Ξενοδοχεία: Ανάλυση της τουριστικής σεζόν και οι προκλήσεις του κλάδου
Ο πρόεδρος της ΠΟΞ, Γιάννης Χατζής, παρουσίασε την πορεία της φετινής χρονιάς, τις επενδύσεις, το κόστος λειτουργίας και τις επιπτώσεις της βραχυχρόνιας μίσθωσης.
Στη συνέντευξή του στο “Direct” με τον Γιώργο Ευγενίδη, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων, Γιάννης Χατζής, σκιαγράφησε μια ολοκληρωμένη εικόνα για την πορεία της φετινής τουριστικής σεζόν. Ειδικότερα, αναφέρθηκε στις επενδύσεις, το αυξημένο κόστος λειτουργίας των ξενοδοχείων, τα προβλήματα που προκύπτουν από τη βραχυχρόνια μίσθωση, καθώς και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος ενόψει του χειμώνα.
Ο κ. Χατζής εξέφρασε την αισιοδοξία του, τονίζοντας ότι το 2025 αναμένεται να αφήσει θετικό αποτύπωμα τόσο στις αφίξεις όσο και στα έσοδα. Ωστόσο, επισήμανε μια σημαντική μετατόπιση της τουριστικής περιόδου προς τα τέλη του έτους, με αξιοσημείωτες επιδόσεις τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο. Σύμφωνα με τον ίδιο, η αξία των διακοπών για τον ταξιδιώτη τον Οκτώβριο συχνά υπερτερεί, καθώς οι τιμές είναι πιο προσιτές, ενώ παράλληλα παρατηρήθηκε αύξηση της μέσης τουριστικής δαπάνης, παρότι υπήρξε μείωση τζίρου στον τομέα της εστίασης.
Αναφορικά με τις ταξιδιωτικές συνήθειες των Ελλήνων, ο κ. Χατζής επεσήμανε μια σημαντική απόκλιση σε σύγκριση με τους υπόλοιπους Ευρωπαίους. Ενώ το 35% των Ελλήνων επιλέγει να ταξιδεύει τον Αύγουστο, το αντίστοιχο ποσοστό για τους Ευρωπαίους δεν υπερβαίνει το 12%. Αυτή η διαφορά δημιουργεί έντονες πιέσεις σε συγκεκριμένες χρονικές περιόδους. Επιπλέον, τόνισε ότι οι υφιστάμενες υποδομές δεν έχουν καταφέρει να συμβαδίσουν με τον ρυθμό ανάπτυξης της τουριστικής κίνησης, γεγονός που οδηγεί σε προβλήματα, ιδίως κατά τις ώρες αιχμής. «Δεν υπάρχει υπερτουρισμός, υπάρχουν όμως περιπτώσεις έντονου συνωστισμού», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Σχετικά με την πορεία των τιμών στα ξενοδοχεία, υπογράμμισε ότι η παρατηρούμενη αύξηση είναι απόρροια του υψηλού κόστους λειτουργίας και των σημαντικών επενδύσεων που έχουν αναδιαμορφώσει την εικόνα του ελληνικού ξενοδοχειακού προϊόντος τα τελευταία χρόνια. Διευκρίνισε ότι οι υψηλές τιμές εντοπίζονται σε συγκεκριμένες περιόδους και ότι οι ταξιδιώτες, εάν “ψάξουν”, μπορούν να βρουν ευκαιρίες.
Όσον αφορά στο ανθρώπινο δυναμικό, ο κ. Χατζής τόνισε ότι η εύρεση προσωπικού έχει γίνει ιδιαίτερα δύσκολη μετά την πανδημία, καθιστώντας ανέφικτη την εύρεση εργαζομένων με τον κατώτατο μισθό. Ως εκ τούτου, ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις στρέφονται στη στρατολόγηση εργαζομένων από χώρες με μεγαλύτερη προσαρμοστικότητα του εργατικού δυναμικού.