Μητσοτάκης: Για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας απαιτούνται αποτελεσματικές οριζόντιες πολιτικές
“Το ενδιαφέρον για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας θα έπρεπε να είναι αυτονόητο, γι αυτό απαιτούνται οριζόντιες και αποτελεσματικές πολιτικές¨, τόνισε ο πρωθυπουργός ξεκινώντας την παρέμβασή του στην ειδική εκδήλωση για την παρουσίαση του Εθνικού Σχεδίου Δράστης για την Οδική Ασφάλεια, στο Μουσείο Αυτοκινήτου.
Σημείωσε πως “σε μια χώρα με τόσα τροχαία δυστυχήματα απαιτούνται αποτελεσματικές, οριζόντιες πολιτικές”. Ανέλυσε ότι ακριβώς το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας έρχεται να καλύψει όποια κενά και να διορθώσει προβλήματα και στάθηκε στις εξής πτυχές:
– Στην κουλτούρα την οποία ακριβώς όρισε ως αντίληψή μας για το τι σημαίνει να οδηγούμε ένα αυτοκίνητο ή μία μοτοσυκλέτα
– Στη διαπαιδαγώγηση των νέας γενιάς των οδηγών και υπογράμμισε τη σημασία των μαθημάτων κυκλοφοριακής αγωγής και οδικής συμπεριφοράς
– Στα ζητήματα που αφορούν στην ασφάλεια των δρόμων και ξεχώρισε την παρέμβαση σε σημεία που γνωρίζουμε ότι έχουν αυξημένη επικινδυνότητα
– Να κοιτάξουμε μπροστά και να αγκαλιάσουμε την πρόοδο που κάνει η τεχνολογία αλλά και τις αλλαγές στις συνήθειες της μετακίνησης που επιβάλλει η μετάβαση στην πράσινη ανάπτυξη. Ξεχωριστή ήταν η αναφορά του πρωθυπουργού στα οργανωμένα σχέδια βιώσιμης αστικής κινητικότητας που είχε επισημάνει ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ
Κλείνοντας την παρέμβασή του ο πρωθυπουργός υπογράμμισε την ξεχωριστή σημασία που αποδίδει σε αυτή την πολιτική, ίσως όπως είπε επηρεασμένος από τα βιώματα της ιδιαίτερης πατρίδας του της Κρήτης, που κάθε χρόνο θρηνεί πολλά θύματα, περισσότερα από αυτά που θα δικαιολογούσαν τα στατιστικά.
Όπως χαρακτηριστικά είπε: “Ξέρουμε ότι τα ζητήματα οδικής ασφάλειας μπορούμε να τα αντιμετωπίσουμε αλλάζοντας και πείθοντας τον κόσμο να μεταβάλει τη συμπεριφορά του. Γιατί πολλά από τα ατυχήματα οφείλονται σε ατομικές επιλογές οι οποίες δεν θα έπρεπε να είναι σε καμία περίπτωση δικαιολογημένες όπως η κατανάλωση αλκοόλ, η μη χρήση κράνους, η υπερβολική ταχύτητα ή το να μη φοράμε ζώνη. Προφανώς και η εφαρμογή ενός σύγχρονου κώδικα οδικής κυκλοφορίας και η επιβολή προστίμων είναι σημαντικό αλλά όχι το πιο σημαντικό κομμάτι αυτής της διαδικασίας. Πάνω απ’ όλα πρέπει να αντιληφθούμε ότι προσέχοντας στο δρόμο προσέχουμε τους εαυτούς μας, τις οικογένειές μας, αυτούς που βάζουμε στο αυτοκίνητο αλλά και του συμπολίτες μας. Και πιστεύω ότι η ελληνική κοινωνία είναι συνολικά ώριμη να κάνει και αυτό το μεγάλο άλμα αλλαγών συμπεριφοράς συνεπικουρούμενη από ένα οργανωμένο πολυεπίπεδο σχέδιο βελτίωσης της οδικής ασφάλειας το οποίο είμαι απολύτως σίγουρος ότι όταν θα έρθει η ώρα να το αξιολογήσουμε σε βάθος χρόνου θα έχει φέρει μετρήσιμα αποτελέσματα ως προς τη σημαντική βελτίωση των στατιστικών δεικτών στη χώρα μας σε αυτό το πεδίο”.
Ανεβαίνοντας στο βήμα, ο κ. Μητσοτάκης ευχαρίστησε τον οικοδεσπότη της εκδήλωσης που παραχώρησε το χώρο του Μουσείου Αυτοκινήτου. Νωρίτερα, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης στην έναρξη της εκδήλωσης, επεσήμανε ότι πριν από τέσσερα χρόνια ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης ως αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης τότε, είχε παρουσιάσει την πρόταση της ΝΔ για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας που εξασφάλισε ευρεία αποδοχή από τους κοινωνικούς φορείς. Και τότε η παρουσίαση είχε φιλοξενηθεί στον ίδιο χώρο.
“Σήμερα η κυβέρνηση παρουσιάζει το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και τη μείωση των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων στην Ελλάδα”, επεσήμανε και ξεκίνησε την παρουσίαση.
Στην εκδήλωση παρέστησαν μεταξύ άλλων ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, ο αναπληρωτής υπουργός Εσωτερικών, Στέλιος Πέτσας, και η υφυπουργός Παιδείας, Ζέττα Μακρή.