ΕΛΤΑ: Νέα εποχή μετασχηματισμού με εστίαση στην τοπική κοινωνία
Στρατηγική συμφωνία Υπερταμείου και διοίκησης ΕΛΤΑ για αναδιάρθρωση, διαβούλευση και άμεση υλοποίηση του πλάνου μετασχηματισμού.
Στην επιτάχυνση του μετασχηματισμού των Ελληνικών Ταχυδρομείων, με έμφαση στη διαβούλευση με τις τοπικές κοινωνίες, εστιάστηκε η συνάντηση του Διευθύνοντος Συμβούλου του Υπερταμείου, Γιάννη Παπαχρήστου, με τη διοίκηση των ΕΛΤΑ. Στόχος της συνάντησης ήταν η άμεση έναρξη επισκέψεων και συζητήσεων σε όλες τις περιοχές που επηρεάζονται από το πλάνο αναδιάρθρωσης, ώστε να εντοπιστούν βέλτιστες λύσεις στις υφιστάμενες προκλήσεις.
Παράλληλα, δόθηκε έμφαση στην ανάγκη ενημέρωσης των πολιτών για τον σύγχρονο τρόπο λειτουργίας των ΕΛΤΑ και τις παρεχόμενες υπηρεσίες, καθώς και στην επιτάχυνση των διαδικασιών του στρατηγικού σχεδίου μετασχηματισμού. Ο κ. Παπαχρήστου αναγνώρισε την ανάγκη για καλύτερη προετοιμασία και ενημέρωση των τοπικών κοινωνιών, δεσμευόμενος για εκτενή διαβούλευση με θεσμικούς φορείς σε εθνικό και τοπικό επίπεδο.
Τα ΕΛΤΑ έχουν ήδη διανύσει σημαντική πορεία μετασχηματισμού, με θετικά αποτελέσματα. Συγκεκριμένα, επιτεύχθηκε η συνένωση με την ΕΛΤΑ Courier, δημιουργώντας έναν ισχυρό δεύτερο πόλο στον κλάδο. Υλοποιούνται επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες και ψηφιακές υπηρεσίες, ενώ οι ταχυδρόμοι είναι πλέον εξοπλισμένοι με φορητά τερματικά για την άμεση εξυπηρέτηση των πολιτών κατ’ οίκον.
Η εταιρεία εισέρχεται σε νέα εποχή με την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας της, αναμένοντας σημαντικά οφέλη. Η μεταστέγαση γραφείων εξοικονομεί 55.000 ευρώ ετησίως, ενώ το κτήριο της Καισαριανής, με σημαντική εμπορική αξία, απελευθερώνεται. Έχει ολοκληρωθεί η αποτίμηση της συνολικής ακίνητης περιουσίας και οργανώνεται ολιστικό πλάνο αξιοποίησης.
Επεκτείνονται οι υπηρεσίες των ΕΛΤΑ με εξειδικευμένες τραπεζικές υπηρεσίες και προϊόντα, σε συνεργασία με την ALPHA BANK, ενώ έχει ανακτηθεί το ενδιαφέρον μεγάλων εταιρικών πελατών. Διευρύνθηκε το ωράριο εξυπηρέτησης σε 11 πόλεις, δημιουργήθηκε η εφαρμογή elta fastpost για ραντεβού και τοποθετήθηκαν έξυπνες θυρίδες postbox σε όλη την Ελλάδα. Ενισχύεται ο στόλος οχημάτων για βελτίωση του δικτύου διανομής.
Στο παρελθόν, τα ΕΛΤΑ κατάργησαν ζημιογόνες λειτουργίες, προχώρησαν σε εθελούσια έξοδο, ανασχεδίασαν το μοντέλο διανομής και ενσωμάτωσαν ρομποτική τεχνολογία, βελτιώνοντας τα οικονομικά τους δεδομένα. Ωστόσο, ο ανταγωνισμός στην αγορά παραμένει υψηλός.
Η ταχυδρομική αγορά είναι απελευθερωμένη εδώ και δεκαετίες, η αλληλογραφία μειώνεται διαρκώς, και ο ανταγωνισμός στις ταχυμεταφορές αυξάνεται. Οι απαιτήσεις των πολιτών για ταχύτητα και ακρίβεια αυξάνονται, ενώ η εξυπηρέτηση μεταφέρεται από τα φυσικά καταστήματα στην κατ’ οίκον παράδοση.
Ήδη, το 92% των συντάξεων επιδίδεται στο σπίτι και το 90% της αλληλογραφίας παραδίδεται κατ’ οίκον. Το επόμενο τρίμηνο, θα αξιοποιηθεί αποτελεσματικά για την αντιμετώπιση των προκλήσεων και τη διασφάλιση της βιωσιμότητας του οργανισμού, με εγγύηση ότι καμία περιοχή δεν θα μείνει χωρίς ταχυδρομική κάλυψη. Η συμβολή του απελθόντος CEO, Γρηγόρη Σκλήκα, στην επιτάχυνση του μετασχηματισμού και η παραίτησή του για λόγους ευθιξίας, διευκόλυναν τη συνέχιση του σχεδίου. Το Υπερταμείο θα διασφαλίσει την απρόσκοπτη υλοποίηση του πλάνου, δίνοντας έμφαση στη στήριξη και τον σεβασμό προς τις ανάγκες των τοπικών κοινωνιών.