Ενημέρωση με ένα κλικ

Πρόθεση για αγορές την εορταστική περίοδο 2025: αύξηση, αλλά με την τιμή στο επίκεντρο

Οι Έλληνες καταναλωτές σχεδιάζουν οριακά αυξημένες δαπάνες, με την τιμή να παραμένει το κύριο κριτήριο, ενώ η τάση για εορτασμό στο σπίτι ενισχύεται.

Μια οριακή αύξηση σε σχέση με πέρυσι αναμένεται στις αγορές των Ελλήνων καταναλωτών κατά την εορταστική περίοδο του 2025, με την τιμή να διατηρείται ως το κυρίαρχο κριτήριο. Αυτά προκύπτουν από την αρχική ανάλυση της έρευνας “EY Future Consumer Index Ελλάδα 2025”, η οποία διεξήχθη από την ΕΥ Ελλάδος σε συνεργασία με την MRB και την Choose Communications και θα παρουσιαστεί πλήρως τον Δεκέμβριο.

Σύμφωνα με τα πρώτα ευρήματα, το ποσοστό εκείνων που σκοπεύουν να δαπανήσουν περισσότερα για τις αγορές τους αυξήθηκε από 4% πέρσι σε 13%, φτάνοντας το 26% στην ηλικιακή ομάδα 18-29 ετών. Παρόλα αυτά, η πλειοψηφία των ερωτηθέντων, ήτοι 59%, αναμένεται να ξοδέψει περίπου τα ίδια χρήματα με την προηγούμενη χρονιά κατά τη διάρκεια των εορτών των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς. Το ποσοστό εκείνων που προτίθενται να μειώσουν τις δαπάνες τους είναι 24% (από 36% πέρσι), ενώ μόνο 3% (από 6%) δήλωσαν ότι δεν θα πραγματοποιήσουν καθόλου αγορές.

Όσον αφορά στις κατηγορίες προϊόντων, το 61% των καταναλωτών σχεδιάζει να αγοράσει τρόφιμα και ποτά, με τα άτομα μεγαλύτερης ηλικίας να προτιμούν τα είδη αυτά. Ακολουθούν τα ρούχα και τα αξεσουάρ, με 58% προτίμησης, ιδιαίτερα από τις νεότερες ηλικίες. Λιγότερη έμφαση δίνεται στις εμπειρίες (όπως φαγητό έξω, συναυλίες), με 35%, και στα προϊόντα προσωπικής φροντίδας και ομορφιάς, με 32%. Αξιοσημείωτο είναι ότι μόλις το 28% προτίθεται να αγοράσει είδη τεχνολογίας και ηλεκτρονικές συσκευές, σε αντίθεση με την περίοδο Black Friday και Cyber Monday, όπου η κατηγορία αυτή είχε προτίμηση 68%.

Στο μικροσκόπιο βρίσκονται οι τιμές, καθώς εννέα στους δέκα καταναλωτές (90%, μειωμένο από 95% πέρσι) δηλώνουν ότι η τιμή αποτελεί το βασικό κριτήριο για τις αγορές τους την εορταστική περίοδο. Η ποιότητα του προϊόντος έπεται, με 64% να την θεωρούν σημαντική. Παρατηρείται μείωση στο ποσοστό όσων αναζητούν προϊόντα σε προσφορά (44% από 55% πέρσι), αν και οι γυναίκες και οι μεγαλύτερες ηλικίες εξακολουθούν να δείχνουν ενδιαφέρον για εκπτωτικές ευκαιρίες. Αντιθέτως, το κριτήριο του brand κερδίζει έδαφος, με 25% (έναντι 17% πέρσι) να το θεωρούν σημαντικό, γεγονός που υποδηλώνει την ανάγκη των καταναλωτών να βασίζονται στις μάρκες προτίμησης και λιγότερο στην αναζήτηση ευκαιριών.

Η εορταστική περίοδος αναμένεται να βρει τους Έλληνες στο σπίτι, καθώς ένας στους δύο καταναλωτές (53%) σκοπεύει να περάσει τις γιορτές με οικογένεια ή φίλους, μια τάση που είναι πιο έντονη στις μεγαλύτερες ηλικίες. Το 41% θα αγοράσει δώρα, ενώ η τάση για αποφυγή σπατάλης παραμένει, με 32% να δηλώνουν ότι θα προσπαθήσουν να μη σπαταλήσουν φαγητό ή να μη μαγειρέψουν περισσότερο από όσο χρειάζεται.

Ο Θάνος Μαύρος, Εταίρος της EY Ελλάδος και Επικεφαλής Τομέα Λιανεμπορίου της EY στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, σχολίασε: “Σε ένα περιβάλλον επίμονου πληθωρισμού, οι καταναλωτές φαίνεται πως θα κινηθούν οριακά πιο ζωηρά στις εορταστικές τους αγορές, σε σχέση με πέρυσι. Η τιμή παραμένει βασικό κριτήριο, ενώ σχεδιάζουν να ξοδέψουν κυρίως σε είδη πρώτης ανάγκης, αποφεύγοντας υπερβολικές δαπάνες. Ωστόσο, όπως και για την περίοδο του Black Friday και Cyber Monday, η γενική εικόνα είναι βελτιωμένη σε σχέση με πέρσι, καθώς μειώνεται αισθητά το ποσοστό όσων σχεδιάζουν να περιορίσουν τις αγορές τους. Τα ευρήματα αυτά μας επιτρέπουν να είμαστε συγκρατημένα αισιόδοξοι για την κίνηση του λιανεμπορίου κατά τη φετινή εορταστική περίοδο.”

Get real time updates directly on you device, subscribe now.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com