοι φορείς κρατών αλλά και οι φορείς της κρουαζιέρας έχουν δώσει πλήρως οδηγίες πρόληψης και προστασίας προς τις εταιρείες για να προωθήσουν προς τα πλοία ούτως ώστε να ομαλοποιηθεί η κατάσταση και πλήρως ισορροπήσουν τα πράγματα χωρίς κρούσματα ελπίζοντας ότι σύντομα θα επανέλθουμε στην κανονικότητα και ανάπτυξη του κάδου περαιτέρω»
«Πρέπει βέβαια να σημειωθεί ότι στα κρουαζιερόπλοια εφαρμόζονται σχολαστικές τακτικές για την υγιεινή και ασφάλεια σε όλους τους χώρους και ιδιαίτερα στην ενδιαίτηση, καθαρισμούς αλλά και εφαρμογή κανόνων για ασφαλή χρήση των κολυμβητικών δεξαμενών, Jacuzzi, αλλά και στον έλεγχο ποιότητας του νερού.
Θεωρούμε λοιπόν ότι για τους λόγους αυτούς οι διάφορες επιδημίες δεν δημιουργούνται στο πλοίο αλλά μεταφέρονται από επιβάτες ή προμήθειες.
Ας ελπίσουμε ότι σύντομα θα ομαλοποιηθούν τα πράγματα και θα σταθεροποιηθεί και αναπτυχθεί περαιτέρω η τουριστική μας βιομηχανία με τον θαλάσσιο τουρισμό να συνεχίσει την ανοδική πορεία περαιτέρω».