Ενημέρωση με ένα κλικ

Η Ελλάδα πρωτοπορεί στην αγορά μεταχειρισμένων, αλλάζοντας την εικόνα του καταναλωτισμού

Νέα ευρωπαϊκή έρευνα αποκαλύπτει την ισχυρή παρουσία της χώρας στην κυκλική οικονομία, με τους Έλληνες να υιοθετούν μαζικά τα second hand προϊόντα για οικονομικούς και περιβαλλοντικούς λόγους.

Η Ευρώπη επαναπροσδιορίζει την έννοια του “καινούργιου” καθώς όλο και περισσότεροι καταναλωτές στρέφονται στα μεταχειρισμένα. Μέσα σε αυτό το αναδυόμενο τοπίο της κυκλικής κατανάλωσης, η Ελλάδα αναδεικνύεται ως πρωτοπόρος, καταλαμβάνοντας την 6η θέση παγκοσμίως. Σύμφωνα με πανευρωπαϊκή έρευνα της Solid Havas, ένας στους δύο Έλληνες αγόρασε προϊόντα second hand τον τελευταίο χρόνο, ξεπερνώντας χώρες όπως η Γερμανία και το Βέλγιο.

Αυτή η στροφή δεν είναι απλώς ένα παροδικό φαινόμενο, αλλά αποκτά στρατηγική σημασία για το μέλλον του λιανεμπορίου στη μετά-COVID εποχή. Η επιλογή μεταχειρισμένων προϊόντων πλέον παρουσιάζεται ως συνειδητή οικονομική απόφαση και όχι ως απλή τάση. Η Ελλάδα, μάλιστα, ξεχωρίζει για τη βαθιά ριζωμένη πρακτική της ανταλλαγής και του δανεισμού προϊόντων. Το 34% των Ελλήνων έχει ανταλλάξει αγαθά, ποσοστό σχεδόν διπλάσιο από τον διεθνή μέσο όρο, ενώ μόλις το 26% δηλώνει ότι δεν συμμετέχει καθόλου σε πρακτικές κυκλικής κατανάλωσης.

Ο κυρίαρχος λόγος πίσω από την επιλογή μεταχειρισμένων στην Ελλάδα είναι το κόστος, με το 50% των καταναλωτών να επικαλείται οικονομικά κίνητρα. Παράλληλα, σημαντικό ρόλο παίζουν η δυνατότητα απόκτησης μοναδικών ή premium προϊόντων, καθώς και η περιβαλλοντική ευαισθησία, η οποία είναι εντονότερη στις νεότερες ηλικιακές ομάδες.

Στις κατηγορίες που πρωταγωνιστούν, τα ηλεκτρονικά είδη βρίσκονται στην κορυφή των μεταχειρισμένων αγορών στην Ελλάδα, με ποσοστό 32%. Στον κλάδο των αυτοκινήτων, η χώρα βρίσκεται στις πρώτες θέσεις παγκοσμίως, με 35% των καταναλωτών να επιλέγουν μεταχειρισμένα οχήματα. Ρούχα, βιβλία και video games ακολουθούν, με ελαφρώς χαμηλότερη διείσδυση σε σχέση με τον παγκόσμιο μέσο όρο.

Για τον Έλληνα καταναλωτή, η αγορά μεταχειρισμένων είναι πλέον μια ψηφιακή εμπειρία. Το 71% ενημερώνεται μέσω online διαφημίσεων και το 58% μέσω social media, αφήνοντας πίσω παραδοσιακά μέσα. Το 88% πραγματοποιεί αγορές μέσω εξειδικευμένων εφαρμογών και marketplaces. Η τιμή παραμένει ο βασικός παράγοντας απόφασης για το 72% των Ελλήνων, ενώ η κατάσταση, η ποιότητα και οι εγγυήσεις ενισχύουν το αίσθημα ασφάλειας.

Αντίθετα με την επικρατούσα αντίληψη, η πιο ενεργή ηλικιακή ομάδα στην αγορά μεταχειρισμένων στην Ελλάδα είναι οι 56-65 ετών, με κύρια κίνητρα τα οικονομικά. Παρόλα αυτά, παρατηρείται σταθερή άνοδος και στους Gen Z και Millennials, κυρίως μέσω ψηφιακών καναλιών. Η προσεκτική αξιολόγηση προηγείται της αγοράς για 8 στους 10 καταναλωτές, με τις αξιολογήσεις πλατφορμών, τις ποιοτικές φωτογραφίες και τις σαφείς πολιτικές επιστροφών να παίζουν καθοριστικό ρόλο.

Η πλειονότητα των καταναλωτών (83%) επιθυμεί να βλέπει μεταχειρισμένα προϊόντα δίπλα στα καινούργια στα καταστήματα, ζητώντας πιο οργανωμένη και επαγγελματική εμπειρία. Η αγορά μεταχειρισμένων στην Ελλάδα παύει να λειτουργεί ως λύση ανάγκης και μετατρέπεται σε μόνιμο πυλώνα της καταναλωτικής συμπεριφοράς, ανοίγοντας νέο πεδίο ευκαιριών για brands, retailers και startups.

Get real time updates directly on you device, subscribe now.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com