Ταγαράς: “Τρεις προτεραιότητες για τον πολεοδομικό σχεδιασμό”
Νησιά, περιοχές με επιχειρηματικό και επενδυτικό ενδιαφέρον, καθώς και περιοχές που βρίσκονται σε καθεστώς απολιγνιτοποίησης περιλαμβάνονται στις προτεραιότητες του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για τον πολεοδομικό σχεδιασμό, ανέφερε ο αρμόδιος υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νίκος Ταγαράς.
Όπως είπε, μιλώντας σε εκδήλωση του ΣΕΒ, το έργο του πολεοδομικού σχεδιασμού έχει περιληφθεί στα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και οι μελέτες που αναμένεται να έχουν προκηρυχθεί μέχρι το φθινόπωρο με την υποστήριξη του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας θα αφορούν τις συγκεκριμένες περιοχές.
Ο υφυπουργός αναφέρθηκε ακόμη στην υλοποίηση των πρόσφατων μεταρρυθμίσεων του ν.4759/2020 και στις πρωτοβουλίες που αναλαμβάνονται για την εξασφάλιση της ασφάλειας δικαίου των επενδύσεων, όπως είναι η αντιστοίχιση των χρήσεων γης με τους Κωδικούς Αριθμούς Δραστηριότητας (ΚΑΔ) και η καταγραφή των ζωνών που επιτρέπεται με βάση το ισχύον πλαίσιο χωροταξικού σχεδιασμού η εγκατάσταση των ΑΠΕ.
Ο κ. Ταγαράς, απηύθυνε ανοικτή πρόσκληση προς τους παραγωγικούς φορείς και τις επιχειρήσεις, για υποβολή προτάσεων και ζητημάτων προς επίλυση στο πλαίσιο των επερχόμενων νομοθετικών πρωτοβουλιών του ΥΠΕΝ.
Ο Γεν. Γραμματέας Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος κ. Ευθύμιος Μπακογιάννης, τόνισε ότι ο χωρικός σχεδιασμός, είναι συνεχώς εξελισσόμενος και αυτή την περίοδο εξετάζονται επιπρόσθετα πεδία παρέμβασης στη χωροταξική και πολεοδομική νομοθεσία, σε συνέχεια του ν.4759/2020, ώστε να βελτιωθεί περαιτέρω το ρυθμιστικό περιβάλλον, ενώ αναφέρθηκε και σε ένα νέο πλαίσιο που θα ρυθμίζει τη χωροθέτηση και αδειοδότηση των υπεράκτιων αιολικών εγκαταστάσεων για τις οποίες καταγράφεται μεγάλη κινητικότητα σε διεθνές επίπεδο.
Ο Πρόεδρος της Εκτελεστικής Επιτροπής του ΣΕΒ υπογράμμισε τις θετικές επιπτώσεις παρεμβάσεων που αφορούν στην κατάργηση των απαρχαιωμένων βαθμών όχλησης των μεταποιητικών δραστηριοτήτων, στην εισαγωγή του θεσμού του Επιχειρηματικού Πάρκου της Μεμονωμένης Μεγάλης Μονάδας και στα πολεοδομικά κίνητρα που αποδόθηκαν στους οργανωμένους υποδοχείς με τον πρόσφατο ν.4759/2020.