Μέσα Μαζικής Μεταφοράς ακόμα και στις… απεργίες
Με συγκεκριμένα κριτήρια θα πραγματοποιούνται απεργίες στα ΜΜΜ, μιας και τα συνδικάτα που θέλουν να κηρύξουν απεργία ή στάση εργασίας, θα πρέπει να προηγηθεί δημόσιος διάλογος μέσω ΟΜΕΔ.
Εάν υπάρξει πλειοψηφία, τότε στη συνέχεια θα προκηρυχθεί απεργία, η οποία δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί πριν περάσουν τέσσερις πλήρεις ημέρες από τη γνωστοποίηση των αιτημάτων και των λόγων που τα θεμελιώνουν, με έγγραφο που κοινοποιείται με δικαστικό επιμελητή στον εργοδότη ή τους εργοδότες, στο Υπουργείο το οποίο ασκεί τη σχετική εποπτεία και στο Υπουργείο Εργασίας.
Ακόμη η συνδικαλιστική οργάνωση θα πρέπει να ορίσει προσωπικό ασφαλείας και προσωπικό για την Ελάχιστη εγγυημένη εργασία ενώ μία απεργία που θα κριθεί παράνομη δεν μπορεί να επαναπροκηρυχθεί. Επίσης, ορίζεται ότι η απεργία δεν μπορεί να αφορά αιτήματα διάφορα από εκείνα που γνωστοποιήθηκαν.
Αναφορικά με τους κλάδους των επιχειρήσεων δημόσιου χαρακτήρα ή κοινής ωφέλειας των οποίων η λειτουργία έχει ζωτική σημασία για την εξυπηρέτηση βασικών αναγκών του κοινωνικού συνόλου διαμορφώθηκαν ως εξής:
- Παροχής υγειονομικών υπηρεσιών από νοσηλευτικά εν γένει ιδρύματα.
- Διύλισης και διανομής ύδατος. Παραγωγής και διανομής ηλεκτρικού ρεύματος ή καύσιμου αερίου.
- Παραγωγής ή διύλισης ακάθαρτου πετρελαίου.
- Μεταφοράς προσώπων και αγαθών από την ξηρά, τη θάλασσα και τον αέρα.
- Τηλεπικοινωνιών και ταχυδρομείων.
- Αποχέτευσης και απαγωγής ακάθαρτων υδάτων και λυμάτων και αποκομιδής και εναποθέσεως απορριμμάτων.
- Φορτοεκφόρτωσης και αποθήκευσης εμπορευμάτων στα λιμάνια.
- Τραπέζης της Ελλάδος, Πολιτικής Αεροπορίας και κάθε είδους υπηρεσιών ή τμημάτων υπηρεσιών που απασχολούνται με την εκκαθάριση και πληρωμή των μισθών του προσωπικού του κατά το άρθρο 14 του ν. 4270/2014 (Α΄ 143) δημόσιου τομέα.
Διαβάστε περισσότερα στο dimosio.gr