Ενημέρωση με ένα κλικ

Στο «μάτι» των φορο-ελέγχων οι influencers – Στη πρώτη γραμμή των ερευνών το TikTok

Οι έρευνες έχουν ήδη αποκαλύψει περιπτώσεις influencers που, ενώ διαφημίζουν προϊόντα και υπηρεσίες μέσω των προφίλ τους, δεν έχουν καν ανοίξει βιβλία στην εφορία.

Στο… μάτι των «ράμπο» της φορολογικής αρχής έχει μπει για τα καλά το TikTok, με τους influencers που κατακλύζουν τη διεθνή πλατφόρμα με βίντεο και φωτογραφίες να βρίσκονται στο επίκεντρο των φορο-ερευνών. Κι αυτό, διότι από τις έρευνες προκύπτει ότι δεν είναι λίγοι εκείνοι, που ενώ στην εφορία εμφανίζονται σχεδόν άποροι διαβιούν πολυτελή ζωή.

Ταξιδεύουν σε εξωτικούς προορισμούς, διαθέτουν χλιδάτα αυτοκίνητα, ανοίγουν σαμπάνιες σε μεγάλα νυχτερινά κέντρα και γευματίζουν σε πανάκριβα εστιατόρια. Τη δε περίοδο των Χριστουγέννων οι πολυτέλειες ορισμένων αυξάνονται, γεγονός που ενεργοποιεί τον “κόκκινο συναγερμό” της ΑΑΔΕ.

Οι φορολογικές αρχές έχουν εστιάσει τις έρευνες τους στο TikTok, καθώς η διεθνής πλατφόρμα φαίνεται να συγκεντρώνει τη μερίδα του λέοντος σε ο,τι αφορά τη διαφημιστική πίτα στα σόσιαλ μίντια. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα έσοδα της πλατφόρμας έχουν εκτοξευθεί από 1,14 δις το 2020 σε σχεδόν 18,5 δις το 2024. Όλα αυτά έχουν στρέψει το ενδιαφέρον των influencers στο συγκεκριμένο κοινωνικό δίκτυο, χωρίς αυτό να σημαίνει, φυσικά, ότι έχουν σταματήσει οι εξαντλητικές έρευνες και στα υπόλοιπα social media (Instagram, Facebook).

Influencer: Ιρλανδικό πανεπιστήμιο προσφέρει πτυχίο για το επάγγελμα της  εποχής

Οι ελεγκτές της ΑΑΔΕ, έχοντας στη φαρέτρα τους τις νέες τεχνολογίες, «σαρώνουν» όλα τα σόσιαλ μίντια, ακολουθώντας στην πράξη τα «χνάρια» των ινφλουένσερ. Η πολυτελής ζωή τους και το «φλεξάρισμα» τροφοδοτεί τις φορολογικές υπηρεσίες, δίνοντας στους «ράμπο» πρωτογενές υλικό για περαιτέρω έρευνα. Μάλιστα, οι ελεγκτές, αξιοποιώντας το AI και έναν καλά σχεδιασμένο ειδικό αλγόριθμο, μπορούν εδώ και αρκετό καιρό να αντλήσουν από τα προφίλ των διασήμων περιεχόμενο που έχει δημοσιευθεί χρόνια νωρίτερα.

Αυτό σημαίνει, πρακτικά, ότι μπορούν να συνθέσουν το πολυετές φορολογικό παζλ του κάθε ινφλουένσερ, να προβούν στις απαραίτητες διασταυρώσεις και εν συνεχεία να διαπιστώσουν αν υπάρχει πλούτος που δεν έχει δηλωθεί στην εφορία.

Οι έρευνες έχουν ήδη αποκαλύψει περιπτώσεις influencers που, ενώ διαφημίζουν προϊόντα και υπηρεσίες μέσω των προφίλ τους, αποκομίζοντας σημαντικά έσοδα, δεν έχουν καν ανοίξει βιβλία στην εφορία. Η προσοχή των ελεγκτών επικεντρώνεται σε όσους που εμφανίζουν ιδιαιτέρως χαμηλά δηλωμένα εισοδήματα, αλλά μέσα από τις αναρτήσεις και τα stories τους προβάλλουν έναν πολυτελή τρόπο ζωής που δε δικαιολογείται. Σε αυτές τις περιπτώσεις, οι ελεγκτές προσπαθούν να διασταυρώσουν αν οι δαπάνες αυτές καλύπτονται από μη δηλωμένα έσοδα.

Πως θα γίνω ινφλουενσερ; τα βήματα της απόλυτης επιτυχίας

Εν τω μεταξύ ο τιμοκατάλογος των υπηρεσιών, σύμφωνα με ανθρώπους της αγοράς ποικίλει και διαμορφώνεται ανάλογα με τη δυναμική που έχει ο κάθε ινφλουένσερ αλλά και με βάση των αριθμών των ακολούθων του. Οι πέντε κατηγορίες ινφλουένσερ αλλά και οι “ταρίφες” που φιγουράρουν σε κάποιους καταλόγους είναι οι εξής:

  • Nano Influencers (1.000-10.000 ακόλουθοι): Κέρδη από 20 έως 100 ευρώ ανά ανάρτηση.
  • Micro Influencers (10.000-50.000 ακόλουθοι): Κέρδη από 30 έως 200 ευρώ ανά ανάρτηση.
  • Mid-Tier Influencers (50.000-500.000 ακόλουθοι): Κέρδη από 80 έως 650 ευρώ ανά ανάρτηση.
  • Macro Influencers (500.000-1.000.000 ακόλουθοι): Κέρδη από 150 έως 1.500 ευρώ ανά ανάρτηση.
  • Mega Influencers (πάνω από 1.000.000 ακόλουθοι): Κέρδη άνω των 1.500 ευρώ ανά ανάρτηση.

Πάντως, έμπειρα στελέχη της φορολογικής αρχής επισημαίνουν στο Flash.gr ότι αρκετοί ινφλουένσερς βρίσκουν διάφορα τεχνάσματα προκειμένου να ξεφύγουν από τα φορολογικά δίχτυα. Για παράδειγμα, δεν είναι λίγοι εκείνοι που επιλέγουν να κάνουν προωθήσεις εμπορικού περιεχομένου μόνο μέσα από stories, ούτως ώστε το περιεχόμενο να εξαφανίζεται σε 24ώρες, ενώ άλλοι εμφανίζουν μια σειρά παρουσιάσεων ως ανταποδοτικές διαφημίσεις.

Το τελευταίο κόλπο εντοπίζεται αρκετά συχνά σε τουριστικά καταλύματα και εστιατόρια, όπου οι ινφλουένσερ επικαλούνται ότι η δωρεάν προβολή των επιχειρήσεων εξοφλήθηκε με ένα δωρεάν γεύμα ή ακόμη και με τσάμπα διαμονή. Πολλοί ωστόσο λαμβάνουν και «μαύρα» χρήματα κάτω από το τραπέζι, τα οποία φυσικά δεν δηλώνονται στην εφορία.

Διαβάστε ΕΔΩ περισσότερες ειδήσεις

Get real time updates directly on you device, subscribe now.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com