Μέσω SMS η είσοδος στο Taxisnet – Πότε θα εφαρμοστούν οι αλλαγές ασφαλείας
Νέος τρόπος για την είσοδο στο Taxisnet πρόκειται να εφαρμοστεί κατά τους πρώτους μήνες του 2022 με σκοπό την ασφαλέστερη περιήγηση στα προσωπικά οικονομικά δεδομένα του κάθε πολίτη.
Πρόκειται για την εφαρμογή και στο Taxisnetτου μοντέλου που εφαρμόζουν οι τράπεζες για την πρόσβαση των πελατών τους στο e-banking.
Όπως επισημαίνεται στην απόφαση που δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ, εκτός από τα γνωστά βήματα που υπάρχουν μέχρι σήμερα, δηλαδή να πληκτρολογούμε το όνομα χρήστη (user name) και τον κωδικό πρόσβασης (password), σύντομα θα απαιτείται και η πληκτρολόγηση ενός έξτρα κωδικού που θα μας έρχεται με γραπτό μήνυμα SMS στο κινητό μας τηλέφωνο, τον αριθμό του οποίου βέβαια θα πρέπει να έχουμε καταχωρήσει στην ΑΑΔΕ.
Η αλλαγή αυτή στο Taxisnet, αναμένεται να γίνει μέσα στους πρώτους μήνες του 2022 και αποτελεί τμήμα της απόφασης για την εγγραφή νέων χρηστών και την επανεγγραφή χρηστών στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Taxisnet.
Πάντως αυτό το επίπεδο διασφάλισης εφαρμόζεται μερικώς ήδη, καθώς για την εγγραφή στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες των νέων χρηστών του TAXISnet απαιτείται η υποβολή σχετικής ηλεκτρονικής αίτησης στο δικτυακό τόπο της ΑΑΔΕ.
Για την ολοκλήρωση της εγγραφής είναι απαραίτητη η απόδοση κλειδαρίθμου, ο οποίος δύναται να χορηγείται είτε με αυτοπρόσωπη παρουσία του φορολογούμενου στη Δ.Ο.Υ είτε, σε περίπτωση φυσικών προσώπων, και εξ αποστάσεως, μέσω κινητού τηλεφώνου και e-mail.
Σε περίπτωση επιλογής από τον φορολογούμενο της εξ αποστάσεως απόδοσης κλειδαρίθμου, ο φορολογούμενος οφείλει να συμπληρώσει επιπλέον στην αίτηση, τον πάροχο κινητής τηλεφωνίας που εξυπηρετεί τον αριθμό κινητού τηλεφώνου που έχει δηλώσει στην αίτησή του, καθώς και τον αριθμό λογαριασμού ΙΒΑΝ που διαθέτει στον πάροχο υπηρεσιών πληρωμής, με τον οποίο συνεργάζεται.
Για την επιτυχή ολοκλήρωση της διαδικασίας απόδοσης κλειδαρίθμου εξ αποστάσεως, όπου προβλέπεται και εφόσον επιλεγεί από τον φορολογούμενο, απαιτείται η επαλήθευση, μέσω διαδικτυακής υπηρεσίας ελέγχου, των στοιχείων της αίτησης με τα στοιχεία που διαθέτει, αντίστοιχα, ο πάροχος υπηρεσιών πληρωμών ή/και ο πάροχος κινητής τηλεφωνίας που έχει δηλώσει ο φορολογούμενος στην αίτηση του. Αν δεν επιβεβαιωθούν τα στοιχεία, ως ανωτέρω, ο φορολογούμενος δεν δύναται να παραλάβει τον κλειδάριθμο εξ αποστάσεως, αλλά μπορεί να διεκπεραιώσει την παραλαβή του κλειδαρίθμου αυτοπροσώπως στη Δ.Ο.Υ.